הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חוק הפיקדון: חברות המשקאות ישלמו 48 מיליון שקל בגין אי עמידה ביעדים


בתום הליך משפטי ממושך, שמונה חברות משקאות ישלמו את הקנסות שהטיל עליהם המשרד להגנת הסביבה, בגין אי-עמידה ביעדים מכוח חוק הפיקדון. החברות משכו את בקשת רשות הערעור לאור המלצת בית המשפט העליון

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-12-2022



Photo by Nick Fewings on Unsplash

בקשת רשות הערעור שהוגשה על ידי שמונה חברות משקאות קלים, נמחקה בתום דיון שהתקיים אתמול (ד') בבית המשפט העליון. לפיכך, דרישות התשלום שהוציא המשרד להגנת הסביבה בסך מצטבר של כ-48 מיליון שקל, בגין אי-עמידה ביעדי האיסוף וביעדי המיחזור עבור מכלי המשקה הגדולים בשנת 2016, עומדות ותקפות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

שופטי ההרכב – כב' השופטים סולברג, וילנר ומינץ – הבהירו כי אינם סבורים שיש להיעתר לבקשה והמליצו לחברות המשקאות למשוך את הבקשה. על כן, יוציא הממונה לפי חוק הפיקדון במשרד להגנת הסביבה בתוך 14 יום דרישות תשלום מעודכנות לחברות שטרם שילמו את הסכומים שנדרשו בהם - לחברה המרכזית למשקאות, IBBL, טמפו, יפאורה תבורי, מי עדן, יקבי חברון, שופרסל, גוטגולד, אקו-אלפא.



השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "האחריות לאיסוף מכלי המשקה והעברתם למיחזור מוטלת על היצרנים והיבואנים, לצד החזרת דמי הפיקדון לציבור. המשרד ממשיך, הן באמצעות פיקוח ואכיפה והן באמצעות פעולות הסברה ופיתוח מנגנונים מתאימים, לפעול ליישום חוק הפיקדון למען רווחת הציבור והסביבה"

 

בשנת 2018 הטיל הממונה על חוק הפיקדון במשרד להגנת הסביבה עיצומים כספיים על יצרנים ויבואנים של מכלי משקה גדולים, לאחר שמצא כי לא עמדו ביעדי האיסוף והמיחזור הקבועים בחוק לשנת 2016. על החלטה זו הגישו חברות המשקאות ערעור לבית משפט השלום.

בחודש אוגוסט 2021 ניתן פסק דין על ידי בית המשפט המחוזי במסגרת ערעורים שהוגשו לבית המשפט. בפסק הדין נקבע כי החלטת הממונה על חוק הפיקדון ניתנה לאחר בחינה מקיפה של כלל טענות היצרנים והיבואנים ולאחר מתן הנמקה מפורטת, וכי גישתו של הממונה על חוק הפיקדון לטענות היצרנים והיבואנים ראויה להערכה, וכן כי אין מקום להתערבות בית המשפט בהחלטה.

» פורסם בחדשות