הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות החל להציב מיגוניות בשטחים חקלאיים בעוטף עזה


המיגוניות יוצבו באזורים בהם קיימים ריכוזי עובדים בשטחים חקלאיים - כדוגמת רפתות, חממות, בתי אריזה ומיון. שר החקלאות ופיתוח הכפר עודד פורר: ''הצבת המיגוניות מאפשרת לשמור על ההתיישבות ביישובי עוטף עזה המחזיקים את גבולות המדינה, ותאפשר להם להמשיך בעבודתם היומיומית''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-06-2021



שר החקלאות עודד פורר ומנכ''ל המשרד ד''ר נחום איצקוביץ חונכים הצבת מיגוניות חדשות במושב תקומה, צילום: משרד החקלאות

משרד החקלאות ופיתוח הכפר החל היום בהצבת מיגוניות חדשות במשקים חקלאיים ביישובי עוטף עזה, בנוסף למיגוניות הקיימות כבר בשטח.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, חנך את המיגוניות שהוצבו במושב תקומה שבמועצה האזורית שדות נגב, ואמר: "חקלאי ישראל ממשיכים לייצר מזון לאוכלוסייה כל העת, גם בזמן מבצע שומר החומות, כמו גם בתקופת הסגר בקורונה. הצבת המיגוניות מאפשרת לשמור על ההתיישבות ביישובי עוטף עזה המחזיקים את גבולות המדינה, ומאפשרת להם להמשיך בעבודתם היומיומית ורצף תפקודי".

עוד לפני תחילת מבצע 'שומר החומות' והירי שגרם למותם של שני עובדי חקלאות מתאילנד, שר החקלאות היוצא אלון שוסטר, פעל מול גורמים במשרד הביטחון, לספק לחקלאים ולעובדים כ-130 מיגוניות בכל רחבי העוטף, וביקש לקדם תיעדוף ביישובים צמודי הגדר.

במהלך המבצע פנה משרד החקלאות למשרד האוצר בבקשה לתקצב הצבת מיגוניות ביישובי עוטף עזה, בדגש על יישובים סמוכי גדר בטווח של עד 7 ק"מ מהגבול במטרה להבטיח את רציפות הפעילות החקלאית וייצור מזון לאוכלוסייה. הודות לתקציב הייעודי למיגון החקלאים בדרום בהיקף של 4.5 מיליון ₪, החל המשרד היום בהצבת המיגוניות.

לטובת העניין, רכש המשרד בהליך התקשרות מהיר 102 מיגוניות חדשות שיוצבו באזורים בהם קיימים ריכוזי עובדים בשטחים חקלאיים, כדוגמת: רפתות, חממות, בתי אריזה ומיון. פיזור המיגוניות והצבתן נעשה בשיתוף פעולה מלא עם המועצות האזוריות.

מאז שנת 2007 הציב המשרד באזור הדרום מעל 500 מיגוניות וצינורות מגן שהוכיחו את עצמם בהצלת חיי אדם.

פורסם בחדשות