הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


טונה זהובה תועדה לראשונה במפרץ אילת


פקח רשות הטבע והגנים תיעד את הדג הגדול שאורכו יכול להגיע עד 2.4 מטרים. מנהל שמורת האלמוגים: ''מדובר בתופעה לא רגילה היות ודג הטונה חי במים הפתוחים. משהו משך אותו למים הרדודים באזור השוניות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-09-2022


צילום: עמוס ברטי, רשות הטבע והגנים

תצפית נדירה: טונה זהובה נצפתה ותועדה לראשונה במים הרדודים של מפרץ אילת. פקח רשות הטבע והגנים עמוס ברטי תיעד את המחזה הנדיר בשמורת האלמוגים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

טונה זהובה או טונה זהובת סנפיר הוא מין של דג ממשפחת הקולייסיים הנפוץ ברחבי האוקיינוסים הטרופיים והסובטרופיים. טונה זו היא דג גדול מאוד ומגיעה לאורך מרבי של 2.2–2.4 מטר. הטונה בעלת סנפירים בולטים וצהובים כשמה, עם סנפיר גב ישר, 2 סנפירים ארוכים המתעקלים כסהר בתחילת הזנב מלמעלה ומלמטה ועל הגב יש שורה של קוצים צהובים. הזנב גדול ומחודד והוא עוזר לטונה להאיץ לעבר טרפה במהירות עצומה. הראש קטן ואפור-כחול והעיניים יכולים לנוע אחורה בעת הצורך. הצידיים כחולים-לבנים והבטן לבנה.


דג הטונה הזהובה שנצפה באזור השוניות במפרץ אילת. צילום: עמוס ברטי, רשות הטבע והגנים

חן טופיקיאן מנהל שמורת האלמוגים ברשות הטבע והגנים: מדובר בתופעה לא רגילה. מדובר בדג פלאגי שחי במים פתוחים, משהו משך את הדג למים הרדודים באזור השוניות. חשוב לא להתקרב או להפריע לדג ולדווח על התנהגות חריגה.

הטונה שוחה ברחבי האוקיינוסים הפתוחים באזור הטרופי. רוב הטונות שוחות בתחום של ה-100 מטר העליונים לכן מדובר בתיעוד מיוחד של טונה קרוב לאיזור המים הרדודים.

 

» פורסם בחדשות