הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הדבוראים מול ביתו של שר החקלאות: ייבוא דבש - אקט פופוליסטי ולא מקצועי


דבוראים וחקלאים הפגינו אתמול מול ביתו של שר החקלאות עודד פורר במחאה על יבוא דבש ותוצרת חקלאית. יו''ר ארגון מגדלי הדבורים בישראל: ''שרי ישראל ביתנו, פורר וליברמן, מייבאים בטירוף, ללא אבחנה מכל הבא ליד- פירות, ירקות, בשר, שמן זית ועכשיו ברצונם לייבא גם דבש- למרות שאין צורך בכך''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-09-2022



הפגנת הדבוראים והחקלאים אתמול, בסמוך לבית שר החקלאות עודד פורר במשמר דוד. צילום ארגון מגדלי הדבורים

רגע לפני ראש השנה, דבוראי וחקלאי ישראל, יצאו אתמול (ג') בערב עם בני משפחותיהם להפגנה מול ביתו של השר פורר במשמר דוד, וקיימו שם עצרת מחאה על פתיחת הייבוא בענפי החקלאות השונים ועל הכוונה לייבא דבש דווקא בשנת שיא בתפוקת הדבש הישראלי. הדבוראים חילקו דבש לתושבי היישוב, הניפו דגלי ישראל ושלטים עם הכיתוב - מפורר החקלאות, בלי דבורים אין דבש, ביטחון המזון אינו רולטה ועוד. ''הצעדים שמבצעים שרי האוצר והחקלאות לא יסייעו לצרכנים, אבל הורסים לגמרי את החקלאות הישראלית'' אומרים החקלאים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

בארגון מגדלי הדבורים מדווחים, כי משרד החקלאות עודכן על כך שתפוקת הדבש במכוורות בארץ נמצאת בשיא העומד על כ- 4,400 טון - כמות שתספק את כל צריכת הדבש לאורך חגי תשרי. לכן לדבריהם ''אין צורך בייבוא דבש מארצות ניכר ולפני חגי תשרי''. לטענת הדבוראים המהלך לייבוא הדבש, ללא צורך, הינו ''אקט פופוליסטי, נחות ולא מקצועי, רגע לפני הבחירות, כזה שיפגע בענף החקלאות כולו ורק ימשיך להזרים כסף לכיסי הטייקונים, היבואנים ורשתות השיווק''.


צילום ארגון מגדלי הדבורים


ליד בית שר החקלאות עודד פורר במשמר דוד. צילום ארגון מגדלי הדבורים

דורון ליבנה יו"ר ארגון מגדלי הדבורים ודבוראי מכפר ביל"ו אומר: "שרי ישראל ביתנו, פורר וליברמן- מייבאים בטירוף, ללא אבחנה מכל הבא ליד- פירות, ירקות, בשר, שמן זית- ועכשיו ברצונם לייבא גם דבש- למרות שאין צורך בכך וגם על פי נתוני הלמ"ס לא עלה מחיר הדבש בעשור האחרון! 'סיפור הכיסוי' של פורר וליברמן מול הצרכנים- הוא כביכול הורדת יוקר המחייה- אבל בפועל- מחירי המזון לא רק שלא ירדו, אלא עלו״.

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אמר בהפגנה: "חשוב לזכור שענף הדבש היה לפני ליברמן ויהיה גם אחריו. אנחנו רואים איך הוא פוגע בכמעט כל הענפים - היום דבש, אתמול ביטולי המכס על הדגים, לפני כן הפירות והירקות. כל הטריקים ותעמולת הבחירות לא יסתירו את האמת הפשוטה: ליברמן הורס את החקלאות במדינת ישראל. ואם הוא לא רוצה להיזכר בתור הקברן של החקלאות כחול לבן, כדאי שיפסיק להתעמר בחקלאים".


הפגנת הדבוראים והחקלאים אתמול, בסמוך לבית שר החקלאות עודד פורר במשמר דוד. צילום ארגון מגדלי הדבורים
 

עמית יפרח יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים מול ביתו של שר החקלאות: ״שר החקלאות ממשיך להתעמר בחקלאים בעודו מוריד באופן חד צדדי וחסר אחריות את המכסים בענף המדגה והדבורים.  ההשלכות על הענפים הללו והייצור המקומי הן חמורות ויגרמו לסגירת בריכות דגים שלמות בצפון הארץ ומכוורות דבורים בכל רחבי המדינה, לצד העובדה שזה לא יפחית, ולא במעט, את המחיר עבור הצרכן. בכך ממשיכים שר האוצר ושר החקלאות כפי שעשו בענפי הצומח לזרוע הרס וחורבן גם עבור שני ענפים חקלאיים משמעותיים ומחזקים את היבואנים אשר ישלטו בענף ופוגעים בצרכן ובייצור המקומי״.

הדבוראים קוראים לממשלת וכנסת ישראל, לא לשתוק על העוולות המתרחשות במשכנם, ''לצאת בקול גדול נגד מחריבי החקלאות וההתיישבות העובדת ולבטל את צווי ייבוא הדבש וההשתוללות הפרועה של שני שרי ישראל ביתנו נגד החקלאות, החקלאים, ההתיישבות, והצרכנים''.

מנתוני מועצת הדבש- בישראל 120 אלף כוורות, מתוכן כ- 80 אלף כוורות מאביקות גידולים חקלאיים של פירות וירקות. הכוורות המייצרות דבש "הממתיק הטבעי" העומד על כ-6,200 טון בשנה. ישראלי צורך בממוצע, בחודש תשרי כ- 250 גרם דבש, מתוך צריכה שנתית של כ- 650 גרם לנפש. ערך האבקת הדבורים לתל"ג החקלאי בישראל עומד על כ- 3.5 מיליארד שקלים בשנה. רק לפני מספר חודשים השלימו דבוראי ישראל שינוע של מעל 70 אלף כוורות, בכל רחבי הארץ, להאבקת פריחת מטעי הפרי וירקות.

» פורסם בחדשות