הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הפשיעה החקלאית - לדיון מיוחד בכנסת


יו''ר ועדת הכלכלה, חה''כ איתן כבל, הודיע היום כי בכוונתו לכנס את הוועדה מיד עם פתיחת מושב הקיץ לדיון מיוחד בנושא הפשיעה החקלאית הגואה, ולזמן את כל גורמי אכיפת החוק העוסקים בנושא

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-04-2018



צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

בעקבות התגברות אירועי הפשיעה החקלאית בשבועות האחרונים, בהם הצתת כלים חקלאים וציוד חקלאי בצפון, אמר היום יו''ר ועדת הכלכלה חבר-הכנסת איתן כבל, כי בכוונתו לכנס את הוועדה מיד בתום הפגרה ולזמן לדיון גם את נציגי החקלאים, זאת על מנת לקבל את תמונת המצב של הנעשה בשטח ממקור ראשון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

"האירועים האחרונים בצפון פוגעים פגיעה חמורה בחקלאות ובחקלאים, לעתים עד כדי סיכון חיי אדם, לכן בכוונתי לכנס את כל הגורמים הבכירים ביותר במערכת אכיפת החוק והמשרדים הממשלתיים הרלוונטיים לדיון בוועדה ולתבוע מהם לנקוט בצעדים שישימו סוף לטרור החקלאי המשתולל. הפשיעה החקלאית היא טרור לכל דבר ועניין הדבר פוגע דרמטית בפרנסתם של החקלאים שגם ככה נמצאים במשבר כלכלי מתמשך. אי אפשר לעבור לסדר היום כשבכל שבוע אנו מדווחים על עוד פגיעה במשק חקלאי או גניבת ציוד וסחורה. חייבים לשים לכך סוף". אמר כבל.

לאחרונה, הטרור החקלאי גואה ונזק כבד ומשמעותי נגרם לחקלאים, שחברות הביטוח מסרבות לבטח אותם - הצתות, גניבות בקר ותוצרת חקלאית, חיתוך גדרות של שטחי מרעה, גניבת כוורות דבורים ועוד.

אתמול דיווחנו כאן דבריו של מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר שהגיב בזעם על אירוע פשיעה נוסף בקיבוץ מזרע, בו הוצתו  36 תופי מתכת המשמשים לפריסת צינורות השקיה בשדות הקיבוץ שבעמק יזרעאל.  ''קצנו בהודעות של כוונות לעשות או התפארות במקרים בודדים בו מובאים האשמים לדין'. אני ממשיך ודורש מהשר לביטחון פנים, גלעד ארדן וממפכ"ל המשטרה, רוני אלשייך – הכריזו מלחמת חורמה בטרור החקלאי ומבצעיו! הקצו לכך משאבים וכוחות מיד, עשו את תפקידכם והפסיקו את הפגיעה באנשי העמל המעבדים והשומרים על קרקעות המדינה" אמר מאיר.

בתוך כך, אתמול דיווח גיא ורון, כתב חדשות 2 בצפון, כי ''שר האוצר משה כחלון מנסה להוביל הצעת חוק שתכפיל את כל העונשים הקבועים בחוק. בנוסף, לראשונה, יבקש כחלון ליצור מדרג עבירות ברור לפי הפגיעה הכלכלית שנגרמה לחקלאי, בניגוד להיום''.