הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שפעת עופות התגלתה בחוות תרנגולי הודו בעמק חפר


משרד החקלאות הטיל הסגר על כל הלולים בטווח של עד 10 ק''מ מהחווה. כמו כן, הסתיים הטיפול במוקד הראשון שהתגלה לפני כשבוע בקיבוץ שלוחות. המשרד שב ומדגיש כי יש לצרוך ביצים ובשר עוף רק לאחר הבישול

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-11-2022



שפעת העופות ליד בית חרות - סגר הוטל על כל הלולים בטווח של עד 10 ק''מ. צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

שפעת עופות התגלתה בחוות תרנגולי הודו ליד מושב בית חירות, שבעמק חפר. כך מעדכן היום (ב') משרד החקלאות ופיתוח הכפר. המחלה התגלתה במבנה אחד בחווה מתוך שבעה מבנים מאוכלסים במקום.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

החווה וכן כל הלולים בטווח של עד 10 ק"מ מהמוקד המדובר נמצאים בהסגר. מתוצאות הבדיקות עולה כי הזן שהתגלה הוא H5N1.

על מנת למנוע את התפשטות המחלה, פועל משרד החקלאות בהתאם לנהלי העבודה הקבועים הנוגעים לטיפול בשפעת העופות. בנוסף, משרד החקלאות עדכן בנושא את משרד הבריאות ורשות הטבע והגנים, ונמצא עמם בקשר בכל הנוגע להגברת הערנות בדבר העברת המחלה באמצעות עופות בר.

משרד החקלאות שב ומדגיש, כי ניתן להמשיך ולצרוך בשר עוף וביצים, אך יש להקפיד ולרכוש ביצים אך ורק בנקודות מכירה ושיווק מסודרות. הביצים חייבות להיות מסומנות וארוזות בקרטון או בניילון מכל צד. בנוסף, מחדדים במשרד החקלאות כי יש לצרוך ביצים ובשר עוף רק לאחר שבושלו/ נאפו/ טוגנו היטב.

כמו כן, המשרד קורא למגדלי ציפורי נוי ועופות חצר וכן לולי חופש, להחזיק את העופות בתוך מבנים כדי שלא ישוטטו בשטח פתוח, ובכך להקטין את סכנת ההידבקות מעופות בר.

יש לציין כי משרד החקלאות סיים את הטיפול במוקד שפעת העופות הקודם שהתגלה לפני כשבוע, בקיבוץ שלוחות שבעמק המעיינות, וכן לא נמצא קשר אפידמיולוגי בין שני המוקדים.

» פורסם בחדשות