הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החקלאים מצדיעים לשף אייל שני


טור הדעה של אייל שני על עגבניות השרי מטורקיה המוגשות בבסיסי צה''ל, עורר הדים רבים בציבור, והיום הגיעו החקלאים לאחת המסעדות שלו בכדי להודות לו על דבריו. ''ישראל לא רוצה שתהיה בה חקלאות, היא לא רוצה צווארונים כחולים'' אמר שני בחדשות 12

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-10-2019


Responsive
מימין: אלון שוטסר, אבשלום (אבו) וילן, שלום שמחון ורפ שפע, צילום: התאחדות חקלאי ישראל

הכל מתחיל בעגבנייה: ביום שישי האחרון שודר בחדשות 12 טור מיוחד של 'מר עגבנייה' השף אייל' שני שעורר הדים רבים בקרב הציבור וגם בקרב החקלאים הישראלים. בטור '' זו דעתי ואני תומך בה'' יצא אייל שני נגד ייבוא עגבניות השרי מטורקיה והגשתן בבסיסי צה''ל, והדגיש את החשיבות שיש לתוצרת החקלאית הישראלית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

"אנחנו רוצים להיות כמו אמריקה, אבל רואים רק את האקססוריז שלה ועיוורים לכל מה שהיא - אומה חזקה ויציבה שכל כוחה הוא ביכולת שלה לעשות את האוכל בעצמה. והכל מתחיל בעגבנייה. המלחמה שלנו לחיות מאדמתנו ולגדל ולאכול את פרייה היא מלחמה חשובה" אמר אייל שני.

אז איך מודים לשף אחד שהצליח בכמה דקות לתת הסבר כל כך חשוב ומשמעותי לחקלאות הישראלית בהיותה חלק מהביטחון הלאומי ? היום (א') הגיעו שר החקלאות לשעבר שלום שמחון, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל וח"כ לשעבר אבשלום (אבו) וילן יחד עם חברי הכנסת מכחול לבן, ח"כ אלון שוסטר וח"כ רם שפע, להגיד לשני תודה בפה מלא.


שר החקלאות לשעבר שלום שמחון אמר: "הגענו לכאן היום להצדיע לאייל שני. בימים של ציניות הוא נתן ביום שישי את הנאום הציוני הכי חזק ששמעתי לאחרונה. העגבנייה הישראלית היא חלק מהזהות שלנו. והמקור של עגבניות בעולם הוא מהזרעים של העגבנייה הישראלית. לייבא עגבניה מטורקיה זה ממש חוצפה".

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו ) וילן אמר: הגענו לכאן היום להביע הזדהות עם האמירה החשובה של אייל שני ושל מרבית אזרחי ישראל שמבינים שכניסת עגבניות מטורקיה לצה"ל זה חציית קו אדום וגדול הרבה מעבר לאודם של העגבניה. אני מקווה שהרמטכ"ל כוכבי יוציא הוראה חד משמעית: "תשאירו את ארדואן לטורקים ואנחנו קונים רק תוצרת ישראלית".

חברי הכנסת מכחול לבן ח"כ אלון שוסטר וח"כ רם שפע אמרו: "הגענו לכאן בשביל להזדהות ולחזק את האמירה הנוקבת והחשובה של השף אייל שני שמבין את המהות של עם שניזון מתוצרת אדמתו. אנחנו בעד כחול לבן בירקות ופירות כי בדרך הזאת שומרים על הגבולות מפתחים את הפריפריה ושומרים על הביטחון הלאומי שלנו."

פורסם בחדשות