הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


השר בנט בתערוכת וואטק: ''המלפפון הזה - זו הדיפלומטיה האמיתית''


עשרות אלפי מבקרים מכ-100 מדינות ברחבי העולם צפויים לפקוד את תערוכת המים הבינלאומית שנפתחה היום בתל אביב. ''אלה שמפחידים אותנו מדה לגיטימציה לישראל, מוזמנים להגיע ולראות את מאות השרים, המנכ''לים, ראשי הערים, אנשי העסקים והאורחים מכל רחבי העולם, שהגיעו ללמוד מישראל על חדשנות בתחום המים'' אמר בנט בהרצאה שנשא באירוע הפתיחה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-10-2013



שר הכלכלה נפתלי בנט והמלפפון. צילום: משרד הכלכלה

עשרות אלפי מבקרים מכ-100 מדינות ברחבי העולם צפויים להשתתף בימים הקרובים בתערוכת המים הבינלאומית WATEC שנפתחה היום בגני התערוכה בתל אביב. במשלחות שיגיעו לתערוכה בכירי ממשל ואנשי אקדמיה מארה"ב, דרום אפריקה, הודו, גרמניה, צרפת, קולומביה, תאילנד, שווייץ, שבדיה, פרו, ספרד, מקסיקו, נורבגיה, סין, ליטא, יוון, טאיוון ועוד.

את התערוכה פתח היום שר הכלכלה נפתלי בנט, בפגישה אישית עם סגן נשיא הנציבות האירופית, אנטוניו טייאני, במהלכה דנו השניים ביחסי ישראל אירופה ובאתגרים הכלכליים והמדיניים העומדים לפתחנו, וכמו כן באפשרויות לשיתוף פעולה בנושא החדשנות בין ישראל לאיחוד האירופי. השר בנט שוחח עם סגן נשיא הנציבות האירופית גם על תכנית המחקר והפיתוח האירופית הורייזן 2020 וציין כי ההנחיות החדשות אינן מקובלות על מדינת ישראל, והיא לא תחתום עליו בנוסח הזה. כזכור, הנציבות החליטה לאחרונה כי הסכמים שייחתמו בעתיד בין האיחוד האירופי לבין ישראל, יכללו סעיף חדש הקובע כי על כל מוסד ישראלי שמגיש בקשות לאיחוד האירופי להצהיר שאינו משתף פעולה עם גורמים ישראלים מעבר לקו הירוק. לאחר מכן נפגש השר עם נציגי 70 חברות אירופאיות, שהגיעו לישראל כדי להיפגש עם חברות ישראליות.

תערוכת המים WATEC מהגדולות והמובילות בעולם בתחום זה, מהווה במה להחלפת ידע ורעיונות בקרב אנשי תעשייה, אקדמיה, אנליסטים ומומחים מהעולם, ויש לה תרומה משמעותית וחשובה לקידום יחסי החוץ של ישראל. במהלך התערוכה יקודמו שיתופי פעולה מסחריים עתידיים בתחום טכנולוגיות המים, וייבחנו השקעות בטכנולוגיות ישראליות חדשניות. התערוכה תמשך עד ליום חמישי והיא פתוחה לקהל הרחב.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"ישראל היא מגדלור בסערה אזורית במזרח התיכון'' אמר השר בנט בפתיחת התערוכה. ''אנחנו צריכים לשתף באור הזה גם את מדינות העולם - עם הודו, סין, אפריקה וצפון אמריקה. היום הוכחנו שהחדשנות הישראלית הינה מוקד עלייה לרגל לכל העולם. המטרה של החדשנות הישראלית היא להיות אור של לגויים. אור של תרומה, אור של יצירתיות, אור כלכלי וחברתי. אנחנו במשרד הכלכלה נפעל על מנת לסייע לחברות שיפתחו טכנולוגיות שישפרו את איכות החיים של מיליארדים ברחבי העולם. כל אלה שמפחידים אותנו מדה-לגיטימציה לישראל, מוזמנים להגיע ולראות את מאות השרים, המנכ"לים, ראשי הערים, אנשי העסקים והאורחים שמגיעים מכל רחבי העולם ללמוד מישראל על חדשנות".

במהלך ההרצאה סיפר השר בנט על ביקורו האחרון בהודו, בחווה החקלאית של משרד החוץ, לשם מגיעים חקלאים מהודו כדי להתרשם מטכניקות הגידול החקלאיות הישראליות של ירקות המוצגים במרכז המצוינות. בין הירקות: מלפפוני "בית אלפא", עגבניות שרי, חצילים, פלפלים וקישואים. באמצעות ידע, מומחיות וטכנולוגיה ישראלים מיושמות במרכז המצוינות שיטות גידול מתקדמות המותאמות לתנאים המקומיים, המגדילות את תוצרת החקלאית ההודית בכמעט פי 10.  "המלפפון הזה זו הדיפלומטיה האמיתית'' אמר בנט כשהוא מחזיק בידו מלפפון שקיבל בחווה בהודו. ''לא עוד דיפלומטיה של סכסוכים. אני מאמין במדיניות כלכלית של 'אור לגויים', זוהי דיפלומטיה שבה מייצרים עולם טוב יותר להודים וכך נוצר הקשר העמוק בין מדינות כך שבנוסף לתוצרת העסקית תצמח לישראל גם תועלת דיפלומטית".

עודד דיסטל, מנהל המטה לקידום השקעות ותכנית Israel NewTech במשרד הכלכלה: "מים לא זכו מעולם לכבוד הראוי, אך ההתעוררות העולמית שחלה בשנים האחרונות וההבנה לחשיבות המים בחיינו, הנה דרמתית. תעשיית המים של ישראל היא מהמובילות בעולם והגעתם של אלפי בכירי התעשייה מכל העולם להשתתף, ללמוד, לשתף פעולה ולרכוש ידע ישראל, הנה הבעת אמון חשובה ואני מקווה שנצליח היום, בכנס משקיעים, לתת הזמנות לחברות ישראליות חדשות ומתפתחות, הזדמנות לפרוץ לשווקים הבינלאומיים."