הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט פיצתה את מגדלי הדגים בכ-24 מיליון ש''ח בשלוש השנים האחרונות


מרבית הפיצויים שולמו בגין נזקים שנגרמו כתוצאה ממחלות, חוסר בחמצן ושינויים בטמפרטורת המים. נתון זה ממחיש את הסיכונים והחשיפה של הענף לנזקים שנגרמים מההתחממות הגלובלית ואת החשיבות שיש לביטוח בשמירה על יציבות פיננסית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-05-2022



דובי קלעי - מדגה קיבוץ משאבי שדה, צילום: באדיבות קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות

על פי נתוני משרד החקלאות, נכון לשנת 2020 הישראלי צורך בממוצע כ-18 ק"ג דגים בשנה. אמנם מרבית הדגים המשווקים בארץ הינם מייבוא, אבל לדג הישראלי הטרי יתרונות רבים ובכללם טריות וחיי מדף ארוכים יותר. גם ברמה הלאומית לייצור המקומי כחול-לבן, חשיבות רבה בכל הקשור לביטחון תזונתי ולאי-תלות במדינות זרות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

על מנת להצליח ולספק את התוצרת הישראלית, מגדלי הדגים נאלצים להתמודד לא רק עם הייבוא, אלא גם עם נזקי מזג האוויר ותופעות הקיצון אשר הולכים ומחריפים בשנים האחרונות. ההתחממות הגלובאלית ממנה מושפעים בראש ובראשונה הגידולים החקלאיים, ובכללם גידולי המדגה, גורמת לנזקים גדולים למגדלים, נזקים שספק אם ענפים אחרים במשק הישראלי היו מצליחים להתמודד איתם.

על פי נתוני קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, בשלוש השנים האחרונות בלבד, פיצתה החברה את מגדלי הדגים בכ-24 מיליון ש"ח. מרבית הפיצויים שולמו עבור נזקים שנגרמו כתוצאה ממחלות, חוסר בחמצן ושינויים בטמפרטורת המים. נתון זה ממחיש את הסיכונים והחשיפה של הענף לנזקים ואת החשיבות שיש לביטוח בשמירה על יציבות פיננסית בקרות נזק.

בימים אלה קנט, בשיתוף ארגון מגדלי הדגים, החלה בחידוש ביטוח המדגה לעונת 2022-2023. במסגרת חידוש הביטוח עודכנו טבלאות סכומי הביטוח וסכומי הפיצוי מירביים. עודכנה הגדרת תקופת הקיץ לצורך עומסי אכלוס ונוספו הגדרות לבריכה אינטנסיבית ולבריכת עפר. בבריכת עפר נוסף גם סעיף של תנאי גידול נדרשים.

כמדי שנה, גם השנה יוכלו המגדלים לבחור בין 4 רמות ביטוח, הנבדלות בסכומי הפיצוי המירביים לטון, בהתאם לצרכים של כל מגדל.

המועד האחרון להצטרפות לביטוח: 31/5/2022.


פורסם בחדשות