הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושר בוועדה: חובת סימון ארץ המקור של תוצרת חקלאית ברשתות השיווק ובמרכולים


ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה תיקון להצעת חוק, המחייבת לסמן את ארץ המקור של תוצרת חקלאית ברשתות השיווק ובמרכולים. הסימון יאפשר לצרכנים לבחור בחירה מודעת ומושכלת, מתוך ההיצע המגוון של תוצרת חקלאית ממקורות שונים ולעודד תמיכה בחקלאות הישראלית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-02-2022



עגבניות כחול-לבן מחבל אשכול, צילום: מוטי אביבי

תומכים בחקלאות הישראלית: חובת סימון ארץ הייצור של תוצרת חקלאית, גם זו שבתפזורת, אושרה אתמול (א') בוועדת שרים לענייני חקיקה. התיקון לחוק יובא להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום ד׳ השבוע.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

הצעת חוק אחת הוגשה ע''י ח"כ יעל רון בן משה, בשיתוף עם סגן שר הביטחון ושר החקלאות לשעבר אלון שוסטר ממפלגת כחול לבן. את ההצעה השניה הגישו ח''כ רם בן ברק וח''כ נירה שפק ממפלגת יש עתיד.

סימון זה יאפשר לצרכנים לבחור בחירה מודעת ומושכלת, מתוך ההיצע המגוון של תוצרת חקלאית ממקורות שונים, שנמכרת על המדפים בחנויות וברשתות השיווק. כך, יתאפשר לכל אזרח לבחור בשקיפות את התוצרת וארץ מוצאה, לעודד קניית תוצרת ישראלית ולתמוך בתוצרת כחול-לבן. בנוסף, לעודד ספקים להתחרות על אטרקטיביות התוצרת החקלאית, מחירה ואיכותה, ובכך לקדם מסחר הוגן ותחרות, בתנאי שקיפות מיטביים לצרכן.

ח"כ רון בן משה, שיזמה את הצעת החוק: "הצעת החוק לסימון תוצרת חקלאית תעודד תמיכה בחקלאות ישראלית ותתן 'חופש קניה' לצרכנים המבקשים לדעת את מקור הפרי או הירק שהם קונים. מדובר בציונות דרך הכיס. סימון התוצרת יאפשר לתמוך בחקלאים ובחקלאיות של המדינה, שבזיעת אפיים מפריחים את השממה, וכל אזרח פרטי שירצה בכך יוכל לתמוך בהם, זאת מעבר לאיכות הירק והפרי הישראלי שניתן לברר אודותיהם איך הושקו, איך הודברו וזריזות הגעתם למרכולים״.

סגן שר הביטחון ושר החקלאות לשעבר, ח"כ אלון שוסטר: "אני מברך על קידום הצעת החוק. מדובר בחוק שיזמתי כשר החקלאות והיום מקדמת חברתי, ח"כ יעל רון בן משה. סימון תוצרת חקלאית הוא כלי יעיל שיסייע לצרכן להחליט איזו תוצרת לרכוש תוך הנגשת מידע מהימן. החוק יאפשר צריכה נבונה של מזון ויהווה רכיב חשוב בהגנה על החקלאות הישראלית".

ח''כ רם בן ברק: ''מטרת הצעת החוק היא, בראש ובראשונה, להגן על הצרכנים ולספק להם תשתית ידע מרבית, כדי שיוכלו לקבל החלטה מושכלת, המבוססת על מידע מהימן בעת הקנייה. ההצעה עוזרת לצרכנים רבים שמעוניינים בתוצרת מקומית אך אינם יודעים לזהות אותה ברשתות השיווק. זוהי הצעת חוק שמטיבה עם הצרכנים ומנגישה להם את תוצרתם האיכותית של החקלאים המקומיים. אני מודה לשר החקלאות ופיתוח הכפר עודד פורר ולחברי וחברות ועדת השרים על תמיכתם בהצעה''

מארגון מגדלי הדגים, המוביל בשנים האחרונות מהלך לסימון ארץ המקור בתוצרת חקלאית טרייה הנמכרת בתפזורת, למען שקיפות לצרכן הישראלי, נמסר: "בימים בהם אנו מקבלים תזכורת מכל פינה בעולם לחשיבות של חיזוק החקלאות המקומית וכושר הייצור המקומי, אנו מברכים על החלטת שרי ועדת השרים לחקיקה לתמוך בהצעות החוק לסימון ארץ המקור. אמרנו ואנו שבים ואומרים - התוצרת החקלאית הישראלית היא האיכותית והטובה ביותר ולצרכן הישראלי יש את הזכות לבחור את מוצרי המזון הטרי שהוא מעדיף, על בסיס מידע מלא על מקורם. אנו קוראים לכנסת לזרז את הליך החקיקה על מנת להביא את בשורת השקיפות הזו לאזרחים בישראל".

פורסם בחדשות