הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חשד להרעלה בכנרת: כמות חריגה של דגים מתים נמצאו בשפך נחל צלמון


רשות המים הורתה על לקיחת דגימות מים ודגים לאבחון סיבת התמותה. תוצאות המעבדה שהתקבלו מצביעות על הימצאותם של חומרי הדברה אסורים מסוג אינדוסולפן בריכוזים חריגים. הוגשה תלונה במשטרה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-05-2023



צילום: פיראס תלחמי רשות המים

בעקבות דיווח שהתקבל אתמול (ב') ברשות המים מאנשי המעבדה לחקר הכנרת, על תמותה חריגה של דגים, עולה החשש להרעלת דגים באזור שפך צלמון בכנרת.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

רשות המים הורתה על לקיחת דגימות מים ודגימות דגים לאבחון סיבת התמותה, ואלה התבצעו ע''י הרשות ומשרד החקלאות. במקביל, התקיימה הערכת מצב משותפת עם חברת מקורות ומשרד הבריאות, ובה נשלל חשש לפגיעה באספקת מי שתייה.


פעילות משותפת של רשות המים, משרד החקלאות, המשרד להגנת הסביבה, רשות ניקוז כנרת, איגוד ערים כנרת ומועצה אזורית עמק הירדן. צילום: פיראס תלחמי רשות המים

המשרד להגנת הסביבה באמצעות מפקחי רשות הטבע והגנים, ליווה את התהליך בשטח והנחה מקצועית את המועצה האזורית עמק הירדן להעברת אלפי הדגים המתים לפתרון מוסדר באמצעות א.ע ביו אקולוגיה המאושר על ידי המשרד.

הדגים המתים נאספים בשעה זו על ידי מפקחי יחידת כנרת של רשות המים ומפקחי רשות הטבע והגנים מטעם המשרד להגנת הסביבה.


צילום: פיראס תלחמי רשות המים

משרד החקלאות מדגיש כי ניתן להמשיך ולצרוך דגים, אך יש להקפיד ולרכוש במקומות מוסדרים, המאושרים על ידי משרדי הבריאות והחקלאות.

עם קבלת תוצאות המעבדה, תתבצע הערכת מצב נוספת ותתקבלנה החלטות בהתאם.

צילום: פיראס תלחמי רשות המים

עדכון 17 במאי 2023: תוצאות המעבדה שהתקבלו עבור רשות המים, מצביעות על הימצאותם של חומרי הדברה אסורים מסוג אינדוסולפן בריכוזים חריגים בדגים ובמים שנדגמו בשפך נחל צלמון לכנרת. רשות המים, יחד עם גופים אזוריים, ביצעה אמש פעולות מיידיות לאיסוף של אלפי דגים מתים, כתוצאה מאירוע ההרעלה ונערכו פעולות לאבטחת אספקת מי השתייה. הארוע על פניו נראה מכוון ופלילי. לאור חומרת הזיהום, רשות המים תגיש תלונה למשטרה במטרה לאתר ולהעמיד את אותם עבריינים לדין.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי מדובר באירוע הרעלה חמור שהוביל לתמותה של טונות של דגים בתקופת הרבייה.

» פורסם בחדשות