הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בכירים בתאגיד ציבורי לטיפול ופינוי פסולת עוכבו לחקירה


הבכירים, בהם מנכ''ל החברה וסמנכ''ל הכספים שלה, עוכבו לחקירה בחשד לשורה של עבירות חמורות בתחום שירותי ניהול וטיפול בפסולת ועבירות מס בהיקף הנאמד בעשרות מיליוני שקלים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-02-2023



אחד מאתרי הפסולת הלא חוקיים בבקעת הירדן. צילום: המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה

חשד לפלילים בתאגיד ציבורי לפנוי פסולת: במהלך פעילות סמויה של המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל, התגלה כי פסולת היוצאת מאתר משואה מוטמן באופן בלתי חוקי בבקעת הירדן.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

היום (ג'), החקירה הסמויה הפכה לגלויה, כאשר צוותים משותפים של המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה וימ"ר חוף של משטרת ישראל, פשטו על משרדי חברה ציבורית בתחום שירותי ניהול וטיפול בפסולת ועוד מספר אתרים המנוהלים על-ידי חברה-בת שלה, בהם אתרי פסולת בחירייה, בעפולה ובמשואה, ותפסו מסמכים וציוד טכנולוגי. בנוסף, עוכבו לחקירה מספר חשודים.

''המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה מנהלת בעת האחרונה חקירה פלילית אינטנסיבית בתחום הפסולת בשיתוף משטרת ישראל וגופי אכיפה נוספים'' נמסר מהמשרד להגנת הסביבה. ''החקירה הפלילית עוסקת בחשדות לפעילות עבריינית כלכלית בתחום איסור הלבנת הון והטיפול בפסולת ומקיפה גורמים שונים אשר פעלו לכאורה בכל רחבי הארץ. עיקר החקירה ממוקד באזור בקעת הירדן''.

צילום: המשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל

במהלך החודשים האחרונים ערכו מפקחי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה בחיפה והיחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז חוף במשטרת ישראל חקירה סמויה. על פי החשד, פסולת היוצאת מאתר קומפוסט בבקעת הירדן מוטמנת באופן בלתי חוקי במסווה של קומפוסט בשטחים שבבקעת הירדן.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי המשרד ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול כמשותף נגד אתרי פסולת והטמנה לא חוקית, לשם שמירה על בריאות הציבור והסביבה.

» פורסם בחדשות