הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מבצע אכיפה ומעצרים כנגד פורעי חוק בשמורת הטבע חולות ניצנים


לוחמי משמר הגבול, שוטרי ימ''ר אגף התנועה ופקחי רשות הטבע והגנים, פעלו במבצע רחב היקף, במהלכו נעצרו שמונה חשודים וחולטו שבעה רכבי שטח אשר פגעו וגרמו נזק לשמורת טבע חולות ניצנים ולערכי הטבע שבה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-01-2023



רכבי השטח שהתפרעו בשמורת הטבע חולות ניצנים. צילום: רשות הטבע והגנים

מזה מספר חודשים מתנהלת חקירה סמויה של היחידה המרכזית של מג"ב מרכז ואת"ן יחד עם רשות הטבע והגנים נגד חשודים פורעי חוק המכנים את עצמם "מכת אש" ומעלים סרטונים לרשתות החברתיות. בסרטונים הם נצפים בנסיעה בשמורת הטבע חולות ניצנים וגורמים נזק לערכי טבע וחיות בר מוגנות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

לפנות בוקר פעלו לוחמי ומתנדבי מג"ב, בלשי ימ"ר את"ן ופקחי רט"ג בשמונה מוקדים שונים במרכז ובדרום הארץ נגד חשודים שנהגו בכלי שטח בשמורות טבע. תנועת כלי רכב בשמורות טבע מסכנת את חיי המטיילים בשמורה ואת חיות הבר שזה המקום הבטוח עבורם.

בתום הפעילות נעצרו 8 חשודים ו7 כלי שטח נלקחו לחילוט, החשודים והממצאים הועברו לחקירה של משמר הגבול ורשות הטבע והגנים. נחקרים נוספים יזומנו בהמשך.

שמורת הטבע חולות ניצנים משמרת את עולם הטבע של נופי חולות נודדים, חולות מיוצבים למחצה, שקעים ובהם שרידי בוסתנים ישנים, רכסי כורכר חופיים וחוף ים. השמורה משתרעת על פני כ-20,000 דונם במישור החוף הדרומי, בין אשדוד ואשקלון. בתחום השמורה עובר נחל אבטח, נחל אכזב הנשפך לים בחוף ניצנים.


שמורת טבע חולות ניצנים. צילום: אורי פרו, רשות הטבע והגנים

טל רותם ממונה חקירות מחוז מרכז ברשות הטבע והגנים: "תנועת רכבים בשטח השמורה מסכנת חיי אדם אשר מגיעים לשמורה על מנת לטייל בה להנות מהטבע ובנוסף היא פוגעת בערכי טבע מוגנים הקיימים בשמורה בניהם בעלי חיים, וצומח. שמורות הטבע והגנים הלאומיים הם החצר האחורית של כולנו, אך יש נהגים שעבורם השטח הוא פארק לפעילות אקסטרים ולרכיבה פרועה אלו צריכים להבין שהפקחים והשוטרים נמצאים שם בכדי לאכוף את החוק ולשמור על חיי האדם וחיות הבר''.

''בשמורת חולות ניצנים מבקרות משפחות עם ילדים ותלמידי בית ספר בשבילי הטיול הרגליים. הכניסה לכלי רכב אסורה לשמורה, זאת במקביל לפעילות הסברתית ענפה שאנחנו מקיימים, על מנת לצמצם את הפגיעה בטבע ובחיי האדם.  בשמורת חולות ניצנים חיים חיות בר רבים בניהם צבאים, זוחלים, מכרסמים ויונקים ולצערנו פורעי החוק פגעו בהם תוך נהיגה פרועה ומסוכנת. החשודים תועדו כשהם רומסים ומשחיתים את שמורת הטבע ואף התקינו מנעולים על שערי השמורה'' אומר טל רותם.

מטרת המבצע לאכוף נסיעה לא חוקית של טרקטורונים, ג'יפים, אופנועים, רייזרים הנוסעים בשמורה בניגוד לחוק שמורות טבע וגנים לאומיים.  אנו רואים בחומרה רבה את הפגיעה בשמורת הטבע ורואים חשיבות בשיתוף הפעולה עם משטרת ישראל ומג״ב בטיפול העבירות מסכנות חיים ופגיעה בטבע.

» פורסם בחדשות