הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רשות הגז הטבעי מפרסמת את מחיר הגז הרבעוני הממוצע לשוק המקומי


רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה והתשתיות פרסמה היום את מחיר הגז הטבעי הממוצע לרבעון הראשון לשנת 2023, שעומד על 4.65 דולר למטר קוב. ''המהלך נועד להגביר את השקיפות במשק הגז הישראלי לטובת כלל הצרכנים וגורמים נוספים במשק ומחוצה לו, וכן לסייע בתפעול השוטף של משק הגז הטבעי''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  03-07-2023



אסדת טיפול בגז טבעי ממאגר לוויתן. מאת Amir.bendavid - נוצר על־ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 4.0, ויקיפדיה

מחזקים את השקיפות במשק הגז הישראלי: לראשונה מזה שנה וחצי, רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה והתשתיות מפרסמת היום (ב') את מחיר הגז הטבעי הרבעוני הממוצע לשוק המקומי ברבעון הראשון לשנת 2023, שהינו 4.65 דולר למטר קוב. הפרסום הינו פרסום תקופתי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

המחיר מבוסס על מכירות של ספקי גז טבעי ללקוחות מקומיים לפי דיווחים שמעבירים הספקים במסגרת תקנות משק הגז הטבעי (חובת מסירת מידע של מוכר ומשווק גז טבעי), התשפ"ב 2022.

הגז הטבעי הוא המקור העיקרי לייצור חשמל במשק ומהווה כ-70% מתמהיל מקורות האנרגיה המשמשים לייצור חשמל. בנוסף, גז טבעי משמש כמקור אנרגיה של מפעלי תעשייה מקומיים רבים ובתי חולים.

מהלך זה, מציינים ברשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה והתשתיות, נועד להגביר את השקיפות במשק הגז הישראלי לטובת כלל הצרכנים וגורמים נוספים במשק ומחוצה לו, וכן לסייע בתפעול השוטף של משק הגז הטבעי.

באתר משרד האנרגיה והתשתיות ניתן לראות את מחיר הגז הטבעי הממוצע החל מהרבעון הראשון של שנת 2022. המחיר שמפרסמת רשות הגז הטבעי מבוסס על מכירות של ספקי גז טבעי ללקוחות מקומיים לפי דיווחים שהם מעבירים במסגרת תקנות משק הגז הטבעי (חובת מסירת מידע של מוכר ומשווק גז טבעי), התשפ"ב 2022, כאשר הדיווח הראשון במסגרת התקנות התקבל במאי 2022 והתייחס לרבעון הראשון של 2022.

בעבר, פירסמה רשות הגז הטבעי במשרד מדי רבעון את חלופות מחיר הגז הטבעי בהתאם למתווה הגז. בשנה וחצי האחרונות, מאז סיום תקופת המעבר שנקבעה במתווה, לא היה פרסום על מחירי הגז הטבעי במשק.
 
ברשות הגז הטבעי שבמשרד האנרגיה והתשתיות מסבירים כי הגברת השקיפות, דרך הפרסום, תתרום לפיתוח משק הגז הטבעי בהתאם למטרות שהוגדרו בחוק משק הגז הטבעי.

» פורסם בחדשות