הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוכל ניסיון הברחה של 13 טון דגים ופירות ים מעזה לישראל


הסחורה מרצועת עזה הייתה בדרכה להפצה בשטחי ישראל. בתום מעקב צמוד, מפקחי היחידה של משרד החקלאות עצרו את המשאית שהגיעה לשטח ישראל ואת הרכב של חברת השיווק מעכו שבא לפרוק ממנה את הסחורה. הדגים הועברו להשמדה, ונפתחו הליכים משפטיים כנגד המעורבים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-08-2022



סיכול ההברחה מרצועת עזה. צילום: משרד החקלאות ופיתוח כפר

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר סיכלו בסוף השבוע האחרון ניסיון הברחה של 13 טון דגים ופירות ים מעזה. הדגים הועברו להשמדה, ונפתחו הליכים משפטיים כנגד המעורבים בניסיון ההברחה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

תחילתו של האירוע בחשד שעלה אצל מפקחי משרד החקלאות בנוגע למשאית שהובילה דגים ופירות ים מעזה לשטחי יהודה ושומרון. המפקחים ניהלו מעקב אחר המשאית, שיצאה ממעבר כרם שלום ועשתה את דרכה למעבר ביטוניה בכדי להעביר את הסחורה לאזור יהודה ושומרון.

במהלך הנסיעה עצרה המשאית במושב יד רמב"ם ליד רמלה, שם המתינו המפקחים לפריקת הסחורה. כשרכב של חברת שיווק דגים מעכו הגיע למקום, פשטו על הזירה ועצרו את שני הרכבים. על פי החקירה, חברת השיווק תכננה לשווק את הסחורה בתוך תחומי ישראל בניגוד לחוק. נגד שני המעורבים נפתחו הליכים משפטיים והרופא הראשי למזון ביחידה הווטרינרית של משרד הבריאות הוציא צו המורה על השמדת שלל הדייג.


סיכול ההברחה מרצועת עזה. צילום: משרד החקלאות ופיתוח כפר

במשרד החקלאות מדגישים, כי על מנת לשמור על בריאות הציבור, ועל פי חוק, לא ניתן לשווק מוצרים מן החי שמקורם בעזה, כיוון שלא ניתן לפקח על כלל שרשרת הגידול והייצור. בכדי לאפשר מרקם חיים וקשרי מסחר מדינת ישראל מלווה העברת סחורות של מוצרים מן החי בין עזה לאזור יהודה ושומרון באופן קבוע. על פי הנוהל, סחורה מועמסת על משאית שמספרה נרשם, ולאחר ספירת מלאי ותיעוד הסחורה שהועמסה למשאית, היא נחתמת וננעלת באמצעות מנעול "פלומבה" בעל מספר ייחודי. בשער הכניסה לאזור יהודה ושומרון נבדקים המשאית, המנעול והתכולה בכדי למנוע זליגה של הסחורה אל תוך שטחי ישראל במהלך ההובלה.

» פורסם בחדשות