הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל ואקוודור מחזקות את הידוק היחסים הכלכליים ביניהן


במסגרת התכנסותה הראשונה של הוועדה הכלכלית המעורבת בין המדינות, סיכמו הנציגים על התקדמות נוספות ביחסים הכלכליים ביניהן. אקוודור מייצאת לישראל בעיקר תוצרת חקלאית טרייה ומוצרי מזון, בעוד היא מייבאת מישראל בין היתר מיכון חשמלי, פלסטיק וכימיקלים. היקף הסחר ההדדי מוערך בכ-44 מיליון דולר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-12-2022



הוועדה הכלכלית המעורבת ישראל - אקוודור. צילום: צליל להב, באדיבות משרד הכלכלה

הצהרה משותפת למשרדי הכלכלה והסחר של ישראל ואקוודור:  בתום התכנסותה של הוועדה הכלכלית המעורבת הראשונה בין ישראל ואקוודור, סכמו הצדדים על הידוק היחסים הכלכליים בין המדינות ועל על התקדמות נוספות ביחסים הכלכליים ביניהן.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

בפגישה נכחו סגן שר הסחר של אקוודור, דניאל לגארדה (Daniel Legarda) ומנכ"ל משרד הכלכלה בפועל ומנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, אוהד כהן.

הוועדה הכלכלית המעורבת בין המדינות, משמשת כפלטפורמה מרכזית לדיון בנושאי כלכלה, תקינה, חדשנות ועוד. הפגישה, שהתקיימה בסוף השבוע שעבר, הינה תוצר של מזכר ההבנות אשר נחתם בין הצדדים בחודש מאי 2022 בין שר הייצור, הסחר, ההשקעות והדגה של אקוודור, חוליו חֹוסֶה פְּרָאדֹו (Julio José Parado) ושרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי.



לצד נציגי מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה נכחו בוועדה גם נציגים נוספים מיחידות המשרד, כמו גם נציגי משרד החוץ ויחידת מש"ב ומשרד החקלאות מהצד הישראלי וכן נציגי משרד החוץ, מכון התקנים ומשרד החקלאות של אקוודור.

הצדדים הציגו נתונים אודות הכלכלה והחברה בשתי המדינות על מנת לבסס רקע משותף והעמקת היכרות, ולאחר מכן דנו בדרכים להידוק שיתוף הפעולה הכלכלי והצמיחה העסקית הבילטראלית בין שתי המדינות.

מנהל מינהל סחר חוץ, מר אוהד כהן: "הוועדה המעורבת שהוקמה על בסיס מזכר ההבנות שנחתם בחודש מאי והתכנסה ביום רביעי לראשונה, מהווה פורום מהותי לקידום היחסים הכלכליים בין ישראל לאקוודור שיקדם את שתי המדינות צעד קדימה. מינהל סחר חוץ ימשיך לפעול על מנת לסייע במימוש הפוטנציאל הטמון ביחסים הכלכליים תוך הגדלת היקף הסחר, גיוון הייצוא של ישראל וכן הרחבתו לתחומים נוספים, לצד יצירת יחסים קרובים יותר עם ידידינו באקוודור".

סגן שר הסחר של אקוודור, מר דניאל לגארדה: "הוועדה הראשונה הזו מהווה ציון דרך עבורנו ועבור ישראל. למעשה, ישנו פוטנציאל רב בהעמקת הקשרים הכלכליים בינינו. התוצאה המידית של התכנסותה הראשונה של הוועדה היא ההבנות שהושגו בשני הצדדים אודות הצעדים הבאים שיש לנקוט על מנת להאיץ את שיתוף הפעולה הכלכלי, הסחר וההשקעות. אקוודור תמשיך לפעול על מנת לגוון את היצוא שלה ולמשוך השקעות ברות-קיימא באמצעות הסכמים כלכליים עם שותפים פוטנציאליים כגון ישראל."

הצדדים סיכמו על כינוס פגישה נוספת בחודש מרץ 2023 במטרה להגדיר את הצעדים הבאים במסגרת מזכר ההבנות הכלכלי.

נתוני סחר: נכון לשנת 2021, אקוודור, הממוקמת בחלקה הצפון-מערבי של דרום אמריקה, מייצאת לישראל בעיקר תוצרת חקלאית טרייה ומוצרי מזון בסך של כ-8 מיליון דולר, בעוד היא מייבאת מישראל מכונות ומיכון חשמלי וטכני, גומי ופלסטיק, וכימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות בסך של כ-36 מיליון דולר. היקף הסחר ההדדי בסחורות בין המדינות מוערך בכ-44 מיליון דולר.

» פורסם בחדשות