הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל צפויה להיות בין המדינות הראשונות שייפגעו ממשבר האקלים


בעוד שבגופי הביטחון במדינות מתקדמות, נושא היערכות לשינוי האקלים נדון ומוטמע מזה מספר שנים, בישראל המצב שונה, ורק לאחרונה החלו גופי הביטחון לעסוק בתחום. נושא האקלים כאיום ביטחוני הגיע היום לראשונה לדיון בוועדת חוץ וביטחון

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-11-2021



צילום: רם שדמון - באדיבות משרד החקלאות ופיתוח הכפר

במסגרת יום הסביבה והאקלים בכנסת, ערכה היום (ג') ועדת חוץ וביטחון בראשות ח"כ רם בן ברק, ישיבה מיוחדת שסקרה את היערכות גופי הביטחון השונים לשינוי האקלים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

בעוד שבארה"ב, בנאט"ו ובגופי ביטחון במדינות מתקדמות, נושא היערכות לשינוי האקלים נדון ומוטמע מזה מספר שנים, בישראל המצב שונה ורק לאחרונה החלו גופי הביטחון לעסוק בתחום, ולראשונה נושא האקלים כאיום ביטחוני מגיע לוועדת חוץ וביטחון.

מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה גלית כהן, אלון זס"ק סמנכ"ל בכיר למשאבי טבע במשרד ויו"ר מנהלת ההיערכות לשינוי אקלים, הציגו במהלך הדיון בוועדה את תוכנית היישום הלאומית שבנה המשרד בשיתוף הגורמים הרלוונטיים, ואת הדחיפות בהיערכות של כלל גופי הביטחון.


מתוך המצגת, באדיבות המשרד להגנת הסביבה

מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן: "משבר האקלים הוא איום בטחוני על ישראל. ישראל נמצאת על נקודה חמה וצפויה להיות בין הראשונות להיפגע מהמדינות המפותחות ועל כן יש צורך דחוף בהיערכות של המערכות הביטחוניות. אנו מצפים לכניסת פרק מערכות ביטחוניות לתכנית 100 הצעדים להתמודדות עם משבר האקלים"

המטה לביטחון לאומי, בהובלת איל חולתא, כותב בימים אלו את פרק האקלים בהערכת המצב של ישראל, על בסיסו רח"ל מכינים את תרחישי הייחוס והאתגר המשמעותי הוא ביצוע ההיערכות הנדרשת בקצה לכלל התרחישים של כלל גופי הביטחון ובראשם צה"ל, אשר הציג את התהליך לכתיבת תכנית הערכות שלו בוועדה.


מתוך המצגת, באדיבות המשרד להגנת הסביבה

משבר האקלים הוא איום ביטחוני על החוסן הלאומי של מדינת ישראל, ועלינו לפעול על מנת לוודא כי אנחנו ערוכים לתרחישים השונים ובמרכזם: שריפות, הצפות, גלי חום, סופות אבק ועוד.

אלון זס"ק, סמנכ"ל בכיר למשאבי טבע במשרד להגנת הסביבה: "אנו מברכים את כלל גופי הביטחון על התגייסות לפעולה אך הזמן קצר. במשבר האקלים יש גם הזדמנות להתייעלות המערכות שתוביל לחיזוק הביטחון הלאומי והביטחון האנרגטי. מינהלת היערכות לשינוי אקלים מתכנסת לדיון שוטף בנושא כבר בינואר הקרוב, ואנו מזמינים את הוועדה להמשיך לעסוק בנושא ולעקוב אחר הביצוע".

למצגת של המשרד להגנת הסביבה בוועדה: https://did.li/02TfT

פורסם בחדשות