הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מאות חקלאים יחלו בהכשרות ובהצטיידות ברחפנים ליישומי חקלאות


הרחפנים וציוד היקפי נוסף שיסופקו למגדלי הפלחה במסגרת הסכם שותפות עם חברת פרופלור דרונס, לוקחים את החקלאות לשלב הבא, תוך הטמעת יכולות לאיתור מחלות ומזיקים בשדה לצד יישום של טכניקות חדשות להשקיה וריסוס, חסכון בכוח אדם, ייעול השמירה על הגנת הסביבה ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-08-2022



רחפנים בשרות החקלאות, צילום: DGI

מתחזקת מגמת צמצום השימוש בטרקטורים ובמטוסי ריסוס והשקיה מזהמים ויקרים ומעבר לחקלאות מדייקת, מקיימת וטכנולוגית: ארגון עובדי הפלחה, המייצג את מגדלי גידולי השדה ב-270 קיבוצים, מושבים ויישובים ברחבי הארץ, חתם על הסכם שותפות עם חברת שירותי הרחפנים Propeller Drones.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

במסגרת שיתוף הפעולה עם ארגון עובדי הפלחה, חברת פרופלור דרונס תספק לחברי הארגון רחפנים, ציוד היקפי והכשרות מקצועיות ליישומי רחפן בענף החקלאות.

כלי הטיס הבלתי מאוישים מאפשרים למגדלים לקחת את העסק שלהם לשלב הבא, תוך הטמעת יכולות לאיתור מחלות ומזיקים בשדה לצד יישום של טכניקות חדשות להשקיה וריסוס. השימוש ברחפנים חוסך כוח אדם, מייצר זמינות מרבית, חוסך בחומרי ריסוס, מייעל את השמירה על הגנת הסביבה ומהווה כלי מרכזי במימוש חזון החקלאות המדייקת.

פרופלור דרונס הינה חברה מובילה בתחומה, אשר מנוהלת על ידי יזמים בעלי ניסיון עשיר בתחום ההפעלה המסחרית והביטחונית של כלי טיס בלתי מאוישים ומספקת מגוון רחב של שירותי רחפן מתקדמים לעשרות חברות, ארגונים ורשויות. לדוגמא: מיפוי אווירי, מדידות שטח, אנליזות תרמו-גרפיות לשדות סולאריים, בקרת תהליכים, בטיחות ואיתור ליקויים, אבטחה והגנה, הדברה וריסוס, הטסה והפעלה בתהליכי פיתוח טכנולוגיים ועוד.

בנוסף, החברה מפעילה את מרכז ההכשרות הגדול בישראל לרישוי מפעילי רחפן מסחריים, המאפשר לקבל רישיון מסחרי להפעלת רחפנים בקטגוריות השונות (עד 4 ק”ג / עד 25 ק”ג / עד 2,000 ק”ג) מטעם רשות התעופה האזרחית בישראל.

דיויד לוי מנכ"ל ארגון עובדי הפלחה: "כארגון שמייצג 270 מגדלי גידולי שדה בכל הארץ, מהערבה ועד רמת הגולן, חשוב לנו לקדם את המגמות בעולם החקלאות, המדברות על חקלאות מדייקת. בחרנו בפרופלור דרונס כשותפים שלנו להכשרת החקלאים להפעלת רחפן ברישיון של רת"א, עם ליווי מקצועי לשימושים נרחבים שיאפשרו להם עצמאות, יעילות, חיסכון כספי ושמירה על איכות הסביבה".


דיויד לוי. צילום: באדיבות ארגון עובדי הפלחה

איתמר קוהלי מנכ"ל ומייסד חברת Propeller Drones:  "בשנים האחרונות תהליכי פיתוח של טכנולוגיות מבוססות רחפן נמצאים בזינוק. שימוש ברחפנים מזרז תהליכים ומייעל תעשיות רבות. שיתוף הפעולה שלנו עם ארגון עובדי הפלחה יאפשר למגדלי גידולי השדה בישראל לעמוד בחזית המגמות הבינלאומיות בתחום החקלאות המקיימת והמדייקת ואנו שמחים ומתרגשים לקחת חלק במהלך מבורך זה".


איתמר קוהלי. צילום: יובל הרוניאן

» פורסם בחדשות