הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


'להתנדב זה בטבע שלי': כך נראה הטבע בישראל בעיני מתנדבי רשות הטבע והגנים


רשות הטבע והגנים והמועצה הישראלית להתנדבות, ישיקו השבוע תערוכה בה יוצגו עשרות תצלומים נבחרים של מתנדבי הרשות ברחבי הארץ. קבלו הצצה מיוחדת לכמה תמונות מהתערוכה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-12-2022



שועל מקפץ בשמורת גמלא. צילם: בנימין וייזל, מתנדב בשמורת גמלא

לרגל יום ההתנדבות הבינלאומי המצויין ברחבי העולם בתאריך 5 בדצמבר בכל שנה, רשות הטבע והגנים בשיתוף המועצה הישראלית להתנדבות ישיקו בשבוע הקרוב לראשונה, תערוכה ייחודית המתבססת על תצלומים שצולמו על ידי מתנדבי רשות הטבע והגנים במסגרת פעילותם למען שמירת הטבע, המורשת והנוף בישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

התערוכה נושאת את השם 'להתנדב זה בטבע שלי' ומוצגים בה למעלה מ-40 תצלומים נבחרים של מתנדבי רשות הטבע והגנים ברחבי הארץ, המציגים את העשייה המשמעותית והמבורכת של המתנדבים בחלוקה למספר קטגוריות צילום ביניהן: 'הטבע בידיים שלי', 'להתנדב זה להוסיף טבע לחיים', 'להתנדב זה להשפיע', "להתנדב זה ללמוד ולהכיר חברים חדשים', ו'להתנדב עם מי שאוהבים'.


מתנדבת מטפלת בצב ים. צילמה: גלית הרפז יניב, מתנדבת במרכז להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים

התצלומים מציגים את מגוון משימות ההתנדבות ברשות הטבע והגנים והמתנדבים עצמם, צעירים ומבוגרים, גברים ונשים, מצפון ועד הדרום תוך שהם חושפים באופן מרהיב עין ויצירתי את היופי של הטבע, חילופי העונות, מפגשים עם חיות בר ואת הקשר עם קהל המבקרים בשמורות הטבע ובגנים הלאומים. המבקרים בתערוכה יוכלו לחוות דרך התצלומים את ההתרגשות וההתלהבות של המתנדבים בעשייה הפורה בין היתר כשהם מטפלים בחיית בר פצועה, או כשהם משחררים אותה חזרה לטבע לאחר טיפול ושיקום, צופים ונהנים מערכי הטבע ונופים מרהיבים ותוך כדי שיקום וטיפוח הטבע, סיור או הכוונת מטיילים בטבע.

התערוכה תוצג לקהל הרחב החל מה-9 בדצמבר למשך מספר חודשים בגן הלאומי ירקון תל אפק והיא תהיה נגישה לכלל המבקרים בגן הלאומי ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, כחלק מחוויית הביקור באתר.


הכשרת מתנדבים מהמגזר הבדואי במפל בעין יורקעם. צילמה: קיאן אלטלאלקה, מתנדבת ערבה ברשות הטבע והגנים

לדברי שרון גולן הרשקוביץ, מנהלת תחום התנדבות ברשות הטבע והגנים: "מתנדבות ומתנדבי רשות הטבע והגנים הם חלק בלתי נפרד מהרשות, ורגעי ההתנדבות שלהם הם רגעים של עשייה למען ערכי הטבע, המורשת והנוף, של מפגשי למידה מקצועיים ומפגשי חברה מגבשים. בהיותם בשטח, הם גם מצלמים לא מעט תצלומים מעוררי השתאות. החלטנו לשתף את הקהל הרחב בתצלומים האלה ולספר באמצעותם את סיפור ההתנדבות. ניתן לראות בהם רגעים של יופי, את החי והצומח ואת ערכי המורשת. התצלומים מספרים סיפור שלם של נתינה, קשר אמיץ בין האדם לטבע, אכפתיות עמוקה ומרגשת כלפי חיות הבר, הצמחים, הנופים וההיסטוריה. זו הזדמנות להודות לכל המתנדבים והמתנדבות של רשות הטבע והגנים, לכל מי שנותנים יד ולב ועושים למען שמירת הטבע בארץ".


ינשוף עצים פצוע חבוש. צילם: תומר אדמון, מתנדב בחיבולנס של רשות הטבע והגנים

לדברי רונית בר, מנכ"לית המועצה הישראלית להתנדבות: "שיתוף הפעולה עם רשות הטבע והגנים הוא אבן דרך נוספת לקידום ההתנדבות בישראל. התצלומים בתערוכה מציגים את פניה היפות של החברה הישראלית, המשתקפים על-ידי מתנדביה, כמי שמחוללים שינוי של ממש בשימור הטבע, הגנים הלאומיים, שמורות הטבע ודאגה לאיכות הסביבה. מתנדבים אלה מוכיחים כי כל אדם יכול להתנדב ולתת, בנושא ובתחום הקרוב לליבו, ובכך לתרום לחברה ולסביבה טובים יותר ולצמצום הפערים החברתיים".

מערך ההתנדבות ברשות הטבע והגנים מקדם תחומים שונים, בהם הגנה וסיוע לחיות בר, ניטור מיני חיות וצמחי בר, שימור ערכי מורשת, הכוונת מטיילים והעצמת חוויית הביקור שלהם. מערך ההתנדבות ברשות הוקם בהנחיה מקצועית של המועצה הישראלית להתנדבות. המועצה פועלת ליצירת התנדבות חדשנית, ומותאמת למגמות של המאה ה-21, ובשאיפה כי לכל אזרח בישראל צריך להיות תפקיד התנדבותי משמעותי בשגרה ובחירום ועל כן פועלת להתמקצעות והפיכת ההתנדבות לתחום מנוהל, משפיע ומוביל. ההתנדבות ברשות הטבע והגנים נעשית לאורך כל ימי השנה על-ידי אלפי מתנדבות ומתנדבים מסורים – חלקם מתנדבים באופן קבוע, אחרים באים ליום אחד של התנדבות ויש גם כאלה הנרתמים במצבי חירום דוגמת אסון הזפת שאירע בחופי הים התיכון בתחילת שנת 2021.

לפרטים על התנדבות ברשות הטבע והגנים חפשו 'התנדבות בטבע שלנו' באינטרנט או כנסו לאתר הרשות בכתובת: https://www.parks.org.il

» פורסם בחדשות