הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הפתרון היעיל לעליית מחירי החשמל: אגירת אנרגיה סולארית


בשל הצפי לעלייה מתמשכת במחירי החשמל, חברת טריפל אס 'אנרגיה מתחדשת', מקדמת פתרון לענפי התעשייה והחקלאות - מערכת סולארית עם יכולות אגירת אנרגיית השמש, לשימוש לאורך כל שעות היממה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-08-2022



צילום: באדיבות חברת טריפלאס 'אנרגיה מתחדשת'

על רקע משבר האנרגיה העולמי, המלחמה באוקראינה שעדיין מתרחשת בימים אלה, והעלייה החדה במחירי הפחם ומדדים נוספים, בישראל תעריף החשמל יתייקר החודש בכמעט 10% ויש לכך השלכות לא פשוטות, ביניהן, פגיעה במשק בחקלאות ובעסקים. כל עוד המצב ימשיך כך, אנו צפויים לעלייה מתמשכת במחירי החשמל אשר תשפיע ישירות על כל בית ועסק בישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

בשנה הקרובה תעריפי החשמל עומדים להשתנות בעיקר במסחר, תעשייה, בקיבוצים ובמושבים אשר משלמים עפ"י תעריף תעו"ז, זאת מכיוון שרשות  החשמל משנה את המתווה לכזה בו התעריף הנמוך יהיה בשעות היום והיקר דווקא בלילה (בניגוד למקובל היום) וללא קשר לעונות השנה. אחת הסיבות לכך היא  כניסה מסיבית של רכבים חשמליים אשר זקוקים להטענה, מה שמצריך מבעלי הרכבים הטענה בעיקר במהלך הערב והלילה. לכן, השימוש הנרחב בחשמל בשעות אלו, מכביד על רשת החשמל, שעות שעד היום משקי הבית צרכו חשמל בצורה מתונה.

הפגיעה המשמעותית תהיה בקרב מפעלים ועסקים הפועלים בלילה וכמובן בענף החקלאות אשר זקוק לחשמל לאורך כל שעות היממה.

חברת טריפל אס, "אנרגיה מתחדשת", משתמשת באנרגיה סולארית עבור ייצור חשמל ומנצלת את החשמל שהופק בצורה יעילה השומרת על איכות הסביבה. בעקבות הצפי של החברה לעליית מתמשכת במחירי החשמל, היא החליטה לקדם פתרון יוצא דופן לאותה עלייה שלא צפויה לעצור - חיבור מערכת סולארית המשולבת עם אגירה. מערכת זו אוגרת את החשמל לסוללות מיוחדות אשר נפרקות בשעות הלילה באופן אוטומטי, בזמן שתעריף הצריכה מרשת החשמל הוא גבוה משמעותית.


מנהלי טריפלאס בקבוצת כהנא. צילום: באדיבות חברת טריפלאס

עובדי החברה עברו השתלמות על מערכות משולבות אגירה, בקבוצת כהנא העוסקת בענף החשמל, האלקטרוניקה והבקרה ונחשבת למובילה בתחומה. המטרה היא שמערכות סולאריות משולבות אגירה יספקו תחליף יעיל ומוזל לחשמל בשעות הלילה, כך שעסקים וענף החקלאות בארץ ייהנו מחשמל זול יותר, תוך שימוש באנרגיה ירוקה. בשנים האחרונות ישנה עלייה ניכרת בביקוש לאנרגיה סולארית, בעיקר מצד מפעלים ומשקים חקלאיים אשר צריכת החשמל בפעילותם השגרתית הינה גבוהה מהרגיל ויש להם תשתית נרחבת המאפשר התקנת מערכת המסייעת בייצור חשמל, יחד עם שמירה על איכות הסביבה. הדבר משמעותי עוד יותר בקרב משקים וקיבוצים רבים.

ההשקעה בתחום האנרגיה הירוקה נחשבה בעבר ליקרה ומורכבת, אך כעת ניתן לומר כי נרשמו בענף לא מעט שינויים וחידושים משמעותיים אשר מעודדים בעלי עסקים וארגונים גדולים להשקיע בכך בזכות הרווח והחיסכון המשמעותיים בטווח הארוך. הפתרון החדשני שחברת טריפל אס מייצרת, יוביל להוזלה משמעותית בעלויות החשמל ויקדם צריכת אנרגיה ירוקה השומרת על איכות הסביבה, פתרון יעיל ורלוונטי למגוון אוכלוסיות בארץ ובעולם.

עליית מחירי החשמל מחייבת את כולנו לעבור לשימוש בפתרונות אלטרנטיביים כאשר אנרגיה סולארית היא פתרון מעולה בארץ שטופת השמש שלנו. הפתרונות הללו יאפשרו לנו הפקת חשמל מוזל בצורה פרטית והפקת אנרגיה ירוקה אשר אינה פוגעת בסביבה.

» פורסם בחדשות