הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הנטיעות בנגב חודשו הבוקר באזור יער יתיר


המדינה באמצעות קק''ל, החלה הבוקר בפעולת נטיעות לשמירה ושימור קרקע באזור יתיר שבנגב. הנטיעות יתבצעו בשלב הראשון על שטח בהיקף של כ-1000 דונם, וצפויות להימשך מספר חודשים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-01-2023



השלכת פסולת באזור יער יתיר בנגב, צילום: רשות מקרקעי ישראל

מפקחי החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל והקרן הקיימת לישראל, פועלים החל מהבוקר (א') לנטיעת עצים בנגב, לצורכי שמירה ושימור קרקע ציבורית במטרה להגן עליה מפני השתלטות, השלכת פסולת בלתי חוקית ועבירות קרקע נוספות. כך נמסר מרשות מקרקעי ישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

פעולת נטיעות לשמירה ושימור קרקע בנגב מבוצעת על ידי המדינה כחלק מהפעילות השוטפת של החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל והיא מהווה ביצוע של החלטת ממשלה.

ברשות מקרקעי ישראל מציינים, כי מניסיון רב שנים שהצטבר ברשות, עולה כי נטיעת עצים בשטחים למטרת שמירה ושימור הקרקע מונעת פלישות ובניה בלתי חוקית, וכן מונעת נזק סביבתי גדול כתוצאה משפיכת פסולת,  מטמנות לא חוקיות, בניה לא חוקית ועוד. מדובר בעבודות חקלאיות, זמניות והפיכות, כאשר הרשות יכולה בכל עת להשיב מצב לקדמותו על מנת לממש מטרה אחרת לשמה נועדה הקרקע.

לאחרונה, אישרה ועדת התיאום, שנוסדה לשם כך, נטיעה בשטחים באזור שממזרח ומדרום לעיר באר שבע, שטחים בהם הפוטנציאל לפלישות גבוה מאוד. הנטיעות החקלאיות לשמירה על הקרקע מבוצעות בשטחים בייעוד המאפשר פעילות חקלאית. כאמור, העבודה החקלאית בשטחים אלו מבוצעת ע"י קק"ל כקבלן ביצוע, בהתאם להחלטת הממשלה שקבעה זאת.

הנטיעות החלו בנחל יתיר, בשלב הראשון על שטח בהיקף של כ-1000 דונם. ביצוע הנטיעות צפוי להימשך מספר חודשים בשל הצורך להכין את הקרקעות לנטיעה, נטיעת העצים, השקיה ידנית, תחזוקה שוטפת של השטח עד קליטה מלאה של העצים וכו'.

ברשות מקרקעי ישראל מסרו כי הרשות תמשיך לפעול כנאמן הציבור לשמור על קרקעות המדינה ולפעול בכל דרך חוקית להגן עליה מפני הסגות גבול והשתלטויות לא חוקיות.

» פורסם בחדשות