הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מיזוג בין Rivulis לבין Jain Irrigation ליצירת חברה מובילה עולמית בתחום ההשקיה והאקלים


Rivulis תרכוש מספר חברות-בנות בחו''ל המורכבות מעסקי ההשקיה הבינלאומיים של חברת ג'יין. החברה המשולבת תאפשר כיסוי שוק שאין דומה לו, ותאפשר למגדלים ולשותפים עסקיים ברחבי העולם ליהנות מהיצע מוצרים ופתרונות נרחבים, לרבות שירותי חקלאות דיגיטלית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-06-2022



צילום: באדיבות חברת Rivulis

סינגפור; כפר סבא, ישראל; ו-ג'אלגאון, הודו - 15 ביוני 2022.
Rivulis Pte Ltd ("Rivulis") ו-Jain Irrigation Systems Limited ("Jain Irrigation") הודיעו על התקשרותן בהסכמי עסקה סופיים, לפיהם Rivulis תרכוש מספר חברות-בנות בחו"ל המורכבות מעסקי ההשקיה הבינלאומיים (International Irrigation Business – "IIB") של Jain Irrigation.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

התמורה בגין העסקה הינה שילוב של מזומן ומניות. Jain Irrigation תקבל מניות הכוללות 22% ב-Rivulis, חברת האחזקות של הקבוצה המוגדלת ("החברה"), ומזומן למימון הנפקות חובות של ה-IIB ושל איגרות חוב שהונפקו על ידי Jain International Trading B.V ("העסקה"), ליצירת מובילה עולמית בתחום האקלים וההשקיה.

Temasek, חברת השקעות גלובלית הממוקמת בסינגפור, תהפוך לבעלת מניות הרוב בחברה עם 78%. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים הנדרשים כמו גם לתנאי סגירה מקובלים אחרים. החברה משקפת את החזון, הן של Rivulis והן של Jain Irrigation, בבניית חברה עם ראייה ארוכת טווח וממוקדת מטרה שתשמש כחוד החנית של שינוי ההשקיה החקלאית. החברה תוביל את האימוץ ההמוני של פתרונות השקיה מודרניים וחקלאות דיגיטלית על ידי מגדלים ושותפים עסקיים ברחבי העולם באמצעות התמקדותה בנגישות, חדשנות וקיימות.

באמצעות מיזוג זה, החברה תהיה:

- מונעת על ידי לקוחות: החברה תהנה מכיסוי שוק שאין דומה לו עם 25 מפעלים ו-3,300 עובדים בשש יבשות ו-35 מדינות. החברה תמשיך לתמוך באופן מלא במותגים עליהם נסמכים מגדלים ושותפים עסקיים, עונה אחר עונה: Rivulis, Jain, NaanDanJain ו-Eurodrip.

- מונעת על ידי חדשנות: מגדלים ושותפים עסקיים יוכלו להנות מהיצע מוצרים ופתרונות רחב המורכב ממותגי תעשייה מהימנים כגון: D5000 PC, Amnon, T-Tape, Chapin, Ro-Drip, Top, Excel, Compact, 5035 ו-Makmad. שמונה עשורים של מחקר ופיתוח והנדסת מוצר ישולבו במנוע חדשנות נצחי הנותן מענה לצרכים הנוכחיים והעתידיים של מגדלים ברחבי העולם.

- מונעת על ידי דיגיטל: עם שירותי חקלאות דיגיטליים כגון Jain Logic, Manna ו-ReelView, החברה עומדת להפוך לספקית פתרונות אג-טק חזקה בעלת כיסוי השוק הרחב ביותר. באמצעות היצע החקלאות הדיגיטלית הרחב שלה, מגדלים יוכלו לכוון את פעולות ההשקיה שלהם בזמן אמת, תוך הגדלת התפוקות והפחתת התשומות החקלאיות, שכתוצאה מכך תביא לפרנסה משופרת ושמירה על אדמתם.

-  מונעת על ידי קיימות: מעבר ליתרונות המיקרו-השקיה הידועים של שימור מים והגנה על הקרקע, החברה תמשיך במטרתה בהובלת השקעות "ירוקות" (ESG). לאחר השלמת העסקה, החברה תתחייב ליעדי פליטת פחמן מוחשיים ותשיק את התוכנית הגלובלית שלה, המסייעת למגדלים ולשותפים עסקיים להפחית את פליטת הפחמן שלהם ולהגדיל את לכידת הפחמן שלהם. החברה אינה שואפת רק להנגיש את המיקרו-השקיה למגדלים ולהזין את כדור הארץ, אלא גם לאפשר עתיד חסין ובר-קיימא לאקלים בכלל.


צילום: באדיבות חברת Rivulis

לחברה יהיה משרד ראשי כפול בסינגפור ובישראל והיא תמשיך להיקרא Rivulis Pte. Ltd. לצורך מטרות מיתוג תאגידי, החברה תוצג בתור "Rivulis (בהתקשרות עם Jain International)". ריצ'רד קלפהולץ, מנכ"ל Rivulis הנוכחי, ימשיך לנהל את החברה. שותפים בכירים מה-IIB צפויים להמשיך בתפקידי הנהגה ברחבי החברה. Jain Irrigation תהיה גם ספקית של מוצרי השקיה המיוצרים בהודו לחברה, עבור השווקים הבינלאומיים שלה מחוץ להודו.

אניל ג'יין, מנכ"ל Jain Irrigation: "העסקים הבינלאומיים של Jain Irrigation הינם מיזוג של חברות חלוציות ופורצות דרך אשר הורכבו במשך תקופה תחת ניהולה של Jain Irrigation - בין אם מדובר ב-NaanDan, הממציאה המקורית של הממטרה או Chapin Watermatics, שהובילה את הדרך לטכנולוגיית טייפ ייחודית. אנו צופים שהמיזוג עם Rivulis ייצור שחקן עולמי מוביל במיקום אידיאלי שיישרת את בסיס הלקוחות הגלובלי שלה הודות לטביעת הרגל הגיאוגרפית שלה, מרחב ההיצע, כמו גם העומק הטכנולוגי ומומחיותה במיקרו-השקיה. זה יאפשר לכולנו להתמודד עם אתגרי שינויי האקלים וביטחון תזונתי באמצעות פתרונות ברי קיימא וליישם את העברת הידע החיוני בנוגע לנצילות מים ויצרנות עבור מגדלים''.

''לישות המשולבת תהיה נוכחות גלובלית בכל שווקי ההשקיה הרלוונטיים שתאפשר צמיחה אסטרטגית וחדשנות, והיא תקדם את החזון הרחב של Jain Irrigation להגיע ליותר מגדלים, קטנים וגדולים, באמצעות יצירת ערך משותף. אנו מצפים למערכת היחסים ארוכת הטווח הזו כדי ליצור השפעה חיובית משמעותית במערכת האקולוגית החקלאית והמזון". אומר אניל ג'יין.

ריצ'רד קלפהולץ, מנכ"ל Rivulis, הוסיף: "אנו נרגשים מכך ששתי החברות מאחדות כוחות על מנת לשרת טוב יותר את הצרכים ההולכים וגדלים של שווקי השקיה ברחבי תבל. תוך הנאה מיתרונות גודל תפעוליים משמעותיים ומבסיס עובדים מסור ומגוון, אנו נבטיח שכל התחייבויותינו לקהילת המגדלים והשותפים העסקיים המשולבים שלנו יישמרו ויתחזקו אף יותר. המטרה שלנו היא להבטיח שקהל לקוחותינו ימשיך להצליח ולהרוויח מהיצע רחב יותר, ממותגים מובילים בתעשייה, מבסיס ייצור נרחב ומתמיכה של עסקים מובילים בתחום שירותי השקיה. טרם המיזוג, Rivulis ייצגה את השילוב של ארבע חברות. באמצעות מיזוג זה, יתווספו עוד מספר חברות מהפורטפוליו של Jain Irrigation, אשר יחזק את תפקידנו כמגבש שווקים ומוביל ברחבי תבל וייצור חברה אחת עם בסיס פיננסי איתן אף יותר. יחד עם כל עובדי Rivulis, אני מצפה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם צוותי  Jain USA, AVI, IDC וצוותי NaanDanJain העולמיים. אני משוכנע שכולנו נרוויח מהניסיון הרב והמשך המחויבות והמסירות של הצוותים המשולבים".

Rivulis היא מובילה עולמית בתחום המיקרו-השקיה המתמקדת במתן אפשרות וקידום שרשרת אספקת מזון חקלאי בת קיימא, לא רק כדי להזין את כדור הארץ שלנו, אלא גם להציל אותו מסכנות של שינויי אקלים. Rivulis מציעה את פתרונות ההשקיה החדשניים ביותר עבור סביבות יבולים עונתיות, קבועות ומוגנות, באמצעות שלושת מותגי פורטפוליו המוצרים והשירותים שלה: Rivulis, Eurodrip ו-Manna. ל-Rivulis, שהוקמה בשנת 1966, יש 16 אתרי ייצור בקנה מידה גדול המתפרסים על פני שש יבשות; שלושה מרכזי מו"פ (ישראל, קליפורניה ויוון); ומספר מרכזי תכנון פרויקטים להשקיה ברחבי העולם. כמובילת האימוץ ההמוני של מיקרו השקיה ברחבי העולם, Rivulis מחויבת להגביר את הנגישות לכל המגדלים בכל מקום באמצעות טכנולוגיה פשוטה, זולה וחכמה המכסה את המחזור המלא, מהתכנון ועד הקציר. כדי ללמוד כיצד Rivulis יכולה לסייע לך לצמוח מעבר לציפיות הגבוהות ביותר שלך עונה אחר עונה.

Jain Irrigation Systems Limited ("JISL"), בעלת המוטו "רעיונות קטנים, מהפכות גדולות", עם יותר מ-10,500 שותפים ברחבי העולם והכנסות של כ-מיליארד דולר, היא חברה רב-לאומית הודית עם מפעלי ייצור ב-30 מקומות ברחבי העולם. JISL, החברות הבנות והשותפות שלה עוסקות כבר מעל 34 שנים במתן פתרונות בתחום החקלאות, המים והמזון באמצעות ייצור של מערכות מיקרו-השקיה, צינורות PVC, צינורות HDPE, יריעות פלסטיק, מוצרים מעובדים אגרו, פתרונות אנרגיה מתחדשת, גידולי  תרבית רקמה, שירותים פיננסיים ותשומות חקלאיות אחרות. היא הייתה חלוצה במהפכת יצרנות שקטה עם מערכות השקיה מודרניות וטכנולוגיות חדשניות לחיסכון במים יקרים וסייעה לחקלאים להשיג עלייה משמעותית בתפוקות היבול, במיוחד עבור יותר מ-6 מיליון חקלאים קטנים. היא הובילה בנוסף תפיסה חדשה של פרויקטי השקיה משולבים בקנה מידה גדול ("IIP"). ‘More Crop Per Drop™’ (יותר יבול לכל טיפה) היא הגישה של החברה לאבטחת מים ואבטחת מזון. JISL היא חלוצה מוקדמת של IoT (האינטרנט של הדברים) במגזר החקלאי ומובילה מאמצים ליצירת פתרונות גלובליים בעלות חקלאות מדויקת. מותג המזון שלה 'Jain FarmFresh' מוכר בכל העולם בזכות איכות ועקביות. כלל המוצרים והשירותים של JISL עוזרים ליצור עתיד בר קיימא תוך הגשמת חזונה "להשאיר את העולם יותר טוב מאיך שמצאת אותו". JISL רשומה בבורסה הלאומית של מומבאי (NSE-Mumbai) ב-JISLJALEQS ובבורסת בומבאי (BSE) בקוד 500219. .

Temasek היא חברת השקעות גלובלית עם שווי תיק נטו של 381 מיליארד דולר סינגפורי (283 מיליארד דולר ארה"ב) נכון ליום 31 במרץ 2021. משרדה הראשי ממוקם בסינגפור ויש לה 13 משרדים ב-9 מדינות ברחבי העולם. אמנת Temasek מגדירה את שלושת התפקידים של Temasek כמשקיע, מוסד וכלכל, שמעצבים את האתוס שלה לעשות טוב, לעשות צודק ולעשות נכון. בתור ספק של הון קטליטי, היא שואפת לאפשר פתרונות לאתגרי מפתח עולמיים. בבסיס כל פעולותיה של Temasek נמצאת קיימות, והיא מחפשת באופן פעיל פתרונות ברי קיימא להתמודדות עם אתגרים בהווה ובעתיד, בעודה לוכדת הזדמנויות השקעה כדי להביא לעתיד בר קיימא לכולם.