הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מפרץ אילת: דליפת דלק ממכלית עוגנת במסוף קצא''א


במשרד להגנת הסביבה מעדכנים כי הדלק שדלף נחסם בחוסמים שנפרסו סביב המכלית. החברה להגנת הטבע: ''נמשיך לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותנו נגד פעילויות שעלולות לסכן את בריאות הציבור והטבע הישראלי''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-11-2022



חסימת דליפת הדלק מהמכלית בסוף קצא''א. צילום: עוז גורן, המשרד להגנת הסביבה

המשרד להגנת הסביבה מעדכן כי הבוקר (ג') אותרה דליפת דלק מקומית בים ממכלית העוגנת במסוף קצא"א במפרץ אילת. הדלק שדלף חסום בשעה זו בחוסמים שנפרסו סביב המכלית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, בהובלת מנהל התחנה למניעת זיהום ים באילת, אלי ורבורג, נמצאים בשטח ומנחים את הגורמים לטיפול ולספיגה בדליפה.

אירוע זה מדגיש שוב כי תקריות זיהום בשמן עלולות להתרחש ואף מתרחשות כל העת, ומדגיש את חשיבות המדיניות של המשרד להגנת הסביבה לאפס תוספת סיכון במפרץ אילת.

המשרד להגנת הסביבה ימשיך לדווח בהמשך ככל שיידרש. האירוע ייבדק לעומק, לרבות הצורך לפתוח בחקירה.

בחברה להגנת הטבע מוסרים בתגובה: "זה פשוט נורא ולא ייאמן, איך מדינת ישראל, מסכנת פלא ואוצר לאומי, כמו מפרץ אילת, המהווה עוגן תיירותי וכלכלי חשוב, לתושבי העיר אילת. החברה להגנת הטבע, התומכת במדיניות של אפס תוספת סיכון, למפרץ אילת, תמשיך לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותה, למען ערכי הטבע הייחודיים שבמפרץ ונגד פעילויות שעלולות לסכן את בריאות הציבור והטבע הישראלי, כדוגמת הפעילות של חברת קצא"א, במפרץ".

» פורסם בחדשות