הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פר ההרבעה היקר ביותר בארץ נמכר במכירה פומבית ב-17,400 שקלים


העגל מגזע סימנטל, בן 14 חודשים טופח במשק שניידר ברמת הגולן ונמכר לחוות בקר ברמת מגשימים במכירה פומבית של בוקרי 'אגודת מרעה' בגולן. העגל שוקל כעת 615 ק''ג ועתיד להגיע למשקל של טון, כשמידי יום משקלו עולה בכמעט ק''ג וחצי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-09-2022



העגל שנמכר במחיר הגבוה ביותר בארץ, צילום: צמח תערובות

עגל ההרבעה היקר ביותר בארץ, מספר 613, שטופח במשק קשת ברמת הגולן, נמכר במכירה הפומבית של בוקרי 'אגודת מרעה' ב- 17,400 שקלים לחוות בקר ברמת מגשימים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

העגל מגזע סימנטל, בן 14 חודשים, שוקל כעת 607 ק"ג (ויגיע למשקל של 1 טון), הינו בעל תכונות פוריות ועלייה במשקל של 1.4 ק"ג ליום (!) עם היקף אשכים 40 ס"מ, ורגליים ארוכות וחזקות, המעניקות לו יתרון בתנאי השטח הסלעיים של הגולן.  


המכירה הפומבית של בוקרי 'אגודת מרעה'. צילום: צמח תערובות

במכירה הפומבית הוצגו 35 עגלי הרבעה מהגזעים סימנטל ושרולה שטופחו בחוות הבקר רמת מגשימים, יונתן, קשת ומשק שניידר. המכירה הפומבית נועדה לטפח, לשמר ולהשביח פרים טהורי גזע בעלי גנטיקה משובחת ולהבטיח את איכות הבשר לצרכנים. האירוע בו השתתפו בוקרים מקצועיים מכל רחבי הארץ, התקיים במכלאת יונתן בגולן, נוהל על ידי 'אגודת מרעה', בחסות "צמח תערובות", מהמפעלים הגדולים בישראל לעיבוד תערובות איכותיות להזנת בעלי חיים, וחברת 'הרמן-פרוג'קט בר'.


המכירה הפומבית של בוקרי 'אגודת מרעה'. צילום: צמח תערובות

דרור טננבאום, מנהל השיווק של 'צמח תערובות' אמר: "השנה מקבל האירוע המסורתי חשיבות גדולה, לנוכח האיום המרחף מעל ענפי החקלאות בישראל עקב הרפורמה בחקלאות שמקדמת הממשלה. מגדלי הבקר הישראלים חווים לצערנו, על בשרם, 'תרתי משמע', את משמעות הגדלת הייבוא של עגלים חיים ובשר קפוא, לכן חשוב שהבוקרים הישראלים לא רק שלא הרימו ידיים, אלא ממשיכים לספק את הבשר האיכותי, הבריא והטעים ביותר. על הצרכן הישראלי לדעת כי מחיר הבשר תוצרת ישראל, מגלם איכות חסרת פשרות, גידול בעלי החיים באופן הומני וכי ענף הבקר לבשר במרעה הוא השומר על אדמות הלאום והשטחים הפתוחים בעצם נוכחותו בשטח, זו ציונות אמתית, ואנו ב'צמח תערובות' מהראשונים לתמוך בהם". אומר טננבאום ומוסיף, כי מפעל 'צמח תערובות' מספק מזון בעל ערכים תזונתיים המשלימים את שהמרעה אינו מספק, במיוחד בעונת הקיץ ולשם כך פותחו עם בוקרי 'אגודת מרעה', תערובות מזון מיוחדות בעלות ערכים תזונתיים שנדרשים לבקר. כמו כן מוגשות לעגלים תערובות ללא אנטיביוטיקה וללא זרזי גדילה, שפותחו במפעל שחרט על דגלו ערכים מחייבים לאורך כל תהליך הגידול והשיווק".


המכירה הפומבית של בוקרי 'אגודת מרעה'. צילום: צמח תערובות

העגלים שהוצגו במכירה הפומבית בגולן, בני 13-18 חודשים, שוקלים בממוצע כ- 600 ק"ג והיקף אשכיהם מגיע עד 40 ס"מ. הבוקרים שהשתתפו במכירה הפומבית קיבלו נתונים מלאים לגבי כל עגל הרבעה, כולל תאריך לידה, אופן ההמלטה, נתוני עלייה במשקל, ביצועי הרבעה של אביהם ותכונות הורשה גנטיות, שמתחשבים בהן בעת המכירה. כל העגלים עברו בדיקות פוריות ובנוסף, מקבלים העגלים אישורי בדיקות ווטרינריות, כל זאת על מנת להמשיך את השבחת הגזעים ולטפח תכונות מכריעות לעמידות ובריאות העגלים, אשר מוצגים בזירה, סביבה יושבים הבוקרים והכרוז עורך את המכירה הפומבית.


המכירה הפומבית של בוקרי 'אגודת מרעה'. צילום: צמח תערובות

תום חזן, יו"ר 'אגודת מרעה' אמר: "מטרת המכירה הפומבית המקצועית היא השבחת העדרים של חברי 'אגודת מרעה', המוכרים והרוכשים. עדרי הבקר בגולן הינם מהמובילים והטובים בארץ, ונמצאים כל העת במגמת שיפור וייעול, על מנת לספק את הבשר הטוב והאיכותי ביותר לצרכנים. בעקבות הפיתוח האינטנסיבי ברמת הגולן בתחומי ההתיישבות, תעשייה, תיירות ועוד, הגורע משטחי המרעה, 'אגודת מרעה' משקיעה בשנים האחרונות מאמצים רבים מול מועצה אזורית גולן ומשרדי הממשלה, על מנת להבטיח את עתיד גידול הבקר בגולן ולבנות אסטרטגיה ארוכת טווח לענף. הבוקרים של האגודה הם שומרי אדמות הלאום בגולן, לאורך שנים רבות ובכוונתנו להמשיך בקיום הענף למרות הקשיים הרבים".

בסיום המכירה הועברו העגלים לחוות הבעלים החדשים ועתה יעסקו בהרבעת הפרות האימהות, בעדרים, וייצרו דור צאצאים בריאים בעלי איכויות גבוהות יותר לעדר הבקר המסחרי.

» פורסם בחדשות