הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הפגנת החקלאים בתל אביב: ''המדינה מתעללת בנו''


כאלפיים חקלאים מכל תנועות ההתיישבות הפגינו היום בקריאה לממשלה החדשה לדאוג לעתיד החקלאות. מזכ''ל התנועה הקיבוצית: אין התיישבות ללא חקלאות. הפכנו למדינה שמהללת מתווכים ופוגעת בחקלאיה. מזכ''ל התאחדות חקלאי ישראל: באנו כדי לומר עד כאן. זו ההפגנה הראשונה. לא ניתן שמשקים ברחבי בארץ יסגרו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-03-2015




הפגנת החקלאים היום בת''א, צילום: עופר עמרם - תנועת המושבים


כ-2000 חקלאים הפגינו היום מול קריית הממשלה בתל אביב בקריאה לממשלה החדשה לדאוג לעתיד החקלאות במדינה. ההפגנה אורגנה ע"י התאחדות חקלאי ישראל.  במהלך הבוקר יצאו שיירות של אוטובוסים וכלי רכב מכל רחבי הארץ להפגנה שהחלה בצעדה של החקלאים ממוזיאון ת"א לכיוון קריית הממשלה, שם נערכה העצרת.

החקלאות חווה מזה מספר שנים משבר קשה, אומרים בהתאחדות חקלאי ישראל. אזורים שלמים, אשר כל פרנסתם מושתתת על חקלאות, נמצאים היום בסכנה קיומית ומוחשית וחקלאים רבים איבדו את חדוות היצירה בשל חוסר רווחיות, בשל מיסים מיותרים המושתים עליהם ובשל שחיקה במעמד החקלאי ומוצאים עצמם אף סוגרים את מפעל חייהם.

ההתאחדות נערכה כבר לפני מספר חודשים לצאת למאבק על עתיד החקלאות במדינה, אך בשל הבחירות המאבק התעכב. היום יצאו כלל התנועות והארגונים החקלאיים במאבק בסימן: "מצילים את החקלאות בישראל".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור: "היום זו יריית הפתיחה של המאבק שלנו. על הממשלה לשמור על החקלאות במדינה ועל עתידה אנו נלחמים בראש ובראשונה על הערכים של מדינת ישראל כדי לייצר מזון איכותי ובריא לדורות הבאים.  בפעם אנחנו מפסיקים להתנצל על זה שאנחנו חקלאים וזאת כדי שנוכל להיות חקלאים. זה נגמר. עד כאן! אנחנו לא נשלם מחירים מטורפים על מים, מחירים שלא משלמים באף מקום בעולם . זה נגמר. אנחנו יוצאים מכאן מאוחדים כולנו. אנחנו כאן כדי לשנות את המצב אחת ולתמיד. אין ציונות בלי חקלאות".

מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבו וילן: "אנחנו כאן כדי לומר עד כאן. זו הפגנה ראשונה. אנחנו לא ניתן שמשקים ברחבי בארץ יסגרו. אם חקלאות כאן מולדת כאן. בשבועיים הקרובים ניפגש עם כל נציגי המפלגות – בקואליציה ובאופוזיציה כדי להציג בפניהם את חומרת הדברים והצעות לפתרון".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי: "החקלאות בישראל היא גאווה עולמית, אך החקלאים המובילים אותה צריכים להתעסק בחקלאות ועל עצם קיומם. איזה אבסורד מקומם. הפכנו למדינה שמהללת מתווכים ופוגעת בחקלאיה. זהו מצב בלתי נסלח והוא חייב להשתנות! אין התיישבות ללא חקלאות, ותמיכה בחקלאות פירושה תמיכה אמתית ונגב ולגליל ולהורדת יוקר המחייה".



יו''ר התאחדות חקלאי ישראלו מזכ''ל תנועת המושבים מאיר צור, צילום: עופר עמרם - תנועת המושבים


נשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי: "מאבק החקלאים החל היום בקול תרועה רמה והוא יימשך ויסלים עד שהממשלה תכלול את דרישותינו בקווי היסוד שלה אחרת החקלאות תיעלם ואיתה בטחון המדינה ומזון האזרחים. יריית הפתיחה של המאבק ביום סימבולי, בו נכנס לתוקף החוק המבטל את הפטור מהסדר כובל למשווקים, הם בבחינת נורת אזהרה לכל מי ששכח שמדינת ישראל קמה בזכות ההתיישבות החקלאית העובדת".

יו״ר המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף: "תענוג לראות כאן צעירים דור העתיד שלנו. המדינה צריכה להבין שללא חקלאות אין מדינה. אני קורא להכניס את נושאי החקלאות בתוך המו״מ הקואליציוני".

מזכ"ל תנועת כפרי האיחוד החקלאי, דודו קוכמן: "בכל העולם, החקלאים זוכים להערכה ולתמיכה ישירה מתוך הבנה כי מדובר באינטרס של המדינה ולא של החקלאים. למרות שהחקלאות הישראלית היא מקור גאווה בעולם ומצרך מבוקש בארצות רבות, נדמה שבמשרד האוצר רואים בחקלאות נטל ולא נכס והביאו את החקלאים לעברי פי פחת. לעיבוד הקרקע יש ערכים רבים מעבר לביטחון המזון, מזון בריא, כמו שמירה על שטחים פתוחים, הגנה מפני פולשים, פיזור אוכלוסין והגנה על הגבולות".

שחר איתני, חקלאית ודור רביעי של חקלאים בערבה: "החלטנו שאין לנו ברירה לקום ולהילחם על הבית. המאבק שלנו הוא של כולנו. אין בו ימין ושמאל, הוא חוצה מפלגות ומאבקים פנימיים, הוא מאבק על האפשרות לאכול את המזון שלנו. אנחנו נילחם. אנחנו החלק הכי חשוב של הפאזל של המדינה הזאת".

מצילים את החקלאות בישראל – לקריאת דף מסרים, נתונים והרחבות