הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חדש ב'צמח תערובות': חומצות אמינו מוגנות במנות המזון לבעלי-חיים


בצמח תערובות הוחלט להציע למגדלים את חומצות האמינו המוגנות של חברת KEMIN הבינלאומית. שילוב התוספים החדשים מהווה בשורה של ממש למגדלי בעלי החיים, ומעתה לקוחות מפעל המזון הוותיק ומהגדולים בישראל, יוכלו לקבל מנות מאוזנות יותר אשר יובילו לשיפור הביצועים והרווחיות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-10-2021



רפת חלב, צילום: משה לוי - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה 

לקוחות 'צמח תערובות' יוכלו לקבל מעכשיו מנות מזון מאוזנות יותר לבעלי חיים מעלי גירה, המכילות חומצות אמינו מוגנות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

בתהליך בניית מנות המזון למעלי גירה, התזונאים בוחנים פרמטרים רבים כגון: אנרגיה, חלבון כללי, עמילן, סיבים, מינרלים, וויטמינים ועוד. אך עד היום, כמעט ואין התייחסות להרכב חומצות האמינו במנות המזון, וזאת על אף חשיבותן לשיפור נצילות המזון.

במאמר שפורסם בשנת 2015 במגזין Journal of Dairy Science, טוען פרופ' צ'ארלס שוואב, מאוניברסיטת New Hampshire ואחד מכותבי הדרישות התזונתיות לפרות חלב של ה-NRC, כי ''חלבון כללי הוא נתון המעוור את עינינו ואינו מאפשר לתעשיית החלב להתקדם. באופן מסורתי, תזונאים בוחנים בעיקר את רמות החלבון הפריק (RDP) ואת רמות החלבון השרידי (RUP) בעת חישוב מנות. עם זאת, תמיד צריך לזכור שחומצות אמינו הן אבני הבניין של החלבון וכי אספקת שני המקורות (פריק ושרידי) צריכה לעמוד בדרישות לחומצות האמינו החיוניות לביצועים אופטימליים של בעלי חיים".

סמנכ"ל התזונה של צמח תערובות, אשר בראון, אומר: "ממשק הזנה יעיל צריך להבטיח את מילוי כל הדרישות התזונתיות של בעלי החיים. מחקרים רבים מראים כי שתי חומצות האמינו החיוניות המגבילות ביותר במנות לפרות חלב הן ליזין ומתיונין. הכללתן במנה עשויה לשפר את נצילות המזון ולהעלות את תכולת המוצקים בחלב. לאחר בחינת מספר אפשרויות החלטנו להציע את חומצות האמינו המוגנות של חברת KEMIN הבינלאומית: מתיונין- Kessent M וליזין- LysiGEM. שילוב התוספים החדשים בחליפות מהווה בשורה של ממש למגדלים ומעתה, לקוחות צמח תערובות יוכלו לקבל מנות מאוזנות יותר אשר יובילו לשיפור הביצועים והרווחיות".


אשר בראון, סמנכ''ל התזונה של צמח תערובות, צילום: באדיבות צמח תערובות 

צמח תערובות, מפעל המזון לבעלי חיים מהגדולים בישראל, הוקם לפני למעלה מחמישים שנה על ידי התאגדות של משקים חקלאיים באזור עמק הירדן. צמח תערובות הוא המגוון ביותר בישראל ומייצר מוצרי מזון לכול בעלי החיים: בקר, צאן, עופות, דגים וגם מזון לחיות בית.

למידע נוסף באתר 'צמח תערובות' - https://zmf.co.il

פורסם בחדשות