הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נזקים עצומים בחוף הכרמל בעקבות הסופה


הסופה 'ברברה' שהיכתה הלילה בעוצמה במושב צרופה שבחוף הכרמל, פגעה בשטחים חקלאיים, בתשתיות ובבתי מגורים וגרמה לנזקים שנאמדים בעשרות מיליוני שקלים. ראש המועצה אסיף איזק: קורא למשרד החקלאות להגיע לכאן ולהכריז על האירוע כאסון טבע

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-02-2023



נזקי הסופה במושב צרופה בחוף הכרמל. צילום: מועצה אזורית חוף הכרמל

במהלך הלילה (ד') ובשעות הבוקר המוקדמות היכתה הסופה 'ברברה' בעוצמה ביישובי מועצה אזורית חוף הכרמל. במושב צרופה הסופה פגעה קשות בשטחים חקלאיים, בבתי מגורים, בתשתיות וברכוש רב.

לא היו נפגעים באירועים השונים, אך נזק כבד נגרם לרכוש. חממות שלמות שקרסו, בתים שתושביהם נאלצו להתפנות, עמודי חשמל ותאורה שנעקרו ממקומם. הנזק מוערך בעשרות מיליוני שקלים.


נזקי הסופה במושב צרופה בחוף הכרמל. צילום: מועצה אזורית חוף הכרמל

צוותי המועצה הגיעו למקום ויחד עם הנהגת היישוב והתושבים, עוסקים כל העת במיפוי הנזקים, פינוי מפגעים, הענקת טיפול וסיוע לזקוקים לכך, פנייה לגורמים הממשלתיים הרלוונטיים לצורך קידום דחוף של טיפול בנושא, שיקום הנזקים ופיצוי החקלאים בעבור הנזקים הכבדים שנגרמו בעקבות אסון הטבע שפקד את המושב.

ראש המועצה האזורית חוף הכרמל אסיף איזק קורא לשר החקלאות: "זה אסון טבע, יש פה דור שלישי של חקלאים שמחכה למשרד החקלאות שיגיע לפה ויכריז על המקום הזה כאסון טבע ויפצה אותם כמה שצריך, כדי שגם הדור הרביעי ייכנס מתחת לאלונקה. לא נוכל כרגע לפתוח את עונת הירקות."

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח על נזקי הסופה במושב צרופה: ״מדובר באסון טבע גדול בו הגיעה סופה והחריבה אסון על המושב. חממות ומשקים חקלאיים רבים נהרסו כליל ופרנסת החקלאים באזור נפגעה אנושות.פניתי למשרד החקלאות ולמנכ״ל חברת הביטוח החקלאי קנט לפצות את החקלאים בעבור הנזקים הכבדים בשטחים החקלאיים, בתשתיות וברכוש הרב שנפגע. אני קורא לממשלה לטפל באופן מיידי אשר יאפשר את שיקום המשקים לקראת העונה הבאה והבטחת פרנסת החקלאים״

» פורסם בחדשות