הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות: אין צפי למחסור בתוצרת טרייה בתקופת חג הפסח


במשרד החקלאות מדגישים כי לא קיים מחסור בעוף, בשר, דגים, ביצים, פירות וירקות. לאור הביקוש הגובר לבצל, פתח המשרד מכסות פטורות ממכס במיוחד לקראת החג. משרד החקלאות ממשיך לעקוב אחר השינויים בשוק ויעדכן את הציבור בהתאם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-03-2023



Image by cattalin from Pixabay

כחלק מהיערכות משרד החקלאות לקראת הפסח, ולאחר ניתוח ראשוני של נתוני התוצרת החקלאית הטרייה, משרד החקלאות מודיע כי אין צפי למחסור בתוצרת הטרייה הכוללת בשר עוף ובשר בקר, דגים, ביצים, מוצרי חלב, ירקות ופירות. במשרד החקלאות ממשיכים לקיים הערכות מצב שוטפות, וככל שיעלה הצורך יפעלו בהתאם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק
 
במשרד מציינים כי לאור הגברת הביקוש לבצל בתקופה זו, פתח המשרד במיוחד לחג מכסת יבוא פטורה ממכס בהיקף של 2,500 טון בצל.

לגבי בשר עוף טרי וקפוא, השנה תוגבר המלאי ויש 400 אלף עופות יותר מאשר בשלושת השבועות לקראת ערב פסח, בשנה שעברה. כמות העופות השנה גדלה מ-14.4 מיליון בתקופה זו בשנה שעברה ל-14.8 מיליון היום.

במשרד החקלאות מציינים כי בהתאם לכמויות שגדלו השנה, בבדיקה מדגמית שערכו ברשתות, המחירים שהוצגו בכתבה לא משקפים את מצב המחירים לצרכן בשוק כלל וכלל. בנוסף לכך, מציינים כי המחירים לצרכן משתנים בין המעדניות לבין רשתות השיווק, היות ומדובר בשוק חופשי, ומשכך קיימת תחרות חופשית בענף.

בביצים, גם לא צפוי מחסור. מדי שנה, בתקופה זו ולקראת הפסח, נרשם מחסור עונתי בביצים, ולכן גם השנה פתח המשרד מכסה של 70 מיליון ביצים, כולן פטורות ממכס. ככל שיידרש המשרד יפתח מכסות ייבוא נוספות פטורות ממכס.

» פורסם בחדשות