הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חדש באוניברסיטה העברית: רפתנות הלכה ומעשה


תוכנית לימודים ייחודית בשם 'רפתנות הלכה ומעשה' ללימוד מקצועות הרפת, תושק בחודש הבא בפקולטה לחקלאות ברחובות. המטרה - להכשיר את רפתני העתיד, ולאפשר היכרות מעמיקה ורכישת ידע במגוון מקצועות הרפת, תוך קבלת כלים להתמודדות עם סוגיות ממשקיות ברפת המודרנית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-10-2021



רפת חלב בדרום הארץ, צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה ע"ש רוברט ה. סמית, בקמפוס רחובות של האוניברסיטה העברית, בשיתוף עם התאחדות מגדלי הבקר, תשיק בנובמבר הקרוב תוכנית לימודים ייחודית בשם "רפתנות הלכה ומעשה" ללימוד מקצועות הרפת (הרישום לתוכנית בעיצומו).

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

המטרה בעיקרה היא להכשיר את רפתני העתיד, ולאפשר היכרות מעמיקה ורכישת ידע במגוון מקצועות הרפת, תוך קבלת כלים להתמודדות עם סוגיות ממשקיות ברפת המודרנית.

התוכנית מיועדת לעוסקים בפועל ברפתנות ולאלו העתידים לעסוק במקצועות הרפת, המעוניינים לבסס ולהרחיב את הידע בתחום, כהכשרה ולטובת תפקידים ברפת השיתופית או המשפחתית. היא תועבר על ידי מיטב מרצי הפקולטה לחקלאות וטובי המומחים באוניברסיטה העברית. על הריכוז האקדמי של התוכנית אחראים פרופ' צביקה רוט, פרופ' ליאור דוד ודר' גבי עדין ועל הריכוז המקצועי אחראי דר' יניב לבון.

למסיימי התוכנית תוענק תעודה מטעם האוניברסיטה העברית, הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה. התעודה תאפשר בעתיד כניסה ישירה לקורס מתקדם למנהלי רפת, אף הוא מתקיים בפקולטה לחקלאות.

תוכנית לימודים בהיקף של 900 שעות לימוד וכוללת הרצאות, סיורים, מעבדות ועבודת גמר. התוכנית נפרשת על פני ארבעה סמסטרים, אשר ימשכו על פני שנתיים אקדמאיות בלבד. בשנה ראשונה ילמדו בעיקר מקצועות בסיס ומבואות כגון, מתמטיקה, סטטיסטיקה, מבוא לכלכלה, מבוא לכימיה, ביולוגיה של התא, אנטומיה ופיסיולוגיה של בע"ח, גנטיקה וטיפוח, עקרונות התזונה ועוד. השנה השנייה תוקדש ללימודי רפת הלכה ומעשה ובכלל זה קורסים במזונות והזנה, ייצור חלב, גידול נכון, ממשק חליבה ובריאות העטין, רבייה, מבוא לתורת החיסון, מחלות ובריאות העדר, וגורמי סביבה. בנוסף, יעשו הכרות ותרגול של תוכנות ניהול ברפת.

פורסם בחדשות