הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חשש לזיהום אוויר: תקלה במתקן בז''ן במפרץ חיפה


בעקבות התקלה, הועברו גזים עודפים מהמתקן לשריפה בלפיד שבער במשך שעות. ספיקות הגזים החלו לרדת לאחר השתלטות המפעל על התקלה, אך עדיין ישנו חשש לזיהום אוויר. המשרד להגנת הסביבה: ''נבדוק את הנתונים לעומק''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-05-2021



הלפיד הבוער במתחם בז''ן היום, צילום: משה לוי - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

היום (ד') אירעה שוב תקלה במתקן האתילן באחד הדוודים שבמתקן המונומרים במפעל כרמל אולפינים שנמצא במתחם בז"ן במפרץ חיפה. הלפיד במתקן, אליו נשלחו הגזים העודפים, בער במשך שעות. חלק מהגזים שוחררו לאוויר וישנו חשש לזיהום הסביבה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי בעקבות התקלה , הועברו גזים מהמתקן לשריפה בלפיד, כפי שנדרש בהיתר הפליטה של המפעל. בשעה זו ספיקות הגזים התחילו לרדת לאחר השתלטות המפעל על התקלה.

מערך ניטור אוויר ארצי של המשרד להגנת הסביבה הפרוס במפרץ חיפה, גם בסמוך למתחם בז"ן, מודד בזמן אמת את ריכוזי המזהמים באוויר, ועד לשעה זו לא נמדדו עליות מעל הממוצע בריכוזי המזהמים סביב המתחם. ניתן לצפות בנתוני תחנות הניטור בזמן אמת באפליקציה "אוויר בסביבה" של המשרד להגנת הסביבה ובאתר האינטרנט.

המשרד להגנת הסביבה יבדוק את הנתונים לעומק לאחר קבלת דוח האירוע מכאו"ל ואת עמידת כאו"ל בדרישות בהיתר הפליטה, ויפעל בהתאם לממצאים.


פורסם בחדשות