הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נגב - יין מהמדבר


קרן מיראז' ישראל משיקה את אתר תיירות היין של הנגב. 32 כרמים ויקבים מצפון הנגב ועד אילת, מציעים למבקרים חוויית יין מדברית המשלבת בין המסורת העתיקה של גידול כרמים בנגב לטרואר ייחודי וסיפורי חלוציות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-01-2023



חוות כרמי עבדת. צלמת: איילת דהן

סצנת היין בנגב תופסת תאוצה בעשורים האחרונים. עם עשרות כרמים עתיקים וחדשים שניטעו, יקבים וברי יין שנפתחו, מציע הנגב למטיילים ולמבקרים חוויית יין תיירותית ייחודית המשלבת בין מסורות עתיקות לחדשנות חקלאית. חוויה דרכה תוכלו להכיר את המקומות, האנשים, הנופים המרהיבים והטעמים שכבר זוכים להכרה בינלאומית – במרחק נסיעה קצר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

כעת, מאוגדים כולם תחת אתר חדש "נגב - יין מהמדבר" שהשיקה קרן מיראז' לישראל, המנגיש את כל המידע על כרמי ויקבי הנגב במקום אחד

במועדון חברים כ- 30 כרמים ויקבים הפזורים מצפון הנגב ועד לאילת, המוכיחים לעולם שניתן לייצר יין איכותי בתנאים המאתגרים של המדבר. הצחיחות המדברית, ימי השמש הרבים, הקרינה החזקה, מיעוט במשקעים, אדמה עשירה במלחים וענייה במינרלים וחומרי מזון, הבדלי טמפרטורות גדולים בין יום ללילה, אוויר יבש ומנות קור. כל אלה הופכים את הנגב מצד אחד לאזור מאתגר מאוד לגידולים חקלאיים, אך מהצד השני הם אלו שמייצרים את טביעת האצבע הייחודית ליין המדברי, "הטרואר המדברי", ומאפשרים יצירת זהות מקומית ייחודית שניתן לזהות בטעימה.



טרואר הנגב מספק מצד אחד יינות קלילים ומתובלים הנעימים לשתייה, ומצד שני מאפשר ליין להתיישן ולהתפתח לאורך זמן. את הענבים הלבנים בוצרים לפני שהחומצות שבהם קורסות, כך שהיינות הלבנים של הנגב הם פריכים ומינרליים עם ארומות של פירות נשירים. הענבים האדומים בעלי קליפה בוסרית ודקה, כך שהיינות האדומים של הנגב הם יינות קלים שכיף לשתות.


כרם ירוחם בתחילת הדרך. צילום: דוד סילברמן

לצד זיהוי הטרואר הייחודי של הנגב, ומיפוי הכרמים והיקבים של המועדון, האתר החדש מציע ומנגיש גם את החוויה החקלאית-תיירותית הייחודית של הנגב. נסיעות בין נופיו המרהיבים, טעימות ממגוון הקולינריה המתפתחת בנגב, חוויות חקלאיות של בציר וסיורים חקלאיים במשקים וכמובן – טעימות יין בכל אחד מהיקבים ומפגש עם הא.נשים החלוצים שמיישבים את הנגב ומפתחים בו חקלאות מתקדמת ברמה עולמית.

ניקול הוד סטרו, מנכ"לית קרן מיראז' ישראל: "קרן מיראז' פועלת מזה 20 שנה לפיתוח הנגב כעוגן כלכלי מרכזי של מדינת ישראל. כחלק מפעילות הקרן לקדם את הנגב כאזור יין הקמנו את מועדון יקבי הנגב שמטרתו להפוך את הנגב למותג בינלאומי לתיירות יין. זאת בין היתר באמצעות פיתוח וחיזוק האקו-סיסטם הקיים של חדשנות טכנולוגית, מחקרית וחקלאית שיוצאת מהמדבר הישראלי אל העולם כולו. אנו גאים להוביל את מועדון יקבי הנגב ולהיות חלק מהבשורה".


יקב כרמי עבדת. צלמת: רומינה כהן

גיא הרן, המלווה את המועדון מתחילת דרכו, מנכ"ל חברת Vinspiration ומייסד הפודקאסט "יין – מוצר צריכה בסיסי" והיוצר של ספר היקבים: יומן יין – הרפתקה ישראלית: "תיירות יין היא למעשה העוגן הראשון והמרכזי לתיירות חקלאית וקטר מרכזי בפיתוח התיירותי בנגב. לנגב אופי ייחודי, השונה מכל אזור יין אחר בעולם, נופים של מדבר ויינות מובחנים, בעלי זהות ברורה. יש כאן פוטנציאל לייצר אבן שואבת לתיירות איכותית מכל העולם ולהעניק חוויה אותנטית שלא דומה לאף מקום אחר. אנחנו מאמינים שאתר האינטרנט החדש הוא כלי וצעד משמעותי, כזה שיאפשר לתיירים מכל העולם להגיע בקלות ובנוחות לטייל באזור ולגלות את היין מהמדבר של הנגב".


הכרמים של יקב רמת הנגב. צילום: דוד סילברמן

נועה שוורץ, מנהלת תיירות חקלאית בנגב בקרן מיראז': ''בשנתיים האחרונות מיפינו את הכרמים והיקבים הפזורים ברחבי הנגב ויצרנו מועדון חזק ויציב של מקצועיות במדבר. מדובר בקבוצת חקלאים ויזמים שמעבר לעשייה המקצועית בגידול הכרמים וייצור היין מספרת את סיפור ההתיישבות והחלוציות החדשה בנגב. ביחד אנו מקדמים את תחום היין בנגב, ובגאווה מציגים לעולם את הייחודיות שיש לנגב ולאנשים בו להציע כאזור תיירות יין".
 
מועדון יקבי וכרמי הנגב הוקם ע"י קרן מיראז' ישראל כחלק מתכנית להפיכת הנגב ליעד בינלאומי מוביל לתיירות חקלאית ויין, והוא פועל לפיתוח אקוסיסטם של תיירות חקלאית בנגב, כולל שיפור איכות המוצרים התיירותיים-חקלאיים, בדגש על קולינריה ויין. התכנית מספקת ליווי אישי עסקי והכשרות מקצועיות לחקלאים ולבעלי היקבים והכרמים, פועלת לשיפור חווית הביקור, מובילה שגרת פסטיבלים חקלאיים במרחב, חותרת להפחתת בירוקרטיה וחסמים סטטוטוריים, מחברת את היקבים והכרמים כקהילה, ומקדמת את מיצוב הנגב כאזור תיירות חקלאית ויין.

» פורסם בחדשות