הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הטרור החקלאי: ''שבוע חדש, טרור ישן - ולא נעשה דבר''


נזק של מאות אלפי שקלים נגרם למשק חקלאי בקיבוץ מזרע לאחר שגלגלי טפטפות שהיו מיועדים לפריסה בשטח הוצתו הלילה. מזכ''ל התנועה הקיבוצית: קצנו בהצהרת כוונות. אני ממשיך ודורש מהשר לביטחון פנים וממפכ''ל המשטרה - הכריזו מלחמת חורמה בטרור החקלאי ומבצעיו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-04-2018



צילום ארכיון: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר מגיב היום (א') בזעם על פגיעה נוספת בחקלאים, הפעם בקיבוץ מזרע, לאחר שהלילה הוצתו בידי אלמונים 36 תופי מתכת המשמשים לפריסת צינורות השקיה בשדות קיבוץ מזרע שבעמק יזרעאל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

צינורות ההשקיה נועדו להיפרש בימים הקרובים על פני 300 דונם של שדות חמנייה בשטחים החקלאיים של הקיבוץ, לקראת עונת ההנבטה של החמניות. הנזק הכספי שנגרם בעקבות ההצתה נאמד ביותר מ-200 אלף שקל. טרם הוגשה תלונה במשטרה.


"שבוע חדש, טרור ישן, ואף אחד לא עושה דבר כדי להגן על חקלאי ישראל'' אמר מזכ''ל הקיבוצית ניר מאיר. ''שוב נופלים החקלאים ורכושם קורבן לטרור חקלאי, הגובה נזק ישיר ועקיף במיליוני שקלים. הבעיה שכמו לפני שבוע בעמק הירדן ובמקרים דומים בעבר, עובדי האדמה אינם זוכים להגנת הגופים האמונים על שמירת החוק והסדר מטעם המדינה''

''קצנו בהודעות של כוונות לעשות או התפארות במקרים בודדים בו מובאים האשמים לדין'' אמר מאיר. ''אני ממשיך ודורש מהשר לביטחון פנים, גלעד ארדן וממפכ"ל המשטרה, רוני אלשייך – הכריזו מלחמת חורמה בטרור החקלאי ומבצעיו! הקצו לכך משאבים וכוחות מיד, עשו את תפקידכם והפסיקו את הפגיעה באנשי העמל המעבדים והשומרים על קרקעות המדינה"

ארז אגוזי, מרכז המשק של קיבוץ מזרע אמר הבוקר בראיון בגלי צה"ל: "זהו בוקר קשה מאד עבורנו ותקופה קשה מאד עבור החקלאים ברחבי הארץ בכלל. בכל בוקר אנחנו קמים ומגלים נזקים חדשים וזהו טרור לכל דבר, אין דרך אחרת להסתכל על זה. אם נצטרך לשים שומר על כל צינוק השקיה או על כל טרקטור אנחנו נפשוט את הרגל, פשוט לא נצליח לעמוד בזה, שלא נדבר על הנזקים העתידיים בתוצרת בשל המחזור בציוד שהושמד הבוקר''.

''אנחנו צריכים את עזרת המדינה לטפל בנושא. בשבוע שעבר היו אלה חקלאי הגליל העליון והבוקר אלו אנחנו - זוהי מכת מדינה". אגוזי הוסיף כי זו איננה הפעם הראשונה שקיבוצו נפגע באירועי הטרור החקלאי, וכי לפני כשלוש שנים הוצתו 3 מתבנים, גם כן בנזק של מאות אלפי שקלים. גם אז לא נמצאו האשמים ולא השתנה דבר בעקבות האירוע החמור.

מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן: ״נוצר מצב בלתי נסבל בו החקלאים הפכו לקורבן של הטרור החקלאי והמדינה עומדת מנגד ולא עושה כלום. על המדינה להחמיר את הענישה כלפי המפגעים ולפצות את החקלאים שנפגעו אנושות - כלכלית ומוראלית".

מקרה נוסף אירע בשבוע שעבר, ביום חמישי, ערב חג הפסח, בו הוצתו ארבעה כלים חקלאיים גדולים סמוך לקיבוץ אשדות יעקב שבעמק הירדן. חוקרי המשטרה ומערכת הכבאות וההצלה שהגיעו למקום אספו ממצאים ופתחו בחקירת האירוע. שניים מהכלים, קומביין ומקצרה, נשרפו כליל. הנזק הכלכלי נאמד בכשלושה מיליון שקלים.