הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''שביל הים'' - אוניברסיטת חיפה תקים מרכז לחקר הים


המרכז שיוקם בשיתוף פעולה עם שברון מדיטרניאן לימיטד ורציו אנרגיות, יקדם מחקר בנושאי סביבה וקיימות, משאבי תיירות, נופש ופנאי, שבילי הליכה בעולם ובישראל ופיתוח כלכלי -תיירותי לצד שמירת הסביבה, תוך התמקדות בשביל הים של ישראל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-07-2023



אוניברסיטת חיפה ברקע. מאת : צבי רוג'ר - עיריית חיפה - אגף הדוברות והפרסום, CC BY 3.0,, ויקיפדיה

תרומה משמעותית להעמקת המחקר והפעילות האקדמית של אוניברסיטת חיפה: החברות שברון מדיטרניאן לימיטד ו-רציו אנרגיות ישתפו פעולה עם אוניברסיטת חיפה, כחלק מתכנית ההשקעות החברתיות שלהן, וישקיעו  בהקמת מרכז לחקר הים שיקרא "שביל הים" אותו תקים האוניברסיטה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

המרכז החדש ישלב את המחויבות של האוניברסיטה  להוראה, למחקר ולתרומה למען הקהילה. "מרכז 'שביל הים' משלב את המחויבות שלנו למחקר למען הקהילה. התרומה החשובה הזו תאפשר לשפר את ההבנה שלנו לגבי החשיבות של 'שביל הים' ולגבי התרומה החברתית של שביל הליכה שמנגיש את חוף הים לציבור", אמר נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין.

מנכ"ל שברון מדיטרניאן לימיטד (CML) ג'ף יואינג בירך על שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת חיפה וציין כי בכל מקום שבו שברון פועלת ברחבי העולם היא שואפת להעצים אנשים וקהילות ולעודד אותם למצות את הפוטנציאל שלהם וכך בישראל.

לדבריו, "ההשקעות החברתיות שלנו בתחומי החינוך, הפיתוח הכלכלי, חקר הסביבה והשמירה עליה מקדמות ומחזקות את הקהילות בהן אנו פועלים. בישראל, ליבת הפעילות של שברון מתבצעת בים ואך טבעי שנשקיע משאבים בהבנה מחקרית של החוף והסביבה הימית בשיתוף פעולה עם מוסד אקדמי מוביל שחרט על דגלו לקדם ערכים המשותפים לחברה שלנו".

מנכ"ל רציו אנרגיות, יגאל לנדאו : "זהו נדבך נוסף בעשייה החברתית של רציו ואנו גאים לתמוך בפרויקט המשלב שני תחומים היקרים מאוד לליבנו - הים והאקדמיה. מרכז 'שביל הים' יאפשר המשך פיתוח המחקר והמצוינות האקדמית באוניברסיטת חיפה, יחד עם תרומה לקהילה ולאזור בו אנו פועלים ופיתוח הנוף לרווחת התושבים והמבקרים".

"שביל הים" הוא שביל הליכה שאורכו כ־240 ק"מ, לאורך חופי הים התיכון - מראש הנקרה ועד זיקים,  שמטרתו המרכזית היא להנגיש את חופי הים של ישראל לציבור הרחב ולעודד הליכה בשבילי ישראל. המקטע הראשון של השביל, בין ראש הנקרה ועד לאכזיב נפתח בתחילת שנת 2022.


עוגן הדרך הראשון של שביל הים בראש הנקרה. מאת ד''ר אליק אדלר - מהצלם, CC BY-SA 4.0, ויקיפדיה

שבילי הליכה מקשרים בין הקהילה והסביבה והם כלי חינוכי, בריאותי וחברתי חשוב ביותר. "שביל הים" בישראל משלב אתרי טבע וסביבה, מורשת, ארכיאולגיה, היסטוריה ותרבותי. הוא עובר בשטחים פתוחים ובאזורים עירוניים, בפריפריה ובמרכז, ומהווה כר פורה למחקרים מתחומים רבים ומגוונים.

המרכז שיוקם הודות לתרומה של שברון מדיטרניאן לימיטד ורציו אנרגיות יקדם מחקר בנושאי סביבה וקיימות, משאבי תיירות, נופש ופנאי, שבילי הליכה בעולם ובישראל ופיתוח כלכלי-תיירותי לצד שמירת הסביבה, תוך התמקדות בשביל הים של ישראל.

המרכז יעניק מענקי מחקר לחוקרים ומלגות לתלמידי מחקר, יקיים כנסים וימי עיון, יפעיל קורס אקדמי בנושא "קיימות סביבתית לאורך שביל הים" ופעילויות אקדמאיות נוספות. המרכז ישלב בין מחקר, הוראה ותרומה לקהילה, כחלק מהחזון אותו חרטה על דגלה אוניברסיטת חיפה.

» פורסם בחדשות