הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


35 אלף דונם של חיטה חורפית נזרעים בעמק החולה


כדי להגיע לצמיחה נאותה, גידולי החיטה זקוקים לכמות משקעים בפרקי זמן משמעותיים, עד אמצע חודש ינואר. ועכשיו נותר רק להתפלל לעוד גשם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-12-2022



זריעת חיטת חורף בעמק החולה. צילום: פייסל הייב, ג''ג, החברה לפיתוח הגליל

בחברת ג"ג (גליל גולן) של 'החברה לפיתוח הגליל', זורעים בימים אלו את גידולי החורף, בהם כ-35 אלף דונם של חיטה בעמק החולה. הגשם הראשון כבר הנביט את החיטה וכעת, השטחים בעמק מושקים עקב המיעוט בגשמים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

לאור התחזית כי חודש דצמבר יתאפיין בגשמים מועטים, בענף החקלאות חוששים לקשיים בענף הדגנים.  כדי להגיע לצמיחה נאותה, גידולי החיטה זקוקים לכמות משקעים בפרקי זמן משמעותיים, עד אמצע חודש ינואר.


זריעת חיטת חורף בעמק החולה. צילום: פייסל הייב, ג''ג, החברה לפיתוח הגליל

בעמק החולה נזרעת חיטה מזנים שונים המתאימים לתחמיץ, שחת וגרעינים, מהזנים: גדיש, גליל, רגב, נגב ועוד. בדרך כלל זורעים כ 13 ק"ג זרעים לדונם. גידול מיטיב של החיטה תלוי במגוון גורמים: מועד הזריעה, השקיה, דישון, טיפולי עשבייה, תנאי מזג אוויר וגורמים נוספים המשפיעים על היבול ואיכות הגרעין.

ב'חברה לפיתוח הגליל' אומרים כי החיטה המגודלת בתנאים המיטביים עשירה בחלבון. החיטה לתחמיץ ושחת גדלה כ-6 חודשים, בעוד החיטה לגרעינים גדלה כ-7 חודשים.הקרקע בעמק החולה פורייה והאדמה מתאימה לגידול גידולי חורף.  היבול תלוי בתנאי השטח, האקלים ומועד הזריעה. כאשר כל יחידה של דונם מפיקה כ-600 ק"ג גרעינים.


זריעת חיטת חורף בעמק החולה. צילום: פייסל הייב, ג''ג, החברה לפיתוח הגליל

חברת ג"ג היא אגודה חקלאית, הנמצאת בבעלות החברה לפיתוח הגליל בשיתוף עם קיבוצי הגליל העליון וצפון הגולן. החברה הוקמה  בשנת 1981 ועוסקת בייצור ושיווק של מזון לבעלי החיים. בנוסף, מספקת מגוון רחב של שירותי ניהול ועיבוד למשקים חקלאיים בגליל ובגולן. החברה מחזיקה בצוות מנוסה ומקצועי בתחום גידולי השדה לצד צי גדול של כלים חקלאיים מתקדמים למגוון שימושים וגידולים.

» פורסם בחדשות