הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הלובי החקלאי למשרד הביטחון: מבקשים הסברים בנוגע לשיקולי ייבוא העגבניות מטורקיה


בעקבות הפרסומים על ההחלטה התמוהה של משרד הביטחון להעדיף תוצרת טורקית על פני תוצרת ישראלית, שלחו חברי השדולה החקלאית בכנסת מכתב בהול למנכ''ל משרד הביטחון, בו הם מבקשים הבהרות והסברים מניחי דעת למהלך

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-10-2019


Responsive
עגבניות תוצרת כחול-לבן מחבל אשכול בנגב המערבי, צילום: מוטי אביבי

משרד הביטחון רוכש עגבניות מטורקיה, בלובי החקלאי מבקשים הסברים: לאחרונה פורסם בכלי התקשורת כי צה״ל רוכש עגבניות מטורקיה ומעדיף אותן על תוצרת הארץ -  זאת למרות מדיניות משרד הביטחון להעדפת התוצרת המקומית.

בעקבות הפרסומים על ההחלטה התמוהה, שלחו אמש (א') חברי השדולה החקלאית בכנסת, מכתב בהול למנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם, בו הם מבקשים הבהרות והסברים מניחי דעת למהלך.

חברי הכנסת עמר בר-לב, רם ואלון שוסטר, דורשים לקבל הסבר למהלך הפוגע בחקלאי ישראל ובכך משליך גם על הביטחון התזונתי של מדינת ישראל.

''מהלך זה אינו ברור לגמרי, שכן על פניו הוא פוגע אסטרטגית באינטרס לאומי של שמירה על החקלאות המקומית המייצרת עבורנו ביטחון מזון, שומרת על גבולות המדינה ואדמותיה, מייצרת שטחים ירוקים וכו'.''

''לאור זאת, נודה לקבלת הסבר באשר לשיקולים שהובילו להחלטה לייבא עגבניות ולהבהרתכם לגבי ההסדרים בין משרד הביטחון, צה״ל והספקים באשר לרכישת תוצרת מקומית תוצרת של ירקות, פירות ומוצרי מזון אחרים''. כותבים חברי הכנסת למנכ''ל משרד הביטחון.

פורסם בחדשות