הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פרשת זוגלובק: בית המשפט הרשיע שמונה עובדים במשחטה בעבירות התעללות בבעלי חיים


כתב האישום הוגש בעקבות שני תחקירים שערכה עמותת אנימלס לפני מספר שנים במשחטת העופות של החברה בשלומי. על העובדים נגזרו קנסות כספיים בסך כולל של עשרות אלפי שקלים, מאסר על תנאי והתחייבות כספית, זאת במסגרת עסקת טיעון. עמותת אנימלס: ''הפרשה לא נגמרה, עדיין נלחמים כדי שיעמידו לדין את המנהלים הבכירים במשחטה ולא רק את העובדים הפשוטים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-03-2022



עובד במשחטת זוגלובק, צילום: מתוך תחקיר עמותת אנימלס

בית משפט השלום בחיפה הרשיע שמונה מהנאשמים בפרשת "זוגלובק" במסגרת הסדר טיעון. העובדים במשחטה הורשעו בעבירות על תקנות צער בעלי חיים ונגזרו עליהם עונשים של קנסות כספיים בסך כולל של עשרות אלפי שקלים, מאסר על תנאי והתחייבות כספית על סך 14 אלף ₪ לכל אחד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

ברקע להגשת כתב האישום, שני תחקירים שערכה עמותת אנימלס בשנים 2013 ו-2015 ביחס לעבירות צער בעלי חיים במשחטת עופות של חברת זוגלובק בשלומי; התחקיר משנת 2013, טופל על ידי משטרת ישראל אך התיק נסגר בסופו של יום על ידי הפרקליטות.

המקרה השני, שאירע בשנת 2015, נחקר על ידי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות. במסגרת החקירה נבדקה התנהלות המשחטה ותהליכי העבודה, והמקום נסגר מידית עד לתיקון כל הליקויים. מחלקת התביעות של המשרד הגישה כתב אישום נגד העובדים והמנהלים שעבדו באותה העת במשחטה, באשמת עבירות על חוק צער בעלי חיים. על פי כתב האישום, העובדים השתמשו בכוח רב כדי להוציא את העופות מכלוביהם, דבר שגרם להם לסבל מיותר.

עוד על פי כתב האישום, המעשים בוצעו בנוכחות מנהלים במשחטה חרף העובדה שעברו מספר הכשרות בנושא מניעת צער בעלי חיים. כתב האישום הוגש לאחר קבלת תוצאות החקירה של חוקרי משרד החקלאות.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר: "פרשת זוגלובק היא אחת מהפרשיות הזכורות ביותר בשנים האחרונות. הכרעת הדין מדגישה את האחריות שחלה על העוסקים בתעשייה לדאוג לבריאותם של בעלי החיים ולרווחתם. אני מברך על כך שגם בית המשפט ראה עין בעין יחד עם כל ישראל את המקרה, והצדק יצא לאור. מאז כניסתי לתפקיד, הנחיתי להמשיך ולהחמיר את העונשים על המתעללים בבעלי החיים. ואנו נמשיך לגנות כל התנהגות כזו קלה כבחמורה".

התובע הראשי של משרד החקלאות, עו"ד אורי סירוטה: "מדובר בחוליה נוספת במאמצים הרבים המושקעים על ידי המשרד להגביר את אכיפת חוק צער בעלי חיים בכלל, ובמגזר החקלאי בפרט. הרשעת הנאשמים מעבירה מסר ברור של גינוי פגיעה אסורה בבעלי חיים גם ביחס לחיות המשק. ראוי לציין גם את פעילות העמותה שערכה את התחקיר הראשוני שבעקבותיו נפתחה חקירת משרד החקלאות והוגש כתב האישום התקדימי על ידי מחלקת התביעות של המשרד. בתיק הושקעו מאמצים רבים חרף קשיים ראייתיים לא מבוטלים. אנו מברכים על התוצאה שיש בה כדי להעביר מסר חד וברור ובכוונתנו לפעול אף להחמרת הענישה בעתיד לבוא."

מעמותת אנימלס נמסר: "תחקירני אנימלס תיעדו במשחטה של זוגלובק תרנגולים כלואים בכלובים צפופים להחריד, מנקרים זה את זה מרוב עצבנות, רעב ותסכול; תרנגולים תקועים בין סורגי הכלובים, ועובדים שמושכים אותם מהאיברים העדינים שלהם באגרסיביות; ועובדים זורקים תרנגולים באוויר, 'מכדררים' אותם ומשחקים בהם כאילו מדובר בצעצועים ולא ביצורים חיים. אנחנו מקווים שאפילו שהעונשים שנגזרו נמוכים ולא משקפים את חומרת המעשים, הם עדיין יהוו גורם מרתיע וימנעו עבירות. הפרשה לא נגמרה, ויחד עם עמותת תנו לחיות לחיות אנחנו עדיין נלחמים כדי שיעמידו לדין את המנהלים הבכירים במשחטה ולא רק את העובדים הפשוטים שעל פס השחיטה. לצד כל זאת, ברור שגם אם הכל יתנהל בצורה חוקית, פס השחיטה תמיד יהיה מקום אכזרי, והכוח להפסיק את הפס הזה - הוא בכיס ובצלחת של כל אחת ואחד מאיתנו."

משרד החקלאות ופיתוח הכפר שב וקורא לציבור לפנות למוקד המשרד ולדווח על כל מקרה של חשד לעבירות צער בעלי חיים, המוקד פעיל 24 שעות 7 ימים בשבוע בטלפון 6016*.

פורסם בחדשות