הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פחות תחנות וטרמפיסטים בדרך, יותר שפיות במחירים - מהמגדלים ישר לקמעונאים


קבוצת 'צמח שאן' מכפילה את החזקתה לכ-9% במיזם B2B המתקדם 'הבורסה לחקלאות'. בפלטפורמה הראשונה מסוגה נסחרו עד כה ירקות ופירות, וצמח שאן תספק דרכה גם מוצרי עוף, דגים ובשר. היתרון - מוצרים כחול-לבן ברמת מחירים נמוכה יותר, ויתור על גורמים מתערבים, צמצום פערי תיווך וקיצור שרשרת האספקה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-12-2022



צילום: באדיבות קבוצת 'צמח שאן'

תל אביב 27.11.2022 קבוצת 'צמח שאן' נוקטת צעד משמעותי נוסף לביצור מעמדה כקבוצה שחורתת על דגלה מחויבות לחדשנות, לצד הקפדה יוצאת דופן על ערכי הליבה המסורתיים שלה: טריות, איכות וטעם. 'צמח שאן', הקבוצה שמיזגה באחרונה את פעילות 'עוף טוב' ו'צמח תערובות', חתמה על עסקה עם 'הבורסה לחקלאות'.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

החתימה על העסקה מצטרפת לצעד נוסף שנקטה הקבוצה באחרונה ביחד עם חברת "אקסלתא": הקמת Mealiways, חברה לייצור תחליפי בשר מבוססי תאי חלבון מתורבת מן החי.

'הבורסה לחקלאות' (The Agro Exchange) היא פלטפורמת מסחר אינטרנטית ראשונה מסוגה בארץ ובעולם, שמחברת באופן ישיר ופשוט חקלאים ומגדלים אל קמעונאי מזון. במסגרת העסקה, תחזיק צמח שאן כ-9% מהבעלות על 'הבורסה לחקלאות'. במקביל, קבוצת 'צמח שאן' צפויה להיות ספקית של עוף טרי, בשר ודגים בנוסף על הפירות והירקות שנסחרים באמצעות הבורסה.



ראשיתה של כניסת הקבוצה לעסקה הייתה לפני מספר חודשים. עתה הכפילה 'צמח שאן' את החזקתה בפלטפורמה, וכאמור כעת היא עומדת על כ-9%.

'צמח שאן' מביאה עמה ערך מוסף ניכר בכניסה לתחום העוף, הבשר והדגים. זאת מאחר שעד כה נסחרו ב"בורסה לחקלאות" רק פירות וירקות. לעוף, בשר ודגים יש שונות מבחינת אופי המסחר והגב הלוגיסטי הנחוץ, ול'צמח שאן' יש את הידע הרב והניסיון בתחום.


צילום: באדיבות קבוצת 'צמח שאן'

פלטפורמת המסחר הייחודית של "הבורסה לחקלאות" רואה כערכי-על מנחים שקיפות, איכות וביטחון פיננסי. פלטפורמת B2B בורסאית תקצר את שרשרת אספקה (בכך שהיא תוריד דרסטית את כמות הגורמים המעורבים וה"טרמפיסטים" במסחר) ותאפשר גם לגופים קטנים לעבוד באקלים אחר, של שקיפות וביטחון פיננסי.

באמצעות הפלטפורמה הבורסאית 'צמח שאן' תחתור לשינוי של תנאי המסחר של בשר, עופות ודגים. במקום עבודה בעסקאות קצרות (spot), הקבוצה תעודד מעבר לעסקאות קדימה ((forward. כך יהפוך את השוק למסודר מתוכנן ומדויק יותר. יתרון נוסף של הפלטפורמה הבורסאית יהיה השימוש בדאטה רבה שנצברה, טכנולוגיות שיסייעו לבצע תהליכים בצורה מדויקת שתאפשר גם הארכה של חיי המדף, שכן המוצרים יגיעו בדיוק לאן שהם צריכים להגיע ו"יטיילו" פחות בדרך אל הצרכנים.

מנכ"ל 'צמח שאן', עומר לביא: "שתי הרגליים של העסקה – הכניסה שלנו כבעלי החזקה ובמקביל הצטרפותנו כספקים של עוף טרי, דגים ובשר - הן אבני דרך במימוש יעוד הקבוצה: To feed better. אנחנו שואפים כל העת להיות חדשניים ולהביא ערך מוסף לפעילות שלנו. זאת כמובן תוך שמירה על כל מה שמאפיין אותנו ביותר מ-50 שנות הפעילות שלנו. העסקה מביאה עמה מסר חשוב לא רק לעסקים, אלא גם לצרכני הקצה בחנויות: פחות פערי תיווך, יותר טריות ואיכות וחיזוק לחקלאים ולמגדלים כחול-לבן".


מנכ''ל צמח שאן עומר לביא. צילום: באדיבות קבוצת 'צמח שאן'

קבוצת צמח שאן נוצרה ממיזוג של שתי קבוצות ותיקות ובולטות בתחומן:

'צמח תערובות' הוא מפעל מזון לבעלי חיים מהגדולים והוותיקים בישראל. המפעל, שהוקם לפני למעלה מחמישים שנה, הוא המגוון ביותר בישראל ומייצר מוצרי מזון לכל בעלי החיים: עופות, דגים, בקר, צאן וחיות מחמד. המפעל הוקם בשנת 1965 על ידי התאגדות של משקים חקלאיים באזור עמק הירדן, תחילה יוצרו מזונות לענפי החקלאות, רפת, לול ומדגה. מטרת ההתארגנות באותן שנים הייתה איחוד כוחות ושיתוף פעולה, ערכים המלווים את הקבוצה עד היום.

'עוף טוב' היא מהיצרניות המובילות בישראל של מוצרי מזון איכותיים מעוף שגדל ללא אנטיביוטיקה ומהודו. 'עוף טוב' נוסדה בשנת 1963 ומורכבת משלושה מוקדי פעילות: גידול חקלאי, חטיבת מזון טרי וחטיבת המוצרים. 'עוף טוב' מייצרת ומשווקת מגוון מוצרים: שניצלים, קציצות, פסטרמות, נקניקים, נקניקיות ומוצרי עוף טרי. חברת 'עוף טוב' ידועה כמובילת תחום הקיימות בענף המזון כאשר הייתה הראשונה לשווק עוף ללא אנטיביוטיקה ומקווה להצעיד אחריה חברות רבות נוספות. בנוסף, החברה זכתה לסימון תזונתי ירוק ממשרד הבריאות. הסימון הירוק מצביע על מוצרי מזון שערכיהם התזונתיים החיוביים גבוהים ומכילים נתרן בכמות נמוכה.

הבורסה לחקלאות ( (The Agro Exchangeהיא פלטפורמה טכנולוגית מתקדמת, שמפגישה בין מוכרים לקונים לתוצרת חקלאית טרייה בזמן אמת, ומספקת את כל הכלים הדרושים בפלטפורמה משיווק, לוגיסטיקה, אשראי, הובלה ובקרת איכות ועוד, כל זאת כדי לאפשר לקונים ולמוכרים להתמקד במה שהם אוהבים ולהפוך את המסחר לקל ונוח. זהו מיזם B2B ראשון מסוגו בארץ ובעולם, שנוסד ב-2016 על-ידי היזם גל שטייגר, שמשמש כיום גם כסמנכ"ל הכספים של החברה לצדם של המנכ"ל אריאל גלסנר והיו"ר עמית לוין.

» פורסם בחדשות