הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מגדלי הדגים מרגיעים: לא צפוי מחסור בדג ישראלי טרי בחגי תשרי


על אף העלייה הצפויה בביקוש לדגי בריכות לקראת החגים, מגדלי הדגים נערכו מראש ובימים אלה עובדים בתפוקה מוגברת כדי להבטיח שלא יהיה מחסור בדגים בחגי תשרי. מבין כל שלל הדגים, הקרפיון עדיין תופס מקום של כבוד על שולחנות החג שלנו. צריכת הדגים בתקופת החגים תעמוד על כ-1500 טונות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-09-2022



גפילטע פיש. צילום: שני כהן - באדיבות ארגון מגדלי הדגים בישראל

החגים כבר בפתח והביקוש לדגים טריים עולה, כבכל שנה. בארגון מגדלי הדגים מדגישים כי הם ערוכים לספק את הצריכה ולעמוד בביקוש הגובר: "הצרכן הישראלי שומר אמונים לדג הישראלי לאורך כל השנה ובתקופת החגים נמדדת תמיד עלייה משמעותית בביקוש. המגדלים נערכו לכך מראש ובימים אלה אנו עובדים בתפוקה מוגברת כדי להבטיח שלא יהיה מחסור בדג ישראלי טרי בחגי תשרי".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

מנתוני ארגון מגדלי הדגים בישראל עולה כי גם השנה נמשכת מגמת היציבות בצריכת דגי בריכות מקומיים טריים ובשבועות הקרובים אף צפויה עליה בביקוש, לקראת חגי תשרי. צפי הצריכה לתקופת חגי תשרי תשפ"ג עומד על כ- 1,500 טונות של דג ישראלי טרי ובכלל זה קרפיון, אמנון, בורי, באס ודגים נוספים.

אלי שריר, מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים: "הצרכן הישראלי מביע לאורך כל השנה אמון גבוה מאוד באיכות, בטריות ובערכים התזונתיים של הדג הישראלי וכמדי שנה, לקראת חגי תשרי אנחנו רואים עליה משמעותית בביקוש ובצריכה של דגי בריכות מסוגים שונים. כמובן שהקרפיון הוא 'נושא הדגל' בחגים ויש לו מקום של כבוד על שולחנות החג בבתים רבים מאוד בישראל, בגרסאות מסורתיות אך גם בוורסיות מחודשות ומפתיעות. לצד הקרפיון אנו רואים בשנים האחרונות פתיחות הולכת וגוברת מצד הצרכן הישראלי לשלב סוגים וטעמים חדשים בשולחן החג והגידול בביקוש מורגש בכל סוגי הדגים שלנו".


עבודה במדגה רשפים. צילום: ארגון מגדלי הדגים בישראל

בין היתר צפויים לעלות על שולחן החג של הישראלים השנה כ- 600 טון דגי קרפיון, 500 טון אמנונים, 150 טון בורי וכן 70 טון דגי באס וכ- 180 טונות של דגי בריכות נוספים, ביניהם לברק, פורל, ברמונדי, דניס, אדמונית ועוד.

שריר: "מגדלי הדגים עובדים על פי מערך שיווק מתוכנן וקפדני בכדי לספק את הצריכה הישראלית באופן רציף ומלא וכן להבטיח ומענה לעליית הביקוש בחגים ולכן גם השנה לא צפוי מחסור בדגי בריכות ישראלים טריים ואיכותיים".
 
בארגון מגדלי הדגים ממליצים לרכוש דגים טריים רק בחנויות המפוקחות על-ידי המחלקה הווטרינרית של הרשות המקומית ולהקפיד על סימני ההיכר לזיהוי דג טרי:

• עור הדג - על העור להיות מבריק, לח ומעט רירי. אם העור אינו רירי יש לחשוד בחוסר טריות של הדג. הריר מאפשר לדג התנגדות נמוכה בחיכוך עם המים. יש לזכור שהדג מייצר ריר כל עוד הוא חי.
• גמישות בשר הדג - חשוב שהבשר לא יהיה גמיש מידי. בשר הדג צריך להיות אלסטי אך נוקשה. כלומר, כאשר לוחצים על בשר הדג עם האצבע חשוב לוודא כי לא נוצרה גומה, והעור נשאר מתוח.
• עיני הדג - יש לוודא שעיני הדג אינן עכורות.
• צבע הזימים - הזימים צריכים להיות אדומים, מבריקים ולא דבוקים זה לזה.
• ריח הדג - ריח לא נעים מעיד על חוסר טריות. ריח הדג צריך להיות "דגי" אך לא בלתי נעים.

ארגון מגדלי הדגים מאחל לכל בית ישראל שנה טובה וחג שמח

» פורסם בחדשות