הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מזכ''ל התאחדות חקלאי ישראל הגיש תלונה במשטרה נגד מנכ''לית משרד החקלאות


לטענת אבשלום (אבו) וילן, נודע לו כי במהלך המשא ומתן שהתקיים בין נציגי ארגוני החקלאים לבין משרדי האוצר והחקלאות, נעמה קאופמן-פס, או מי מטעמה, עמדה מאחוריו וצילמה את מסך הטלפון הנייד שלו. במכתב שקדם להגשת התלונה, לפני מספר ימים, ביקש וילן משר החקלאות עודד פורר לפטר את המנכ''לית, אך השר הודיע כי אין בכוונתו לעשות זאת

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-09-2022



מזכ''ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן. צילום: באדיבות התאחדות חקלאי ישראל

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, הגיש היום (א') תלונה במשטרה נגד מנכ"לית משרד החקלאות, עו"ד נעמה קאופמן-פס, בגין האזנת סתר ופגיעה חמורה בפרטיות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

וילן אמר היום לאחר הגשת התלונה: "מנכ"לית משרד ממשלתי שמשתמשת בהאזנת סתר פלילית - לא יכולה להישאר דקה בתפקידה. זהו שפל מדרגה בתפקודה. אני מקווה שהמשטרה והיועמ"שית לממשלה יבצעו את הצעד ההכרחי כדי לאותת לפקידי ציבור שעל עבירה על החוק - משלמים".

כזכור, בימים האחרונים נודע לוילן כי במהלך המו"מ שהתקיים בין נציגי ארגוני החקלאים, בהם וילן, לבין משרדי החקלאות והאוצר, מנכ"לית משרד החקלאות, או מי מטעמה מעובדי המשרד, עמדה מאחוריו וצילמה את מסך הטלפון הנייד שלו.

בשל כך, שלח וילן מכתב דחוף לשר החקלאות ובו דרישה לפיטורי מנכ"לית משרד החקלאות לאלתר על רקע האזנת סתר ופגיעה חמורה בפרטיות.

במכתב כתב וילן כי "מתברר שבמקום לנהל מו"מ בתום לב ולטובת החקלאות הישראלית, מנכ"לית משרד החקלאות עסוקה בבילוש אסור ובהאזנת סתר האסורים לפי החוק הפלילי, ומצלמת בעצמה או באמצעות שליחים (היינו הך), את מסך מכשיר הטלפון הנייד שלי(!) ואף מעזה להפיץ את הצילומים הללו לתקשורת, וזאת כדי לנסות ולחסל חשבונות עם מר צביקה כהן, סמנכ"ל בכיר במשרד החקלאות, שכל חטאו בעיניה הוא שהעז להעביר לנו, החקלאים, נתונים מותרים... צילום מסך הטלפון הפרטי שלי הינו עבירה פלילית: האזנת סתר אסורה בניגוד לחוק. וכמו כן, יש בכך עבירה פלילית לפי חוק הגנת הפרטיות, האוסר על "בילוש או התחקות", וכן על "העתקת תוכן של מכתב או כתב אחר שלא נועד לפרסום, או שימוש בתכנו, בלי רשות מאת הנמען או הכותב."

''כידוע, במסגרת עבודתנו אנו נמצאים בקשר יומיומי ורציף עם גורמים רבים במשרד החקלאות, במטרה להיטיב ולקדם את החקלאות המקומית והעוסקים בה. האם ייתכן שלא יתקיימו קשרי עבודה בין אנשי משרד החקלאות ובין החקלאים? במקביל, ברצוני להזכיר לך כי בשיחה שהתקיימה בינינו קיבלתי ממך אישור מפורש לקבל את כל הנתונים הרלוונטיים מאנשי המקצוע במשרד החקלאות וזאת כדי שנוכל לנהל מו״מ ענייני ורציני - וכך נהגתי'' כתב וילן.

בתשובה, שלח לו שר החקלאות עודד פורר מכתב, בו דחה את הטענות וגיבה את מנכ''לית המשרד. השר גם הכחיש בתוקף את טענת אבו וילן לפיה הוא אישר לו לקבל נתונים באופן ישיר ממי מעובדי המשרד.  "בכל הדיונים שהתקיימו בראשותי הבהרתי לך ולחבריך שמולכם יפעל הגורם המקצועי הבכיר ביותר במשרד, קרי המנכ"לית, וכל נתון שתבקשו יועבר לכם דרכה, ואכן לאורך המו"מ קיבלתם כל נתון שביקשתם ולא הוסתר מכם דבר. נדהמתי לגלות ממכתבך שלמרות הנחייתי זו, קיבלתם מגורמים במשרד נתונים ומידע במהלך המו"מ באופן שלא עבר דרך לשכת המנכ"לית".

''לצערי, אכן לאורך כל המו''מ בוצעו הדלפות מגמתיות לתקשורת'' כתב פורר. ''לא פעם, נדהמתי למצוא את הדברים שנאמרו בדיונים הפנימיים במשרד, מרוחים על דפי העיתונים באופן מגמתי. לא זו בלבד, אלא שאף בישיבות ההנהלה הערתי להנהלת המשרד על כך שהדיונים הפנימיים מודלפים באופן שוטף לאמצעי התקשורת ולגופים איתם אנו מנהלים מו''מ, תוך שמחבלים במו''מ ופועלים גניגוד למדיניותי ולמדיניות הממשלה, מעשה שאף אסור על פי הוראת תקשי''ר''.

''לגופו של עניין, המנהלת הכללית של המשרד עושה את עבודתה נאמנה, במסירות אין קץ, בצניעות, בשקיפות ובמקצועיות. היא הצליחה להוציא לפועל את מדיניות הממשלה באופן יוצא דופן, תוך שהיא מצעידה את החקלאות הישראל לעידן חדש''. פורר מוסיף כי במהלך המו''מ ספגה המנכ''לית עלבונות ומתקפות חסרות תקדים ברמה האישית. ''אין לי שום כוונה לפטרה והיא תמשיך לנהל את המשרד ולקדם את מדיניות הממשלה''.

» פורסם בחדשות