הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מגוון זני קנאביס רפואי מותאמים לכל מחלה


חברת הסטארט-אפ הישראלית RCK השלימה את קטלוג זני הקנאביס הראשון בישראל, המכסה את כל ההתוויות הרפואיות של משרד הבריאות. מבין עשרות הזנים, יוכלו המגדלים לבחור את זני הקנאביס המתאימים לטיפול בעשרות מחלות ומצבים רפואיים ואישיים, ובכללם סרטן, כאבים, פוסט טראומה, אוטיזם ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-04-2021



הצוות המוביל בחברת הסטארטאפ RCK. צילום: מייקי מור

חברת הסטארט-אפ RCK מקיבוץ רוחמה, המתמחה בטכנולוגיות גנטיות וטיפוח זנים חדשים וזרעי-מכלוא של קנאביס, הודיעה היום (ב') על השלמת קטלוג זני הקנאביס הראשון בישראל שמכסה את כל ההתוויות הרפואיות המאושרות ע''י משרד הבריאות. בימים אלה החלה החברה בסבב גיוס הון ממשקיעים לצורך הרחבת פיתוח בנק הזנים ושיווקו ברחבי העולם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

בשנים האחרונות הצליחה RCK לפצח את הגנטיקה של צמח הקנאביס ולשלוט באופן מלא במרכיבים הכימיים שלו. על בסיס זה פיתחה RCK טכנולוגיות לפיתוח זנים חדשים וזרעי-מכלוא מיוצבים של קנאביס באיכות גבוהה ובתקנים רפואיים מחמירים שמותאמים באופן מדויק לצרכים רפואיים שונים. היכולות הללו אפשרו לחברה להשלים עתה את קטלוג זני הקנאביס הראשון בישראל המכסה את כל ההתוויות הרפואיות של היחידה לקנאביס רפואי (יק"ר) של משרד הבריאות.

עבור כל התוויה רפואית ניתן להתאים זן בעל הרכב קנבינואידים (החומר הפעיל בצמח הקנאביס) ספציפי, המוגדר על פי היחס בין מרכיב ה-THC (בעל ההשפעה הפסיכו-אקטיבית) לבין מרכיב ה-CBD (בעל ההשפעה התרפויטית). עתה, כאמור, RCK השלימה את הפיתוח של זני הקנאביס המכסים את כל ההתוויות הרפואיות של משרד הבריאות ונפתחה הדרך לשיווקם ההמוני למגדלי הקנאביס.

מגדלי הקנאביס יוכלו לבחור מקטלוג הכולל עשרות זנים שלאחר גידולם ישמשו לטיפול במחלות ומצבים רפואיים ואישיים, וביניהם: סרטן, כאבים, פוסט טראומה, אוטיזם והתוויות רבות נוספות – הן לטיפול יום והן לטיפול לילה.

כמו כן מציעה RCK למגדלים אשר מעוניינים לייצר מותג פרטי משלהם את האפשרות לטפח זנים על בסיס איפיון צרכים של כל מגדל או לרכוש מ RCK זנים שפותחו על ידה לטובת גידול בבלעדיות. בקבוצת זנים זו ל-RCK זנים עשירים ב-THC, זנים מאוזנים וזנים עשירים ב-CBD.

בנוסף RCK החלה בחודשים האחרונים בניסוי לגידול זרעי מכלוא שפיתחה בשלושת השנים האחרונות, בסיום הפיילוט תתחיל החברה לייצר באופן מסחרי זרעי מכלוא מ-5 זנים שונים (3 זני High THC ושני זני High CBD). ברבעון השלישי השנה מתוכננים מבחני שדה לזנים חדשים נוספים.

שי בר-יוסף, מייסד משותף וסמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק ב-RCK, מסר: "פיצוח הגנטיקה של צמח הקנאביס סולל את הדרך למהפכה התעשייתית של גידול הקנאביס. קטלוג זני הקנאביס המלא שלנו לצרכים רפואיים יאפשר עתה לכל מגדל קנאביס לרכוש שתילים או צמחי אם המתאימים למחלות ולמצבים רפואיים שונים ולהתחרות באקו-סיסטם החדש שנוצר''. למעשה, פתחנו את האפשרות בפני שוק המגדלים לגדל ולייצר תפרחות קנאביס מתואמות לכל מחלה. זו היא גם בשורה גדולה למיליונים בישראל וברחבי העולם שמחכים להקלת סבלם באמצעות התוצרים הרפואיים של הקנאביס. אנו ממשיכים לפתח זנים חדשים נוספים הן לצרכים רפואיים והן לצרכים מסחריים ויש באפשרותנו להציע גם פיתוח זנים בלעדיים למגדלים".


שי בר-יוסף מייסד משותף וסמנכ''ל פיתוח עסקי ושיווק ב-RCK. צילום: מייקי מור

RCK כבר חתמה על הסכמים לייצוא זני קנאביס וזרעי מכלוא למגדלים ומשווקים במספר מדינות בעולם וכן בישראל. לאחרונה חתמה RCK על הסכם עם החברה ההולנדית SeedTech שבמסגרתו היא תטפח עבורה זני-מכלוא ייחודיים ומיוצבים של קנאביס. במסגרת ההסכם בנתה RCK תוכנית טיפוח ייעודית והיא תטפח עבור SeedTech זנים ייחודיים לשימושים רפואיים ולשימושים תעשייתיים דוגמת תוספי מזון וקוסמטיקה. היקפו הכספי של ההסכם מוערך במיליוני דולרים עבור שירותי הטיפוח וצפוי לגדול בשנים הקרובות בעקבות תמלוגים קבועים שתקבל RCK הישראלית ממכירות הזנים במשך 22 שנים, לכל אורך חיי הזן.

הסטארט אפ RCK, הממוקם בקיבוץ רוחמה, מפעיל מעבדה משוכללת, חדרי גידול וחממת שתילים מסחרית. כיום, RCK מחזיקה בבנק הגנטי שלה עשרות זנים חדשים וזרעים שפותחו במתקן המו"פ של החברה, אשר חלקם כבר משווקים למטופלים בבתי המרקחת. זנים חדשים נמצאים בפיתוח מואץ באופן שוטף. מגדלי קנאביס מכל רחבי העולם כבר מתעניינים ברכישת הזרעים החדשים ובפיתוח זנים חדשים לצרכים שונים. אתר החברה: https://www.rckmc.com.

פורסם בחדשות