הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החקלאים והמשווקים בפנייה לראש הממשלה: אל תסגור את השווקים הפתוחים לירקות ולפירות


סגירת השווקים, לטענת החקלאים, תוביל לעליית מחירים, לאובדן של 30 אחוזים מהתוצרת וכן לצפיפות ועומס גדולים יותר ברשתות. מי שיפגעו בסופו של דבר הם הצרכנים והחקלאים. ''לא ברור לנו מדוע לסגור את השווקים הפתוחים שנמצאים במקומות פתוחים ומאווררים. ניתן לווסת את כניסת הקונים באופן יעיל''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-03-2020



שוק תלפיות בחיפה, צילום: אורן אדלשטיין

אתמול (א') נכנסו לתוקף ההגבלות במסגרת התקנות לשעת חירום, שעליהן החליטה הממשלה, שנועדו להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל. בתקנות נכתב בין היתר כי "יש איסור להפעיל שוק קמעונאי הפתוח לציבור הרחב, וכן דוכן בשוק כאמור ובכלל זה דוכן למכירת מזון, ולמעט שוק סיטונאי''.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

במכתב בהול ששגרו הבוקר (ב') חקלאים, משווקים וקמעונאים לראש הממשלה בנימין נתניהו, הם מבקשים מהממשלה לבצע חשיבה נוספת בנושא, באופן שיאפשר לשווקים הפתוחים בישראל להמשיך ולשרת את אזרחי מדינת ישראל מידי יום ביומו. ''לא ברור לנו מדוע לסגור את השווקים הפתוחים שכן בניגוד לרשתות השיווק הפועלות במבנים סגורים ולא מאווררים, דווקא רוב השווקים נמצאים במקומות פתוחים ומאווררים היטב''.

''יש דרך למנוע את הצפיפות, באמצעות אכיפה פשוטה, שתתבצע בכניסות לשווקים הפתוחים בישראל, דוגמת שוק מחנה יהודה, שוק הכרמל, שוק התקווה, שוק פתח תקווה, שוק רמלה -  ולווסת את כניסת הקונים באופן יעיל כפי שמתבצע כיום ברשתות השיווק",

''סגירת השווקים הפתוחים תגרום לעומס וצפיפות גדולים עוד יותר על רשתות השיווק, ובכך תיגרם צפיפות נוספת של אנשים ברשתות, דבר שיגרום לאי עמידה בהנחיות משרד הבריאות בעניין מניעת צפיפות והתקהלות של אנשים. דווקא פיזור המוקדים והחנויות לרכישת מצרך יסודי כמו  פירות, ירקות, והדרים יש ביכולתם להקל על הצפיפות ברשתות השיווק''.

עוד טוענים החקלאים והמשווקים, כי סגירת השווקים הפתוחים תביא לעליית מחירים, בהעדר תחרות בשוק. ומי שיפגע אלו הצרכנים: "במידה ויסגרו השווקים הפתוחים, אזרחי ישראל יוכלו לקנות ירקות ופירות אך ורק ברשתות השיווק, על כל המשתמע מכך על העדר תחרות בתחום, וכאשר ברור שבהעדר תחרות, מחירי הירקות והפירות יעלו ומי שישלם את המחיר הם אזרחי מדינת ישראל."

במכתב מציינים עוד הפונים כי סגירת השווקים תביא לאובדן של 30 אחוז מהתוצרת של הפירות והירקות בעונה זו. דבר שיפגע קשות בצרכנים ובחקלאים.

לקריאת המכתב המלא - לחצו כאן

פורסם בחדשות