הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


זרוע החדשנות וההשקעות של חברת האייר מעמיקה את פעילותה בישראל


חברת HCH, זרוע החדשנות וההשקעות של חברת האייר העולמית, מעמידה לרשות ענף החקלאות הישראלי את הניסיון הבינלאומי שלה. באירוע שנערך בחודש שעבר השתתפו שבעה מותגים בולטים באגרי-טק הישראלי, שהציגו את הטכנולוגיות החדשניות שלהם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-04-2022



צילום: באדיבות חברת HCH

בשורה לאגרי-טק הישראלי: חידושים מרתקים מתרחשים בתעשיית האגרי-טק הישראלית, הודות לשיתוף פעולה מתמשך בין המיזמים המובילים בישראל לחברת HCH Ventures, זרוע החדשנות וההשקעות של חברת האייר העולמית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

חברת HCH היא מעצמה עולמית של האצה למיזמים טכנולוגיים, לאחר שביצעה יותר מ-350 פרויקטים ברחבי העולם לפי שווי כולל של יותר מ-31 מיליארד דולר וזכתה בדירוג היוקרתי של "500 המותגים החשובים ביותר של סין" לשנת 2020, HCH מעמידה לרשות ענף החקלאות הישראלי את הניסיון הבינלאומי שלה.

כחלק מתרומתה לענף בארץ, בחודש פברואר האחרון ערכה בהצלחה רודשואו בנושא מדע וטכנולוגיה חקלאית ישראלית שבו השתתפו יותר מ 4,000 איש. האירוע התקיים בתמיכת ועדת הניהול של אזור ההיי-טק של צ'ינגדאו והופק על ידי מועדון העסקים הבינלאומי של העיר צ'ינגדאו בישראל ו-HCH.

באירוע השתתפו 7 מותגים בולטים באגרי-טק הישראלי אשר הציגו את הטכנולוגיות החדשניות שלהם. אחד המיזמים שהציגו היה AgroScout, אשר הדגימה פריסה של רחפנים לצורך איסוף וניתוח נתונים ממוחשב לצורך זיהוי מוקדם של מחלות בצמחים ומניעה מוקדמת של הרס ייבול. בנוסף, נציגי חברות ישראליות ידועות כמו Armenta, Wilk, MataGene, Meshek, Soos Technology ו-Kaiima הציגו מגוון רחב של פרויקטים יוצאי דופן, החל מגידול תאים ליצירת חלב מלאכותי, רובוטיקה ובינה מלאכותית לקציר יבולים, טכנולוגיות לאופטימיזציה של פוטוסינתזה בצמחים, פריצות דרך המאפשרות לבני אדם לקבוע את מין העופות, ובכך לצמצם את עודף הזכרים בתעשייה.

בנאומו של מנכ"ל חטיבת השווקים הגלובליים בחברת HCH, מר דו צ'ון-לונג (Du Chunlong), הדגיש כי לסין ולישראל יש קשר עמוק בתעשיית החקלאות שלהן, מה שיוצר את הבמה לשותפויות נוספות ופיתוח הדדי. הופעתה של HCH כשחקן חשוב בפיתוח המגזר החקלאי בישראל באה לידי ביטוי בשותפויות ארוכות השנים שלהם עם חברות מקומיות לרבות קבוצת בז"ן. ל-HCH יש מחויבות להקל על הגישה למשאבים האקולוגיים של סין על מנת לקדם חדשנות משותפת בין שתי המדינות. חדשנות זו משתרעת מעבר לחקלאות, לתחומי התעשייה, לוגיסטיקה, תחבורה, צריכה פרטית ובניית תשתיות. תכניות ההאצה של קבוצת האייר בישראל הגיעה לגבהים חדשים בחתימת הסכם שיתוף הפעולה עם "The Kitchen" מקבוצת שטראוס שהיתה החממה הראשונה בארץ בתחום הפוד-טק. באמצעות שיתוף פעולה זה, HCH שואפת להתמקד בטכנולוגיות ופרויקטים פורצי דרך בתחומי בטיחות המזון, החקלאות והקלינטק. דוגמה נוספת לתרומתה של HCH לחדשנות ישראלית היא שיתוף הפעולה עם חברת "יישום" הפועלת למסחור טכנולוגיות באוניברסיטה העברית. שותפות זו ממצבת את HCH בחזית הישגי המחקר המדעיים והטכנולוגיות המתקדמות של האוניברסיטה העברית, ויוצרת פוטנציאל לחיבור הפרויקטים החדשניים ביותר ואפיקי השקעה מבטיחים.

HCH מהווה מודל לדוגמה בביצוע התוכנית לשיתוף פעולה טכנולוגי בין סין לישראל (2018-2021) אשר נכנסה לתוקף בפגישה הרביעית של הוועדה המשותפת לשיתוף פעולה חדשני בין סין לישראל באוקטובר 2018, על מנת לקדם חדשנות דו-צדדית בין היתר בתחומי הרפואה, הבריאות, חקלאות מודרנית, ייצור מתקדם וטכנולוגיית מזון חקלאי.

החברה תמשיך להוכיח את עצמה כשותף מסור ובעל ערך בצמיחת המגזר החקלאי הישראלי, טיפוח הקדמה ובניית קשרים בכל הענף - כולל מגוון פרוייקטים, שיתוף פעולה מקצועי, חילופי כישרונות, השקעות בחקלאות ומסחר. כבעלת ניסיון עשיר וסיפורי הצלחה בתעשייה, החברה שואפת למלא תפקיד משמעותי וחשוב עוד יותר באגרי-טק הישראלי.

פורסם בחדשות