הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הושגו הסכמות עם המגדלים: המכס על ייבוא בשר בקר יבוטל


משרדי החקלאות והאוצר הגיעו להסכמות עם ארגון מגדלי הבקר, על פיהן המכס על ייבוא בשר בקר יבוטל והוראת השעה לפטור ממכס על ייבוא מקנה תהפוך לקבועה. כמו כן יושקעו בענף כ-420 מיליון ₪ והתמיכה במגדלים תגדל . ''ההסכם החדש יעניק ודאות למגדלי הבקר ויבטיח יציבות לענף עד לשנת 2029''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-06-2022



מרעה בקר ברמת הגולן. צילום משה לוי - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

משרדי החקלאות והאוצר הגיעו להסכמות עם ארגון מגדלי הבקר, לפיהן יבוטל המכס על ייבוא בשר בקר ועל ייבוא מקנה באופן מלא.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

על פי ההסכם המכס על ייבוא בשר בקר יבוטל והוראת השעה לפטור ממכס על ייבוא מקנה תהפוך לקבועה, באופן שגם ייבוא המקנה יהיה ללא מכס.

בנוסף, על פי ההסכם, הוגדלה התמיכה במגדלי הבקר המקומיים במרעה, כך שסך ההשקעה בענף בשבע השנים הקרובות תעמוד על למעלה מ-420 מיליון ₪, והתמיכה תגיע עד ל-54 מיליון ₪ מידי שנה. כל זאת לנוכח החשיפה לתחרות והסרת חסמי המכס לייבוא. ההסכם החדש יעניק ודאות למגדלי הבקר ויבטיח יציבות לענף בשבע השנים הקרובות.

בנוסף, כולל ההסכם התחייבות של הממשלה לפעול על מנת להגדיל את מכסת העובדים הזרים בענף המרעה. כמו כן, התחייב משרד החקלאות במסגרת ההסכם ליזום פעולות שיווק, פרסום ומיתוג לבשר הישראלי המקומי, כך שיבודל עבור הצרכנים בנקודות המכירה, ויאפשר לצרכן בחירה איזה מוצר להעדיף.

לצד כל אלו, יוקצו עוד השנה (2022) 5 מיליון ₪ לטובת השקעות בענף, ו-2 מיליון ₪ נוספים לטובת עידוד התייעלות בענף.  

מעבר לחשיבות המשך קיומו של הענף ופיתוחו במטרה לשמור על ביטחון המזון בישראל, השטחים הפתוחים לרעיית הבקר מונעים את התפשטותן של שריפות בשטחים פתוחים וביערות. יתר על כן, שטחים אלו שומרים על גבולות ישראל, ועל המשך קיומן של ריאות ירוקות לצד הבנייה ופיתוח התשתיות.

לנוכח המצב הפוליטי, הסכם זה ככל הסכם אחר בתקופה זו, נדרש לאישור משפטי.

שר החקלאות, עודד פורר: "הסכם זה מביא בשורה נוספת לטיפול ביוקר המחייה בישראל. הסרת המכסים תוביל מחד גיסא להוזלת מחיר בשר הבקר לצרכן, מוצר לו יש ביקוש גדל ומתמיד משנה לשנה, ומאידך גיסא יאפשר לשמור על המגדלים המקומיים ולתמוך בהם בעבודתם הברוכה והקשה"

במשרד החקלאות מציינים כי הוודאות בענף תביא גם להמשך הביטחון עבור אזרחי ישראל, שטחי הרעייה ימשיכו להוות שטחי חיץ למניעת שריפות, ימשיכו לשמור על הגבולות, וימשיכו להוות ריאות ירוקות לצד הפיתוח והבנייה בישראל.


בקר במרעה במורדות הגולן. צילום: רוני סורג'ון - תקשורות

עו"ד יונתן הירשפלד מנכ"ל אמב"ל - ארגון מגדלי הבקר לבשר במרעה, מודה לשרי האוצר החקלאות, עם ההגעה להסכמות על תמיכה ישירה במגדלי הבקר. עם קבלת החלטת משרדי האוצר, החקלאות והכלכלה על רפורמה בענף הבשר, ניהלתי משא ומתן, במטרה להיטיב עם מגדלי הבקר ולשמור על אינטרס הענף. לאחר הליך ממושך, חתמנו על הסכם תמיכות חדש עם משרד האוצר ומשרד החקלאות. סך התמיכות הישירות יעמוד על 358 מיליון שקלים, ויביא יציבות לענף בשבע שנים. לצד כל אלו, יוקצו עוד השנה (2022) 5 מיליון שקלים לטובת השקעות בענף, ו-2 מיליון שקלים נוספים, לטובת עידוד התייעלות בענף"

"בנוסף, כולל ההסכם התחייבות של הממשלה לפעול על מנת להגדיל את מכסת העובדים הזרים בענף המרעה וכן הוחלט כי משרד החקלאות יעודד מיתוג בשר הבקר הישראלי, כך שיבודל עבור הצרכנים בנקודות המכירה" אומר הירשפלד.

בארגון מגדלי הבקר לבשר מציינים, כי מעבר לחשיבות בהמשך קיומו של הענף ופיתוחו, במטרה לשמור על ביטחון המזון בישראל, מונעת רעיית הבקר התפשטותן של שריפות בשטחים פתוחים וביערות יתר על כן, שטחים אלו שומרים על גבולות ישראל, ועל המשך קיומן של ריאות ירוקות לצד הבנייה ופיתוח התשתיות. יש לציין כי הסכם זה, בתקופה פוליטית זו, נדרש לאישור משפטי.

» פורסם בחדשות