הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החל מינואר: תעריפי המים והביוב יוזלו ב-3%


מועצת רשות המים אישרה היום (ה') את הפחתת תעריפי המים והביוב לצרכן הביתי, שהתאפשרה תודות לצעדי התייעלות שננקטים במשק המים בשנים האחרונות. בנוסף, יש גם בשורה לחקלאים: המועצה אישרה את המעבר לתעריף אחיד למים שפירים לחקלאות שמצטרף להחלטה מיוני השנה, על הקצאות מים רב שנתיות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  31-10-2013



מתקן התפלת המים בחדרה, צילום: יח''צ

מועצת רשות המים בישיבתה היום (ה') אישרה את הפחתת תעריפי המים והביוב לצרכן הביתי ב-3% (במונחים ריאליים, 2% במונחים נומינליים). לאחר השימוע הציבורי תעודכן ותאושר הורדת התעריפים באופן סופי ותיכנס לתוקף ב- 1.01.2014. מועצת רשות המים מונה 8 חברים - 6 נציגי ממשלה בכירים ממשרדי הפנים, חקלאות, הגנת הסביבה, אוצר, אנרגיה ומים ורשות המים, ו-2 נציגי ציבור.

בנוסף לבשורה לצרכן העירוני יש גם בשורה לחקלאים: המועצה אישרה את המעבר לתעריף אחיד למים שפירים לחקלאות במקום מבנה 3 המדרגות שהיה נהוג קודם לכן.  המעבר לתעריף אחיד מצטרף להחלטת המועצה מחודש יוני השנה, על הקצאות מים רב שנתיות. ביחד, אומרים ברשות המים, שני השיפורים הנ"ל מאפשרים ניהול מיטבי של הפעילות החקלאית.

שר החקלאות יאיר שמיר בירך והודה לרשות המים על ההחלטה ושיתוף הפעולה, "מדובר במהלכים חשובים שמייצרים אופק ודאות לחקלאים על ידי הגדלת כמויות המים הזמינות לשימושם של החקלאים והסדרת המחיר שיאפשרו לתכנן את הגידולים ואת העבודה באופן מיטבי" אמר השר שמיר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מנהל רשות המים ויו"ר המועצה, אלכסנדר קושניר: "רשות המים מבצעת עבודה יסודית לבחינה ועדכון כל מרכיבי תעריפי המים והביוב בהתבסס בין היתר על מיצוי יתרונות לגודל במתווה של תאגוד מרחבי, ובשים לב למדיניות הממשלה בנושא הקטנת יוקר המחייה, וכפועל יוצא להתייעלות באספקת שירותי המים והביוב במשק. אני משוכנע כי מהלך זה, יוביל לבשורה של ממש למשק המים והביוב בכללותו, ולצרכני המים והביוב בפרט".

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום אמר היום: "עם כניסתי לתפקיד שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, הודעתי כי משרדי יהיה חוד החנית במאבק נגד יוקר המחיה ויפעל למען הצרכנים. ההחלטה להוזיל את תעריפי המים, הינה צעד נוסף בהוזלות המחירים שאני מיישם במשרד. כשמחירי המים והחשמל יוזלו, החברות יורידו את מחירי המוצרים השונים וכל זאת יהיה לטובת הצרכנים ונגד יוקר המחיה".

מועצת רשות המים מעדכנת את מחירי המים פעמיים בשנה. בשנתיים האחרונות מתמקדת המועצה בשיפור כללי הרגולציה על כלל הגופים הפועלים במשק המים, בהאצת ההתייעלות בתאגידי המים ובחב' מקורות ובהמשך שיפור רמת השרות לכלל הצרכנים במדינה.