הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כמיטב המסורת: 'נטיעה על כל נפילה' בקיבוץ כרם שלום


בתום מבצע 'מגן וחץ', גם הפעם יצאו חברי הקיבוץ שספג את הפגיעות הקשות ביותר בעוטף עזה במהלך המבצע, וקיימו את טקס נטיעת העצים במקומות שנפלו בהם הטילים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-05-2023



נוטעים עצים ותקווה בכרם שלום. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של קיבוץ כרם שלום

כרם שלום היה היישוב המופגז ביותר בעוטף עזה במהלך מבצע "מגן וחץ" - 16 רקטות ופצצות מרגמה שנורו משטח הרצועה התפוצצו בשטחו, גרמו לנזקים לבתים ולתשתיות והרגו מאות עופות באחד הלולים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

אך עתה, עם הפסקת האש, הקיבוץ מתחיל להתאושש וכמיטב המסורת שהשתרשה, גם הפעם קיימו בקיבוץ את טקס נטיעת העצים במקומות שספגו פגיעות ישירות. ביום שלישי יצאו החברות, החברים, הילדות והילדים לשתול עצים בבורות החדשים שיצרו פצצות המרגמה שנורו על הקיבוץ, ועל הדרך גם הוסיפו שתילים בשכונה החדשה שסיימנו לאכלס השנה. עם הנטיעה נשאו כולם תפילה שמעתה ישתלו עצים וצמחים רק בבורות שייחפרו באת ומעדר וללא עזרת הפצמ"רים.

גאולה רבי, מנהלת הקהילה של הקיבוץ עד לא מזמן, מספרת: "לדעתי יש כמה מסרים בטקס שערכנו: קודם כל, העמקת השורשים שלנו בפיסת האדמה הזו, בקיבוץ מעורב של דתיים וחילוניים, ממש כמה מטרים מעזה. אנחנו לא הולכים לשום מקום. להיפך. ככל שהשורשים יותר עמוקים, כך צומחים יותר גבוה, כידוע. שנית, אם הם רוצחים – אנחנו נוסיף חיים. הם רוצים לשרוף ולצבוע את האזור בשחור, ואנחנו רוצים לטעת ולצבוע בירוק. וגם: אם הטיל כבר חפר לנו את הבור – אנחנו נשתמש בו כדי להמשיך לצמוח... כל חפירה כזו תתמלא בשתיל עם אדמה. זה עיקרון חינוכי לחיים, לנסות לנצל לטובה נסיבות שנוצרו".

בקיבוץ שבעבר התקשה לקלוט חברים חדשים בעקבות מיקומו והמצב הביטחוני באזור חל מהפך ובחמש השנים האחרונות נקלטו כ-20 משפחות חדשות ובשנה הקרובה הם מתכננים לקלוט עוד שמונה משפחות חדשות ואז לא תישאר דירה פנויה בקיבוץ.

» פורסם בחדשות