הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הוחזקו בתנאים מחפירים: 50 תוכים חולצו מבית גידול בלתי חוקי ברמלה


התוכים נמצאו בתוך מקלט חשוך ובכלובים קטנים, צפופים ומלוכלכים. הם חולצו ע''י מפקחי משרד החקלאות בשיתוף עיריית רמלה ורשות הטבע והגנים. מהחקירה הראשונית עולה כי מטרת החזקתם היא סחר בשווי של עשרות אלפי שקלים. נתקלתם במקרה דומה ? דווחו למשרד החקלאות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-12-2022



התוכים במקלט בעיר רמלה. צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

כ-50 תוכים שהוחזקו בתנאים מחפירים בתוך מקלט של בניין מגורים בעיר רמלה, חולצו היום ע''י השירותים הווטרינריים ומפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות, בשיתוף השירות הווטרינרי בעיריית רמלה, משטרת ישראל ורשות הטבע והגנים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

התוכים הוחזקו במקלט חשוך ולא מאוורר, בכלובים קטנים וצפופים, ללא תנאים הכרחיים ובסיסיים לגידולם, לרבות מקלות עמידה מלאים בפסולת וצואה שסיכנו את חייהם,

מבדיקה ראשונית עולה, כי חלק מהתוכים סובלים מבעיות רפואיות שלא טופלו. לפי ממצאי החקירה הראשונית, התוכים יועדו לסחר בשווי של עשרות אלפי שקלים. כל התוכים פונו למתקן מוגן של משרד החקלאות יחד עם רשות הטבע והגנים להמשך טיפול ושיקום.


צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

האירוע החל בפנייה שהתקבלה מאת השירות הווטרינרי ברמלה. בפנייה תוארו תנאי החזקתם הקשים של התוכים ומצבם הבריאותי. בתיאום עם כל גורמי האכיפה, המפקחים הגיעו למקום ומצאו בית גידול, ובו תוכים ממינים רבים, ביניהם: ארות, אקלקטוסים, אמזונות, קוניורים, דררות.  מרבית התוכים שנמצאו הוחזקו בכלובים הקטנים יחסית למידותיהם, חלקם ללא תנאים הכרחיים ובסיסיים לגידולם. עוד עולה כי הבעלים אינם מחזיקים בתעודות המתעדות את מצבם הרפואי של בעלי החיים והחזקתם אינה כחוק.

בשל מצבם ותנאי החזקתם, פונו התוכים למתקן מוגן של משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים, להמשך קבלת טיפול רפואי ושיקום. בעלי המקום ייחקרו על ידי משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים.

צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

רשות הטבע והגנים מדגישה כי את מגוון המינים המותרים להחזקה ולסחר ניתן למצוא באתר האינטרנט של הרשות, תחת ההיתר הכללי להחזקה, כמובן שנדרשת הקפדה על תנאי החזקה נאותים וסחר רק תחת היתר ייעודי בתוקף.

משרד החקלאות חוזר וקורא לציבור הרחב להמשיך ולדווח על כל מקרה שבו עולה החשד לפגיעה ברווחת בעלי החיים, למוקד משרד החקלאות הזמין 24/7, בטלפון 6016*.

» פורסם בחדשות