הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הנוער הישראלי שואף לעתיד טוב יותר בנושא קיימות וחיים ברי קיימא


מחקר חדש ביוזמת חברת אלקטרולוקס שבחן את השקפתם של צעירים בנושא קיימות וחיים ברי קיימא, מצא כי הם מוכנים לשנות באופן דרסטי את אורח חייהם בכדי להציל את כדור הארץ. המחקר נערך בקרב צעירים וצעירות ב-13 מדינות, כולל ישראל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-10-2021



תל אביב-יפו, צילום: Inna Vainberg from Pixabay

הצעירים הישראלים מוכנים לשנות באופן דרסטי את אורח חייהם כדי להציל את כדור הארץ, ואף רואים עצמם כסנגורים ומנהיגים לקראת עתיד בר קיימא יותר. כך עולה ממחקר עולמי חדש של חברת Electrolux החושף את עמדותיהם של כמעט 14,000 צעירים מרחבי העולם, כולל מישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

כחלק מהחזון וההתחייבות של חברת Electrolux לשנת 2030 לאורח חיים טוב יותר ובר קיימא, ביצעה החברה מחקר גדול שנועד לבחון את דעותיהם של צעירים על חיים ברי קיימא כעת ובעתיד.

בהתבסס על תוצאות המחקר, חברת Electrolux הזמינה צעירים לעבוד ביחד עם מרכז החדשנות של החברה הכולל צוות מחקר ועיצוב ייעודי, המוגדר כצוות "מחוללי השינוי", שמטרתו להאיץ שינוי בר קיימא ולחקור פתרונות אפשריים לחיים טובים יותר. תובנות מהמחקר ומהמפגשים עם הצוותים ישמשו את חברת Electrolux במאמציה לפתח חדשנות.

בישראל, לא זו בלבד שהדור הבא רואה עצמו כמנהיגים עתידיים, אלא שמעל ל- 40% רואים עצמם גם סנגורים של תחום הקיימות, המנסים להשפיע באופן פעיל על אחרים, לחיות בצורה בת קיימא יותר כבר היום. עוד נמצא כי 35% מוכנים לשנות באופן דרסטי את אורח חייהם כדי להציל את כדור הארץ. אך בעוד הצעירים מוכנים לעשות את חלקם, הם גם מרגישים מתוסכלים מהכישלונות של הדור הקודם - 4 מתוך 10 מסכימים שהצעירים הם אלו שצריכים לדאוג ל"פשלות" של דורות קודמים, ו – 41% מהם מרגישים שהם מנסים להשמיע קול אך אף אחד לא מקשיב.

למעלה מ -1,200 צעירים ישראלים שהשתתפו במחקר, בוטחים בעיקר בעצמם (40%), אך גם במשפיענים (35%) ובמדענים (23%), להוביל את השינוי לעבר עתיד בר -קיימא, בעוד שרק 6% מהצעירים הישראלים, מאמינים שהמבוגרים הם שייקחו על עצמם את האחריות. שלושה מתוך עשרה (33%) גם מאמינים שצעירים הם אלו שיפתרו את משבר האקלים.


המפתחות לחיים ברי קיימא - על פי בני נוער ישראלים

על פי המחקר, חינוך בנושאי קיימות (76%) וחדשנות בתחום ה"ירוק" (80%) נתפסים כפתרונות החשובים ביותר שיאפשרו מעבר לחיים בחברה ברת קיימא יותר. כשזה מגיע לבתיהם העתידיים, צעירים מתמקדים בפתרונות ברי קיימא למזון, מים ואנרגיה, שהם חשובים להם יותר מפתרונות חכמים ללא היבט של קיימות.

"אנו רואים כיצד צעירים ישראלים מודאגים מחייהם בעתיד. הם רוצים לחיות יותר באופן בר קיימא והם שואפים לאכול מזון אורגני או צמחי, להפחית את הצריכה בביגוד אופנתי המשתנה תדירות, ולשפר את איכות האוויר. לאחר שהשקנו את יוזמת "חיים טובים יותר בשנת 2030" בחודש מאי השנה, יש לנו כעת שני משתתפים צעירים מאזור המזרח התיכון וממדינות אסיה פסיפיק, המצטרפים לצוות "מחוללי השינוי". יחד עם מרכז החדשנות של Electrolux, המומחים שלנו ומחוללי שינוי מובילים עכשוויים, הם יחקרו פתרונות לחיים טובים יותר. המשתתפים הצעירים יהיו כוח מניע משמעותי בהבאת נקודת המבט הייחודי שלהם בבחינת פתרונות עתידיים לבית, העונים לצרכים ולשאיפות של הדור הבא ובכך יחוללו שינוי משמעותי לטובה", אומר ויטור מאיה המילקו, מנכ"ל אזור מזרח תיכון ואפריקה הצפונית והמרכזית, בחברת אלקטרולוקס.


היעדים והמטרות לשנת 2030

המחקר הוא חלק מתהליך הגשמת החזון והיעדים הנועזים של Electrolux לשנת 2030, לחיים טובים וברי קיימא יותר. היעדים של התמקדות באכילה טובה יותר, טיפול טוב יותר בבגדים, סביבה ביתית טובה יותר וחברה טובה יותר, מרחיבים את היקף המחויבות של חברת Electrolux לקיימות ומאפשרים לארגון לתרום בצורה משמעותית יותר בהבאת פתרונות לאתגרים גלובליים.


ממצאים נבחרים מתוך המחקר הישראלי

עתיד הבישול והאוכל: הדברים החשובים ביותר עבור הצעירים, בביתם העתידי הם: מרחב לבישול (56%), מרחב להירגע ולנוח (55%) ומקום לאירוח חברים ובני משפחה (55%). הם רוצים לרכוש מזון בעל ניטרליות אקלימית (%38), לשמר מזון ולאחסן אותו לטווח ארוך (34%), לבשל מזון טעים על בסיס צמחי (29%) ולמחזר או לייצר קומפוסט מכל פסולת המזון (29%). רק 12% רוצים לאכול ארוחות מוכנות, במקום לבשל בעצמם.


צילום: באדיבות חברת אלקטרולוקס

עתיד הבגדים והטיפול בהם: מבחינת הרגלי הלבוש הבר קיימא בעתיד, צעירים הביעו רצון להשקיע בבגדים איכותיים (70%) ולטפל ולתקן את הבגדים שלהם כדי שיחזיקו מעמד זמן רב יותר (69%). 61% סבורים כי השימוש בבגדים מיד -שניה של חברים או משפחה, יהפוך להרגל התנהגותי בר קיימא ב -2030.

עתיד הרווחה בבית: צעירים מעוניינים שבביתם העתידי יותקנו מערכות חכמות, שידאגו לשלומם, בעיקר ככלי לייעוצי ותמיכתי בחיי היומיום שלהם. הם רוצים מערכות חוכמות שיתמכו במיקסום המערכת החיסונית שלהם (37%), שייעצו בשגרת הפעילות הגופנית שלהם(35%), שיעניקו ייעוץ תזונתי (35%), שיספקו הנחיות והמלצות לחיים ברי קיימא (34%) וכן שיספקו ייעוץ בריאותי (33%). בנוסף, הם גם מעוניינים במערכות חכמות שיספקו הגנה מפני רעלים מבחוץ (38% ).


אודות המחקר

המחקר נערך על ידי חברת United Minds מטעם חברת Electrolux, וכלל מחקר כמותי וכן ראיונות עומק. המחקר הדיגיטלי הכמותי נערך בקרב בני 15-20 ב-13 מדינות (ארגנטינה, אוסטרליה, ברזיל, צ'ילה, צרפת, גרמניה, ישראל, פולין, שבדיה, תאילנד, בריטניה, ארה"ב, וייטנאם) וכלל כ- 1,000 נסקרים בכל שוק (בסך הכל 13,886 נסקרים). הנסקרים אותרו על ידי חברת הסקרים CINT. כן בוצעו 17 ראיונות עומק עם בני 15-20 מקרב 13 השווקים שנסקרו. איסוף הנתונים התקיים בין התאריכים 19 בפברואר-16 במרץ 2021.
קישור למחקר המלא https://www.betterlivingprogram.com

Electrolux הינה חברת מכשירי חשמל עולמית מובילה, שמעצבת לטובה אורח חיים, כבר למעלה מ-100 שנים. אנו ממציאים מחדש חוויות של טעם ושלומות עבור מיליוני אנשים, ושואפים תמיד להיות בחזית הקיימות באמצעות הפתרונות והפעולות שלנו. באמצעות המותגים שלנו: Electrolux, AEG ו- Frigidaire. אנו מוכרים כ -60 מיליון מוצרי חשמל ביתיים בכ -120 שווקים מדי שנה. בשנת 2020 היקף המכירות של אלקטרולוקס עמד על 116 מיליארד SEK (קרונה שוודית) ומספר המועסקים ברחבי העולם עמד על 48,000 עובדים. למידע נוסף: www.electroluxgroup.com

פורסם בחדשות