הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



סיורים בחינם בגן הארכיאולוגי ירושלים


הגן הארכיאולוגי בירושלים פותח את שעריו למשך יומיים ללא תשלום. במקום מוצגות מספר תגליות שהתגלו בגן ובסביבתו בחפירות הארכיאולוגיות, כמו מכסה ארון קבורה עם הכתובת 'בן הכהן הגדול', אבן הפינה של רחבת הר הבית, ממנה היו מכריזים על כניסת השבת, מטבעות עתיקים, חותם המלך חזקיהו ועוד

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 10-11.12.2015



מה כתב המלך חזקיהו ? ולמי ? מה עוד מתחבא באדמה כבר 3,000 שנה ? התגלית המסעירה שנמצאה לאחרונה בגן הארכיאולוגי בירושלים, היא הזדמנות נהדרת לבקר בירושלים בימי ממלכת ישראל ויהודה. כאן נמצא חותם המלך חזקיהו, מלך יהודה, ששלט לפני 2700 שנה. החותם התגלה למרגלות הכותל הדרומי, ליד העופל - המדרגות שהובילו אל רחבת בית המקדש. לכבוד הגילוי הנדיר, מציעים בגן הארכיאולוגי כניסה ללא תשלום לכל המבקרים בסוף השבוע הקרוב, 10-11 לדצמבר 2015.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

באתר הארכיאולוגי ליד הר הבית ישנם ממצאים מימי בית ראשון עד ימינו. החשובים והמרתקים הם מימי בית שני. הממצא הקדום ביותר מתוארך לימי בית ראשון , המאה ה-10 לפנה״ס. ימיו של שלמה המלך. חומת העיר ובתוכה בית שער בחומה ועוד ממצאים מרגשים מתקופת בית מקדש השני ובהם רחוב, חנויות מקוואות ועוד. באתר ממצאים מתקופות נוספות.

תיירות הרובע היהודי פותחת את שערי הגן ומזמינה את כמבקרים להיכנס אל אתר החפירות, לעלות על מדרגות העופל, לגעת בכותל הדרומי ובשערי חולדה – השערים שהובילו אל הר הבית וגם להכנס אל מרכז דוידסון, מרכז תצוגה מרהיב בו נמצאות תגליות מסקרנות: מכסה של ארון קבורה עליו חרוטה הכתובת "בן הכהן הגדול", אבן עליה מופיעה המילה 'קורבן' שהייתה מעין 'אישור תשלום' עתיק עבור אלה שלא רצו לעלות עד לבית המקדש עם הצאן שקנו להעלאת עולה, מטבעות עם סימנים קדומים שכולנו מכירים מצידו האחורי של מטבע השקל הישראלי של ימינו וגם ממטבעות נפוצים נוספים, בקבוקוני בושם, כלי קרמיקה מרשימים ומפוארים, משקולות אבן, ספלים ועוד. בגן נמצאת גם אבן הפינה של רחבת בית המקדש עליה כתובת מיוחדת ושהייתה מוצבת במקום הגבוה ביותר על הר הבית ממנו היא נפלה מטה בעת חורבן העיר.

אחרי חג החנוכה יתקיימו במקום סיורים מודרכים בעקבות התגליות, משחקי ניווט וצפיה במודל וירטואלי תלת מימדי של הר הבית כלפי שהיה לפני שנים, בתוספת תשלום.