הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות אלון שוסטר: ''פועל במרץ להגדלת מספר המיגוניות לחקלאים בעוטף''


בשבועות האחרונים, עוד לפני תחילת מבצע 'שומר החומות' והירי שגרם למותם של שני עובדי חקלאות מתאילנד, השר שוסטר פועל מול גורמים במשרד הביטחון, לספק לחקלאים ולעובדיהם כ-130 מיגוניות בכל רחבי העוטף, ומבקש לקיים תיעדוף ביישובים צמודי הגדר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-05-2021



עובדים בבית אריזה במועצה האזורית אשכול, צילום: מוטי אביבי

עשרה עובדים תאילנדים נפגעו ביום שלישי השבוע במהלך ירי הרקטות לדרום הארץ. שניים מהם נהרגו בזמן ששהו בחדרם במושב אוהד שבמועצה האזורית אשכול.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

שאר הפצועים באירוע, אשר מטופלים בביה"ח סורוקה בבאר שבע, קיבלו אתמול (ד') ביקור מפתיע משר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר, שהגיע כדי לחזק את ידיהם ולדרוש בשלומם. השר שוסטר שוחח גם עם שגרירת תאילנד בישראל.

הפגיעה בעובדים התאילנדים באה לאחר בקשות חוזרות ונשנות של חקלאי עוטף עזה להגדיל את מספר המיגוניות המפוזרות בשטחם. יש לציין כי גם בתי תושבים ביישובים הנמצאים מעבר ל-7 ק''מ מהגדר, כ- 700 בתים עדיין לא ממוגנים, מכיוון שלא נכללו בתוכנית המיגון הממשלתית. לפעמים מדובר בהבדל של 100 מטר בלבד בין בית ממוגן לבין זה שלא.


ביקור השר אלון שוסטר בבית החולים, צילום: תקשורת שר החקלאות ופיתוח הכפר

בשבועות האחרונים מקיים שר החקלאות שוסטר עבודת מטה במשרדו ופועל מול גורמים במשרד הביטחון כדי לספק לחקלאים אמצעי מיגון נוספים. על פי סקר מקדמי שנערך, הצורך המיידי לתוספת של מיגוניות עומד על כ-130 מיגוניות בכל רחבי העוטף. השר שוסטר הדגיש כי מבקש לקיים תיעדוף באמצעים הללו ולחזק בראש ובראשונה את מרכיבי הביטחון ביישובים צמודי הגדר.

במסמך פנימי של משרד החקלאות ופיתוח הכפר שהועבר למנכל המשרד, מצוין תג המחיר של מיגונית יחידה על 35,000-40,000 ש"ח, ועל כן העלות התקציבית של המיגוניות הנוספות שבהן יש צורך מיידי עומדת על 4.5-5.2 מיליון ש"ח. כעת מוביל שוסטר את החיפוש אחר מקורות תקציביים שיאפשרו באופן מיידי את הרכישה, ההובלה והצבת המיגוניות החדשות, וכן העתקת מיגוניות קיימות לנקודות בהן הן נדרשות יותר.

מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר כבר פנה למשרד האוצר בבקשה למצוא בהקדם מקורות תקציביים לתוספת המיגוניות, על מנת לצמצם את הסיכויים לאירועים דומים של פגיעות בעובדי החקלאות.

השר אלון שוסטר מסר כי הוא ''מחוייב לפעול להגברת אמצעי הביטחון של עובדי החקלאות, כדי שחקלאי ישראל יוכלו להמשיך ולעבד את אדמותיהם עד המטר האחרון ולספק מזון טרי מתוצרת מקומית לכלל אזרחי ישראל גם בתקופות של מתיחות ביטחונית''.

פורסם בחדשות