הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מנכ''ל משרד החקלאות אורן לביא: יוצאים למסע משותף להבטחת ביטחון המזון של מדינת ישראל


היום התקיים טקס חילופי מנכ''לים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר בבית דגן. שר החקלאות אבי דיכטר למנכ''ל הנכנס לביא: ''היכולת שלך, יחד עם הנשמה שלך, יחד עם היכולת המקצועית של המשרד ועם יכולתם של החקלאים, תביא לגדולות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-02-2023



מנכ''ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר אורן לביא. צילום: מישל אמזלג

היום (חמישי, 9.2.23) התקיים טקס חילופי מנכ"לים בקריה החקלאית במטה משרד החקלאות בבית דגן. במעמד שר החקלאות ופיתוח הכפר וחבר הקבינט אבי דיכטר, סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול, המנכ"לית היוצאת נעמה קאופמן-פס והמנכ"ל הנכנס אורן לביא.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

מתוך דברי שר החקלאות וחבר הקבינט, ח"כ אבי דיכטר, במהלך הטקס: "החקלאות נשענת על רגל של אנשים וטכנולוגיות. אנשים ללא טכנולוגיות זה לא מספיק היום. הרגל השנייה היא האדמה, הקרקע לחקלאות והרגל השלישית היא המים לחקלאות. ברגע שיש את שלוש הרגליים הללו, החקלאות תעמוד איתנה. אני רוצה להודות לך נעמה, על הניסיון שלך העשיר והמגוון, אני מאחל לך הצלחה רבה''.

''ולך אורן, קורצת מחומר של אחד שלומד, לומד לקחת את הנשמה היתרה שיש לך ומחבר אותה בחיבור אדיר לנושא המקצועי'' אמר השר דיכטר. ''היכולת שלך, יחד עם הנשמה שלך, יחד עם היכולת המקצועית של המשרד ועם יכולתם של החקלאים תביא לגדולות. אנחנו פה בשביל לתקן עוולות בתוך המשרד ומחוצה לו. שלא תהיה טעות, חקלאות בלי חקלאים זה מדע בדיוני, ומדינה בלי חקלאות זה מדע בדיוני. אין בעולם מדינה רצינית שאין בה חקלאות, ולכן אני שמח שאדם כמו אורן ייקח על עצמו את המשימה. בשם כולם, אני מאחל לך בהצלחה, ישר כוח ותודה רבה לנעמה".


מימין: ח''כ וסגן שר החקלאות משה אבוטבול, שר החקלאות אבי דיכטר, המנכ''לית היוצאת נעמה קאופמן-פס, והמנכ''ל הנכנס אורן לביא. צילום: מישל אמזלג

מתוך דברי המנכ"ל הנכנס, אורן לביא, במהלך הטקס: "מהיום הראשון כאן זה היה ברור שזו אהבה ממבט ראשון. הקשר עם החקלאות, החקלאים והעובדים. אנחנו יוצאים למסע משותף, בו המטרה המרכזית היא להבטיח את ביטחון המזון של מדינת ישראל בשגרה ובחירום. ההנהלה, העובדים והחקלאים - אנחנו כולנו ביחד עם מטרה משותפת: לחזק את מעגלי התעסוקה, ובעיקר להביא לעצמאות בייצור המזון המקומי של מדינת ישראל. כבוד השר, אתה האדם הכי מיוחד שאני מכיר. תודה על הדרך המשותפת של 17 שנים, תודה על האמון בי. סגן השר אני שמח שאתה חלק משמעותי יחד אתנו במשימה. ולסיום, אני מודה לך נעמה, ולצוות הלשכה שלך, ומאחל לכם הצלחה רבה בהמשך הדרך".
    
מינויו של המנכ"ל הנכנס אושר פה אחד בוועדת המינויים של נציבות שירות המדינה ובישיבת הממשלה בתחילת השבוע. לביא, בן 46, נשוי ואב לשלושה מרעננה, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ובעל תואר שני בניהול. בנוסף, לביא בוגר תכנית ההכשרה למנהלים ובוגר קורס דירקטורים ונושאי משרה. לביא שימש עד לכניסתו לתפקיד כראש המטה של השר דיכטר, ועובד לצדו ב-17 השנים האחרונות כראש המטה בעת כהונתו כח"כ, כסגן שר הביטחון, כיו"ר ועדת חוץ וביטחון, כ-שר להגנת העורף וכ-שר לביטחון פנים.

» פורסם בחדשות